Gave til navnefest! Hjelp!

Frkn

Forelsket i forumet
Jeg har aldri vært i dåp/på navnefest før. Aner ikke hva man gir i gave og hvor mye man skal bruke. Vi er tante og onkel.

Vet at besteforeldre gir en stilig "gå-bil".

Noen forslag til hva som kan være greit å gi? Som barna ikke mister interessen av så veldig fort?

På forhånd takk :)

Kan gi hva som helst, som kan være nyttig nå, om 2 år, om 5 år.

Noen forslag: Barnehagesekk/tursekk, turkniv, fiskestang evt annet uteutstyr til barnet blir eldre, eventyrbok/gode bøker med litt rim og regler, et års medlemskap i en bokklubb... Er ikke så glad i sånne gullsmedgaver selv, kanskje med unntak av sølv til bunad eller sparebøsse.

Jeg har aldri vært i dåp/på navnefest før. Aner ikke hva man gir i gave og hvor mye man skal bruke. Vi er tante og onkel.

Noen forslag til hva som kan være greit å gi? Som barna ikke mister interessen av så veldig fort?

Har de ønsket seg noe? En fin barnehagesekk kan være noe, bøker, eller barnebestikk og servise.

Har de ønsket seg noe? En fin barnehagesekk kan være noe, bøker, eller barnebestikk og servise.

Ja, hun ønsket seg en fjallreven barnesekk til skolen, men hun fortalte det under en felles middag, så tror søsteren til samboeren skulle kjøpe den :) Bøker kan jo kanskje være noe :)

Har lest at det går an å kjøpe en god årgangsvin, som han kan ha lagret i 18 år....syntes dette hadde vært kult. Men vet ikke om det blir for sprøtt å kjøpe vin i gave til en baby :P

Min første sko har jeg gitt :) får bare en byttelapp med i tilfelle de må endre størrelse.

Har kjøpt ulltøy som er litt kostbart å man gjerne ikke tar seg friheten til å kjøpe selv.

Jeg syns sangkort er fint, det er veldig morro og noe man kan bruke lenge.

Gavekort på opplevelser sammen med dere feks? For å få litt kvalitets tid med tante og onkel. Det er jo koselig.

Gaver vi har gitt som tante og onkel, og som vårt barn har fått fra tanter og onkler: barnehagesekk (fjellreven, Bergans og den fra sprell som jeg ikke husker navnet på), vegglampe til rommet (de har maaange fine på minikids.no!), gåstol (her er det jo delte meninger ang dette da, så det bør man kanskje sjekke ut først), epletre (dette var den beste gaven vår fikk), armbånd med inngravert navn.

jeg vil jo si at det er samme gavene man gir som i en tradisjonell dåp.

De fleste dåpene jeg har vært i er smykker, penger, sparebørser i sølv ol stort sett gitt.

veldig sjeldent jeg har sett neon få leker/utstyr. men mulig det er forskjell på steder man bor også.

Var i dåp for noen mnd siden til en jente, vi kjøpte da ett smykke som kan brukes både når hun er barn og voksen.

De vår ønsket seg til navnefesten, var (fort og gæli):
Gyngedyr
Brio gåvogn
Brio togbane
Evt andre treleker
Album
Barneservise
Sparebøsse
Penger
Fjellrevensekk
Interiør/pynt til barnerommet

Beste gaven vi fikk, var et epletre. Krever at man er litt bofast da. :)

Vi har pleid å gi en eventyr eller sangbok. Pluss smykke til jente, eller en metal sparepørse til gutter. :)

Barnebok, barneservise, sparebøsse frangullsmed :)

Vi syntes det var veldig kjekt med gravert album. Ellers broderte min tante ey bilde med fødselsdato og vekt og slikt. Vi fikk gåvog. Spør om dey er noe de ønsker. Gavekort til fotografering eller babysvømming er jo kjekt også. Men alt ettet hvor mye du vil bruke.

Frøkna her ønsker seg sekk av typen gul fra Blafre (innmari fine!), matboks og drikkeflaske fra Blafre, sangbok, fjellreven sekk, medlemsskap i TOBB (samme som OBOS feks)... Ønsker seg ikke sånn "vanlige" dåpsgaver fra gullsmed og sånt.. Orntli fint smykkeskrin fikk hun da hun kom til verden :)

Hva med et skikkelig ullpledd som f.eks. rørospledd? Jeg fikk et i barnestørrelse av noen venninner på babyshoweren min. Ble kjempeglad, da de er ganske kostbare.

Back
Topp