Gave til søsken?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ble litt inspirert av denne pappagave-tråden. Skal dere gi gave til storesøsken når babyen kommer?

Her er guttene 6 år og 20 måneder når baby kommer. Tenkte først å gi noe, meeeen, så tenker jeg at det er jo i desember, de får pakke i Julekalenderen hver dag, med relativt fine ting i, noe koster litt. Og det er jo straks jul. Han eldste tror jeg ikke tenker så mye på det, han er så fornuftig, og minsten aner jo ikke hva som skjer. Så jeg tenkte at det holder å bare ta dem med ned i kiosken og kjøpe en juiceboks og hver sin snope-ting. Tror de blir fornøyde med det jeg.

I tillegg så vet jeg jo at familie og nære venner som kommer på besøk alltid har med noe til guttene, og jeg tenker at det rett og slett blir altfor mye.

Hva tenker dere?

For ikke å snakke om at det skjer så mye koselig i desember, både juleverksted, santa lucia, juleavslutninger og nissefester :p nei jeg tror jeg holder meg til kiosk-planen jeg ;)

Tror kanskje det blir nok gaver til guttene til sambo også ja, så jeg dropper i allefall å kjøpe noe annet enn kalendergaver og julegaver til dem. Det jeg tenkte vi skulle gjøre, var å ta dem med på gaveshopping til lillebror ett par uker før jul. Så når broren deres kommer så har de hver sin pakke bare fra dem. (Koseklut, smokk, klær eller noe annet).. Så kan de få litt skryt for det de plukket ut og så de kanskje de ikke føler seg utenfor når andre kommer med gave til minstemann.

Hadde det vært en annen mnd enn desember så hadde hun nok fått noe, men nå har jeg termin 1.juledag, og hun skal jo ha kalender, også skal hun få "amme-kurv". Så jeg tenker der er greit..

Hadde det vært en annen mnd enn desember så hadde hun nok fått noe, men nå har jeg termin 1.juledag, og hun skal jo ha kalender, også skal hun få "amme-kurv". Så jeg tenker der er greit..
Amme-kurv?? :P

Det vi gjorde da vår 3 åring ble storebror var at han og pappan reiste å kjøpte gave til babyen, så fikk han velge en til babyen og en til seg selv :) stor stas å komme å gi gave han selv hadde plukket :) var både klær og bamse.

Jeg har kjøpt et koselig tre-puslespill til hver, som de skal få når vi kommer fra føden. Vi skal ikke ha pakkekalender, så en liten førjulspakke er nok bare hyggelig for dem:-) Om vesla skulle slumpe til å komme på termin (julaften), får vi spare storesøsken-gavene til en annen dag - kanskje en dag vi har barselbesøk og vesla får gaver.

Ja. Jentungen på 6 skal få en Nintendo 2DS.
Jeg er redd overgangen fra å være enebarn til storesøster kan bli stor for henne.

Og hun ønsker seg en ny DS og flere spill og da tenkte jeg det kunne være greit å la henne få en gave som viser at hun er verdsatt og gir henne noe å fylle tiden med når hun føler at det blir for mye baby prat.

Har kjøpt noe lego som de nok får når mannen og barna kommer på besøk på barsel (eller når de kommer hjem igjen).
De har bursdag 10 dager før termin og med jul og advendtspakker hver dag blir det ikke noen store "storebrorpakker". Men en liten oppmerksomhet får de :)

Hun har vært med meg å valgt ut gave til lillebror som hun skal få gi, så har jeg sagt til henne at lillebror blir nok å ha en gave til storesøster også:) regner også med at bestemor har med en liten ting til henne når de kommer på besøk:)

Her får storebror nytt rom i gave fra "babyen sin". Han hadde jo fått det allikevel, men jeg vil vise han det med en gang vi kommer hjem og si det er fra lillebror..

Og så har jeg sagt til de rundt oss at hvis de skal ha med gave når de kommer på besøk, at heller han får en babyen.. Det tror jeg er viktig, at ikke den nyankomne bli overlesset med pakker og oppmerksomhet så han føler seg tilsidesatt.

Jenta mi som da vil være 1 år skal få en rubens barn- babydukke tenkte jeg=)

Nei, i og med at det er jul og pakkekalender så tror jeg det blir nok gaver ;)

Tror det blir nok med pakkekalender og julegaver. Hadde det vært en annen måned enn desember hadde det vært annerledes :-) Og så tror jeg familien rundt oss er bevisst på at ikke 3 åringen skal føle seg tilsidesatt. Så skal ikke se bort fra at det blir noe ekstra til henne også når hun har blitt storesøster :-)

Hadde egentlig tenkt til å gi storebror på 3 en gave fra baby, men det blir uansett masse gaver i desember. Tror kanskje det blir til at han kan velge ut en gave til lillebror og en liten ting til seg selv. Han er facinert av godteri for tiden, og siden han aldri får det, blir han nok veldig fornøyd bare med å få velge seg en kjærlighet på pinne e.l. Små barn, store gleder :)

Ja, tror han skal få en gave fra lillebror. Men blir nok ikke pakkekalender i år, han er bare 2,5 år så venter nok med det

Jenta mi som da vil være 1 år skal få en rubens barn- babydukke tenkte jeg=)
Vurderer å kjøpe den til jul til min 1åring også! De har slike i barnehagen og jeg synes de er så stilige ;) så gjerne han kan passe sin "egen" baby når mamma må passe sin. :p

Tror det blir nok med pakkekalender og julegaver. Hadde det vært en annen måned enn desember hadde det vært annerledes :-) Og så tror jeg familien rundt oss er bevisst på at ikke 3 åringen skal føle seg tilsidesatt. Så skal ikke se bort fra at det blir noe ekstra til henne også når hun har blitt storesøster :-)
Hehe ja det er nettopp det, folk er blitt så flinke til å tenke på søsken nå at er jo som regel de som sitter igjen med mest :p kunne ønske det var sånn at det falt over på mor heller, som feks at besøkende hadde med gavekort på klær/spabehandlinger/sminke og velværeprodukter/smykker!!! Ja det hadde vært noe :p

Jenta vår ska få ei dukke og guttungen t mannen ska få en lego klokke :) syns d e kos å gjøre litt stas på storesøsknene og :)

Back
Topp