Gave til pappa

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Pappa har bursdag 24.april og jeg er heeelt tom for ideer. Spurte ham idag hva han ønsket seg, og han svarte bare at "det er ikke vits i å kjøpe noe". Vondt å høre.

Vil finne på noe fint for ham, men vet ikke hva:wideyed:

Eneste jeg har funnet på er ullsokker (trysil eller lignende) da han fort fryser på beina.
 
Har han noen hobbyer eller lignende han liker å bruke tid på? Jeg ga pappa et gavekort til å bruke på bøker, da det å lese krim er hans måte å slappe av etter lange dager på jobb:)
 
Ullsokker er alltids kjekt å ha!

Hva med en fotobok med bilder?

Hvis du vet hva han liker å lese kan vanlige bøker (hvis han orker) eller lydbøker være en idé. De trenger ikke være skjønnlitterære. Historiebøker eller stedsbøker er populære hos noen, naturbøker hos andre. En del bilder og ikke så mye tekst kan være lurt hvis han fort blir sliten.
 
Noe hobby greier om han har en hobby han liker? Han er vel mye alene og har mye tid til overs nå om dagen? Filmer/serier?
 
Han sitter pal i godstolen rundt 15t om dagen pga smerter i lår så fort han belaster beinet, og eier ikke motivasjon til lesing og slike ting :( jeg syns dette er vanskelig... Kanskje høre med stemor om det er noe spesielt av drikke han liker å kose seg med, noe ekstra han liker å spise. Smakssans har begynt å komme tilbake:happy:
 
En kurv med litt av hvert? En vin, spekepølse, sokker, kaffe, sjokolade... Altså, masse sånne småting som er forbruksvare. Det blir i alle fall ikke liggende på en bod i noen år, før det blir kastet og glemt :p

Ellers.. kan lydbøker være noe for ham? Noe hjernetrimgreier? Han liker ikke noe håndarbeid av noe slag? Personlig kopp eller andre mer personlige gaver? Vittige t-skjorter?

Skjønner at en opplevelsesgave kanskje ikke er noe å satse på om han ikke greier røre seg.. hvis det ikke er noe type... Vinsmaking eller billett til et show (er vel ikke så mye av dette nå uansett pga covid..) f.eks som kanskje kan være aktuelt som stillesittende.
 
Han sitter pal i godstolen rundt 15t om dagen pga smerter i lår så fort han belaster beinet, og eier ikke motivasjon til lesing og slike ting :( jeg syns dette er vanskelig... Kanskje høre med stemor om det er noe spesielt av drikke han liker å kose seg med, noe ekstra han liker å spise. Smakssans har begynt å komme tilbake:happy:
Hva med å lage en liten "kosekurv"? En kurv med god mat og drikke, noe godis, kanskje et blad han kan se i om han føler for det, varme sokker osv.
jeg har laget flere slike kurver, f.eks en med diverse strikketing til svigermor og en med ulike forbruksvarer til bestemor:happy:
 
En kurv med litt av hvert? En vin, spekepølse, sokker, kaffe, sjokolade... Altså, masse sånne småting som er forbruksvare. Det blir i alle fall ikke liggende på en bod i noen år, før det blir kastet og glemt :p

Ellers.. kan lydbøker være noe for ham? Noe hjernetrimgreier? Han liker ikke noe håndarbeid av noe slag? Personlig kopp eller andre mer personlige gaver? Vittige t-skjorter?

Skjønner at en opplevelsesgave kanskje ikke er noe å satse på om han ikke greier røre seg.. hvis det ikke er noe type... Vinsmaking eller billett til et show (er vel ikke så mye av dette nå uansett pga covid..) f.eks som kanskje kan være aktuelt som stillesittende.
Hva med å lage en liten "kosekurv"? En kurv med god mat og drikke, noe godis, kanskje et blad han kan se i om han føler for det, varme sokker osv.
jeg har laget flere slike kurver, f.eks en med diverse strikketing til svigermor og en med ulike forbruksvarer til bestemor:happy:
Jeg har vært inne på tanken, men ga en slik til jul også (da med diverse sterke produkter siden han ikke hadde smakssans). Teit å lage en annen type kurv nå også? :wideyed:
 
Jeg har vært inne på tanken, men ga en slik til jul også (da med diverse sterke produkter siden han ikke hadde smakssans). Teit å lage en annen type kurv nå også? :wideyed:

Du får pakke det i ei kiste, som du skrur fast med skruer med 40 ulike bits....? Så blir det noe heeeelt annet. :p

Men du kan jo forhøre deg med stemoren din om hun vet noe du ikke har kommet på og . :)
 
Noen spesielle ting han liker? Bare det at du har fulgt med på hva han liker betyr mer enn hva det koster eller antallet.
 
Han sitter pal i godstolen rundt 15t om dagen pga smerter i lår så fort han belaster beinet, og eier ikke motivasjon til lesing og slike ting :( jeg syns dette er vanskelig... Kanskje høre med stemor om det er noe spesielt av drikke han liker å kose seg med, noe ekstra han liker å spise. Smakssans har begynt å komme tilbake:happy:
Det synes jeg er en god ide,noe som de to kan kose seg med sammen kan også være veldig bra. Liker han å se tv? Noen serier du tror han kan like å se? Hvis de ikke har Netflix, HBO osv så kan det være noe for dem. Tror du de to kan like et brettspill sammen?

Jeg synes ikke det er teit med en sånn kurv en gang til. Det er nok veldig kjekt å få.
 
Jeg synes også en kurv med noe godt høres bra ut selv om han fikk til jul. Eller en elektrisk fotvarmer, en god pute til å sitte på, fotmasserer e.l.
 
Eg kjøpte frukost og blomster levert med morgenlevering til mora mi på bursdagen som ho satte stor pris på. Gjer nok det same til far om eg ikkje kjem på noko anna genialt i mellomtida...
 
Du skriver att han sitter mye da er min første tanke en god pute att sitte på. Veldig viktig att ha noe godt att sitte på når man sitter så mye :)
 
Ett godt ullpledd kan også være fint å ha, man blir fort frysen når man sitter mye stille.
 
Et album av barnebarna ville jeg lagd tror jeg, det er jo koselig når du sitter mye av dagen :)
 
Pappa har bursdag 24.april og jeg er heeelt tom for ideer. Spurte ham idag hva han ønsket seg, og han svarte bare at "det er ikke vits i å kjøpe noe". Vondt å høre.

Vil finne på noe fint for ham, men vet ikke hva:wideyed:

Eneste jeg har funnet på er ullsokker (trysil eller lignende) da han fort fryser på beina.
Hva med en pizzastein til å ha i ovnene, gjør både hjemmelagede og frozzne pizzaer mye bedre. Kanskje han blir inspirert til å bake en egen pizza. Eller hva med en kaffekvern (Wilfa sine er bra) og abonnement på kaffebønner, f.eks. fra kaffebox.no hvis han liker kaffe?
 
Back
Topp