Gave til søsken til fadderbarn?

gullgutt09

Forelsket i forumet
Kjøper dere til alle søskene til fadderbarnet deres? Har en vennine der jeg er fadder på 1 av 3 barn. Har kjøpt gave til han, men ikke de 2 andre.. Men så ringer hu og sier ho har en pakke til min gutt. Da får jo jeg dårlig samvittighet :(

ja, jeg gjør det. Moren er bestevenninna mi så det er helt naturlig for meg å kjøpe til alle barna hennes. Kjøper også til barn av mine fire andre gode venninner selv om jeg ikke er gu`mor til noen av dem.

Jeg hadde nok kjøpt til alle tre ja, men det er vel kanskje ikke helt vanlig.. 

Hvis vi kjenner godt dei andre barna så gjør vi det[:)]

Men vi fikk "bare" til ho som vennene våre er fadder på, ikke til gutten vår. Og det er helt greit[:)]

Jeg kjøper til søskene til de jeg er fadder til også...
Men vi er veldig tette, og alle ungene gode venner....  mine barn får fra de og selv om de ikke er faddre til noen av våre barn

Ja, jeg gjør det. Men det er bestevenninnen min sine gutter, så hadde nok kjøpt til de uansett om jeg var fadder eller ikke...

Vi er ikke så mye sammen og har lite med ungene å gjør egentlig.. Kan kjøpe en snopestrømpe til de kanskje...

Har et fadderbarn der vi ikke har så mye kontakt med foreldrene. Kjøper kun til jenta jeg er fadder på og ikke hennes to søstre.
Det andre fadderbarnet mitt har en lillebror, han får en liten pakke siden vi har god kontakt med foreldrene[:)]

Vi er bestevenner til foreldrene, så vi kjøper til alle tre barna selvom vi bare er fadder/gudmor/far til yngstemann..

ja,  jeg kjøper til fadderbarnet og storesøstra! kommer til å fortsette med d også!![:)]

nei, gjør ikke det.

ORIGINAL: mayah

Det ene av fadderbanet vårt fikk bare til han.. Er ikke så nærme egentlig, så blir ikke naturlig å kjøpe til søsknene.
Hos fadderbarn nr 2 fikk broren hennes også- de er vi mye sammen med.

Fadderen til eldste her kom med pakke i stad, bare til eldstemann. Synes det er helt greit.

Reagerer litt på at 2 av fadderene til både eldste og yngste her i huset ikke gir de julegaver.. DET synes jeg er rart, men tør ikke si noe om det. Vil ikke at de skal føle seg presset til å kjøpe gaver liksom... Samtidig så hadde jeg trodd de skulle være litt mer angasjerte..

Det skjønner jeg veldig godt at du reagerer på. Jeg også reagerer på at de jeg antok skulle være de mest engasjerte, ikke gidder å bry seg. Er en fadder hos hver av mine da, kjøper ikke bursdagsgave en gang. Syns det er helt håpløst, for å være helt ærlig...... Høres sikkert kravstor ut, men det er de eneste fadderne som ikke er familie, og de er valgt fordi de er våre beste venner.. Så jeg syns det er kjipt..

nå er vårt fadderbarn alene enda, men når det kommer fler kjøper vi til alle.. Det gjør ene fadderen til eldste til vår også, men ikke andre..

Back
Topp