For det første, service er noe helt annet enn servise (unnskyld, jeg vet det ikke er kjekt å bli retta på, men slike ting frustrerer vettet av meg!)
For det andre; nei, jeg ser faktisk ikke poenget med egne serviser for barn. Kan godt hende de er anvendelige, men oppfyller de et behov ingen andre serviser kan? Er det noe superspesielt med barneservisene som jeg ikke har fått med meg? Annet enn at de er små? Vi har disse fargerike plastgreiene til 8,- fra Ikea, som man til og med kan stappe i bleiebagen. Og vi er også utstyrt med helt vanlige tallerkener som fint kan brukes av barn, men ikke trenger å fylle loft og kjellere når de ikke brukes lenger. Var nettopp hjemme hos mamma og pappa, og gikk gjennom en koffert med mine gamle ting. Der fant jeg det ene barneserviset jeg hadde (kardemomme by), og tenkte at "ja, nå har det altså ligget i den kofferten i nesten 30 år og vært søtt og gjort absolutt ingenting...". Det blir litt som tissetelt og varmer til våtservietter, moro å gi, kjempesøtt, men strengt tatt unødvendig...er min mening. Skal ikke nekte deg verken å ønske deg, like eller bruke barneservise, min kommentar sa klart og tydelig at "jeg liker bedre anvendelige gaver", så altså; en helt personlig holdning. Hva andre foretrekker bryr jeg meg ikke så mye om.
Jeg kommer imidlertid ikke til å bli sur eller bytte det dersom babyen får det i gave, slik en del andre gjør med ting de ikke liker at barna får...