Gave til jordmor?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Dere som har født før, ga dere en oppmerksomhet til jordmor eller fødeavdelingen? (Noen andre dere ga til?)
Og evt. hva?
:)

Så sprøtt at dette temaet kom opp:)

Jeg og baby har i dag vært på storsenteret og handlet en flaske vin og en fin konfekt som vi sendte på sykehuset til vår jordmor i dag. Som takk for fantastisk god hjelp og oppfølging i forbindelse med fødselen.

Vi la også med et fint kort med bilde av baby og en liten takke-erklæring til henne.

Jeg synes det er viktig å vise sin takknemlighet , og vi valgte å gjøre det på denne måten.

Jeg gir en gave til jordmor som følger meg gjennom svangerskapet. Bare en sjokoladeeske og ett kort.
De på barsel får også konfekt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, det har jeg ikke gjort og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller :) Ingen jeg kjenner som har gjort det heller :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har veldig lyst til å ha etterkontrollen min hos jordmora jeg hadde, og da tenker jeg absolutt å ta med en bukett, et eller annet av sjokolade og en dessertvin til eller noe sånt. Hun gjorde en så fantastisk god jobb at det skulle bare mangle føler jeg <3

Vi tenker å kjøpe små godt til føde avdelingen. :)

Nei, her får de ikke annet enn en stor takk i lokalavisa når bildet av baby blir publisert;)

Nei, det har jeg aldri tenkt på en gang! Mine fødsler har gått så fort at jeg ikke har hatt tid til å få et forhold til jordmor på fødeavdelingen i det hele tatt.

Også tenker jeg slik at dette er jobben deres. Tenk om de skulle mottatt gaver fra alle. De tar jo i mot flere barn hver dag!

Det blir jo litt annerledes hvis det har skjedd noe spesielt eller at man av en eller annen grunn har fått et helt spesielt forhold til jordmor.

Vi var der i tre dager lengre. De fleste barnepleierene var kjempe bra støtte for oss.

Det blir jo litt annerledes hvis det har skjedd noe spesielt eller at man av en eller annen grunn har fått et helt spesielt forhold til jordmor.

Signerer denne. Dersom alle skulle gitt gaver, så ville de vel fått enormt mye? De gjør jo bare jobben sin. Jeg tenker at det holder å takke dem skikkelig uten å nødvendigvis måtte gi gave.

Gjorde ikke det sist gang, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.

Jordmora som hadde oss under størsteparten av fødselsforløpet var et helt forferdelig menneske, så om noe sendes dit så er det en klage!

Har jobbet på barsel og vi fikk enormt mye sjokolade da husker jeg. Veldig koselig og utrolig mye godt å kose seg med på nattevakt! He he
Jordmor i fødsel blir det nok lite gave på men hun son har fulgt meg opp hele svangerskapet får en liten ting ja.

Nei, det har jeg aldri tenkt på en gang! Mine fødsler har gått så fort at jeg ikke har hatt tid til å få et forhold til jordmor på fødeavdelingen i det hele tatt.

Også tenker jeg slik at dette er jobben deres. Tenk om de skulle mottatt gaver fra alle. De tar jo i mot flere barn hver dag!
Enig!

Det ligger rett og slett i min natur å vise takknemlighet på denne måten.

Jeg er helt enig i at "de gjør jo bare jobben sin". MEN, det er mange måter å gjøre jobben sin på.
Det finnes unntak overalt, og jeg er overbevist om at den jordmoren jeg hadde- var et slikt unntak .
Det er derfor i mitt hode helt på sin plass å verdsette slik arbeidskraft istedenfor å ta det som en selvfølge fordi di bare gjorde jobben sin. Fordi at for meg så gjorde hun så innmari mye mer enn det.

Det ligger rett og slett i min natur å vise takknemlighet på denne måten.

Jeg er helt enig i at "de gjør jo bare jobben sin". MEN, det er mange måter å gjøre jobben sin på.
Det finnes unntak overalt, og jeg er overbevist om at den jordmoren jeg hadde- var et slikt unntak .
Det er derfor i mitt hode helt på sin plass å verdsette slik arbeidskraft istedenfor å ta det som en selvfølge fordi di bare gjorde jobben sin. Fordi at for meg så gjorde hun så innmari mye mer enn det.

Dersom du føler det slik, så er det jo veldig hyggelig av deg å vise henne at du setter pris på jobben hun gjorde. Men synes ikke man skal gi noe bare for å gi. Håper jeg får en like flink jordmor som du fikk ;)

Back
Topp