Gave til naboen

Fru Riskorn

Forumet er livet
Naboungen skal komfirmeres neste helg. Vi har et godt naboforhold og vår datter leker mye med deres datter (lillesøsterent il komfirmanten). Hvor mye gir man sånn ca i pengegave til slike anledninger?

Mellom 100 og 200 kroner kanskje. Nei, jeg aner ikke, synes selv slike ting er vanskelig. Alltid redd for å gi både for mye og for lite. 

Tenker fra 100-500 ettersom hva dere har råd/lyst til å gi bort. :) Ville sikkert gitt 2-300 selv..

Mellom 300-500 vill jeg gitt. Virker som hun har et nært forhold til din datter.

Vi skal selv i konf. + en til vi ikke får verdt siden begge er samme dag. Begge to får 500,-. Ene er barnebarnet til stesvigermor, og den andre er en jeg er "tante" til.

Takk for hjelpen! Synes sånt er utrolig vanskelig! Derfor det var greit å gifte seg først blandt de vi kjente, så visste vi både hvem som gav og hvor mye;)

Maks 200. Men har jo fått med meg at her inne gir folk grusomt mye i forhold til hva jeg ville gitt til både slekt og naboer.

Mellom 200-300 et sted.

Njaaa.. Kanskje 200. ikke MER i alle fall.. Vi gir det til hun som var passejenta til eldstetuppa som konfer seg neste helg. og min svogers søsken.

Dersom det "bare" er en nabo, så 150.. (Føler meg uuubergniten i forhold til andre her men..emoticon emoticon )

200kr,hadde jeg gitt, men jeg har skikkelig dårlig økonomi. Hadde jeg hatt bedre økonomi hadde jeg nok gitt mer. 
Store vesla min skal konfimere seg neste helg og vi forventer ikke å få noe av naboene her, men vi har heller ikke noe spesielt forhold til dem.

her gir vi  200kr

jeg ville gitt maks 200 kr. det er en nabo, storesøstra til venninna til din datter, og dere er ikke invitert. Da syns jeg ikke de kan forvente å få noe av dere i det hele tatt egentlig :) 

giggsy skrev:
Maks 200. Men har jo fått med meg at her inne gir folk grusomt mye i forhold til hva jeg ville gitt til både slekt og naboer.

Samme her. + at det er det som faktisk er vanlig her i området. Det er også vanlig hos alle andre jeg har snakket med(folk som bor der jeg bodde før osv).

bondekone skrev:
her gir vi  200kr

Jeg skal gi 300 kr til naboen min. Vi skal ikke i konfirmasjonen. Ei anna som jeg skal i konfirmasjonen til gir jeg 500.

Back
Topp