Gave til jordmor?

Jeg hadde en jordmor nesten hele vakten hennes den dagen, så fikk jeg en ny med vaktskiftet de siste timene. Etterpå ble vi flyttet opp til føden på enerom pga at jeg var for dårlig til å være på barselhotellet. Og da kom hun opp fra 1.etg til 7.etg neste dag for bare gratulere oss å hilse på hun lille. Syntes det var veldig koseligt! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror fødeavdelinger setter stoor pris på om man gir gaver i form av babyklær og slikt. Ville ihvertfall ikke gitt alkohol som gave, man vet aldri hva folk har vært gjennom eller sliter med :)

Tror fødeavdelinger setter stoor pris på om man gir gaver i form av babyklær og slikt. Ville ihvertfall ikke gitt alkohol som gave, man vet aldri hva folk har vært gjennom eller sliter med :)

Dette var en gammel dame i 50 årene, og gaven var personlig for henne og til selve fødeavdelingen. Det er jo det som var hele poenget, å gjøre litt stas på henne:)
Så babyklær føler jeg blir litt feil å gi.

Hun fortalte meg , etter at hun hadde kommet inn med norsk flagg og sunget bursdagsang for babyen min at hun skulle gå av vakt, og ta seg et glass vin og feire oss videre og at hun skulle ha fri en uke nå og da skulle hun og mannen til Sverige og feriere. Så jeg tror ikke jeg bommet helt på den vinflasken.

Men forstår poenget ditt.

Dette var en gammel dame i 50 årene, og gaven var personlig for henne og til selve fødeavdelingen. Det er jo det som var hele poenget, å gjøre litt stas på henne:)
Så babyklær føler jeg blir litt feil å gi.

Hun fortalte meg , etter at hun hadde kommet inn med norsk flagg og sunget bursdagsang for babyen min at hun skulle gå av vakt, og ta seg et glass vin og feire oss videre og at hun skulle ha fri en uke nå og da skulle hun og mannen til Sverige og feriere. Så jeg tror ikke jeg bommet helt på den vinflasken.

Men forstår poenget ditt.
Skulle stå at gaven var personlig til henne, og IKKE til selve fødeavdelingen.

Gikk litt fort i svingene her ja...:schocked028

Tror nok det blir bilde med noen ord til takk. Jordmora som forløste oss ble litt over tiden istedenfor å overlate oss til vaktskiftet, og det var veldig fint, selv om det sikkert er noe de gjør for flere :)

http://kristinepg.no

Dere som har født før, ga dere en oppmerksomhet til jordmor eller fødeavdelingen? (Noen andre dere ga til?)
Og evt. hva?
:)
Nope. Er du riktig "heldig" er du innom flere jordmødre på veien og siste tar bare i mot barnet ;). Sendte kort til legen i de to foregående svangerskapene fordi hun er helt fantastisk. Nå har jeg flyttet og byttet fra lege til jordmor mot slutten. Har egentlig ikke noe forhold til noen av dem.

Det er heller ikke sikkert de har lo til å ta i mot personlige gaver. Jeg har ikke og jobber i statlig virksomhet.

Det er heller ikke sikkert de har lo til å ta i mot personlige gaver. Jeg har ikke og jobber i statlig virksomhet.

som regel lov til å ta imot gaver under 200kr!
Jobber selv som sykepleier og selv om jeg gjør jobben min min hver dag så godt jeg kan for alle pasientene mine må jeg innrømme at det hyggelig når man får ett kort og en liten hilsen i ny og ne fra pasientene sine om at de har satt pris på jobben jeg har gjort. Forventer ikke å få noe i det hele tatt altså, ikke det som er drivkraften bak arbeidet for å si det slik. Men det kan være godt å bli sett og satt pris på.
Om man har en god opplevelse og lyst til å gi en hilsen så er det jo bare koselig. Men ingen som forventer at man gir noe :)

Vi har skrevet opp både fødeloftet og barselhotellet som mottakere av kort når vi får laget ordentlige takkekort. Også de lokale kommunejordmødrene. Det er i hvert fall en oppmerksomhet til de menneskene som har vært med på å gjøre fødselen til en flott opplevelse :)

Nei huff da.. Ikke bra. Du burde jo gi en tilbakemelding kanskje?!

Jeg pratet om det med en annen JM der om det, samt hun som hadde fødselssamtalen med oss etterpå. Føler meg litt ferdig med det, og vil helst bare glemme hele den delen av fødselen. Gudskjelov gikk Godzilla av skift rett før pressriene, så de minuttene av fødselen er det eneste jeg ønsker å huske, ellers tviler jeg på at det blir søsken på frøkna....

Hadde en fantastisk JM som tok imot oss i dag på første kontroll og til lillegutt kom ut. Hun motiverte, betrygget og pushet. Uten henne hadde ikke fødselen blitt like fantastisk, dog med kun lystgass etter 7-8 cm, klipp, vakuum og baby sendt direkte på intensiven. Aner ikke hva jeg kan gjøre for å vise min takknemlighet, sykehusangst og sprøyteskrekk var borte vekk i disse timene <3 Ingen selvfølge selv om det er jobben dems :)

Back
Topp