Gave til barnehagepersonalet??

Men må man kjøpe noe for å vise en person at man setter pris på den? Det er så klart ingen som tvinger noen til noe, og jeg har ikke tatt stilling til hva vi kommer til å gjøre ennå, men er jo litt redd for at man skal føle på en forventning om å måtte gi noe.. Den personen som ikke har råd til noe setter helt sikkert like stor pris på de ansatte som andre foreldre, og det må være vondt å føle at man ikke kan gjøre som alle andre - hvis det blir standarden at folk gir noe..?
Nei man kan lage noe eller si noen hyggelige ord også for den del.

Ingen som tvinger deg! Men jeg liker å vise at jeg setter pris på folk , om det er venner, familie eller de som tar seg av det mest dyrebare i livet mitt
Ikke må det koste så mye heller

Jeg er fult klar over at ingen tvinger meg. Og jeg stikker ikke nesen i hva andre velger å gjøre heller, det er opp til hver enkelt. Jeg skrev bare at JEG ikke vil bidra til noe kjøpepress. Om det er meningen eller ikke, så vil noen som ikke har råd til å vise med gaver at de setter pris på noen, føle på at det er kjipt at ikke de kan når "alle" andre gjør det. Bare min mening :) selv elsker jeg å kjøpe gaver, lage kort, bake og gi til både familie og venner selv, men min (les: min) grense stopper hos dem.

Jeg syns det er koselig å gi dem en liten oppmerksomhet fordi jeg er veldig fornøyd med jobben de gjør. Nå har jeg lagd både julekort og konfekt selv. Tenkte å slenge med en pepperkakeboks i tillegg og kanskje noe gløgg. Ser ikke problemet med det :) ingen som tvinger noen til å gjøre det samme som meg, men jeg må få lov til å gjøre det hvis jeg ønsker det :)

Jeg bestemmer ikke over noen andre, så det er klart du får lov til å gjøre som du vil :) jeg bare skrev min mening om saken og at JEG ikke vil bidra til at andre som ikke har samme mulighet som meg får dårlig samvittighet for det. Ikke at jeg tror noen har noe som helst negativ hensikt med å gi en oppmerksomhet, men fra mitt ståsted synes jeg det bidrar til ett press. Og det er helt sikkert mer normalt noen steder, men jeg har aldri hørt om noen som kjøper julegave til barnehagen, skole o.l, så for meg er det litt rart og føler det er feil.
Men jeg var absolutt ikke ute etter en diskusjon eller noe dårlig stemning altså :) folk har forskjellige meninger om det meste. Ha en fin kveld videre :)

Jeg har alltid gitt. Jeg syns at er det noen som fortjener en oppmerksom så er det de som passer barna mine nåe jeg ikke kan det selv:)

Jeg gav julekort og en pose juleseigemenn til pauserommet :p
De er jo de menneskene som ser barnet mitt mest - og de er utrolig viktige for oss!

Jeg bestemmer ikke over noen andre, så det er klart du får lov til å gjøre som du vil :) jeg bare skrev min mening om saken og at JEG ikke vil bidra til at andre som ikke har samme mulighet som meg får dårlig samvittighet for det. Ikke at jeg tror noen har noe som helst negativ hensikt med å gi en oppmerksomhet, men fra mitt ståsted synes jeg det bidrar til ett press. Og det er helt sikkert mer normalt noen steder, men jeg har aldri hørt om noen som kjøper julegave til barnehagen, skole o.l, så for meg er det litt rart og føler det er feil.
Men jeg var absolutt ikke ute etter en diskusjon eller noe dårlig stemning altså :) folk har forskjellige meninger om det meste. Ha en fin kveld videre :)
Men at andre føler kjøpepress fordi jeg ordner en liten påskjønnelse til bhg er strengt tatt ikke mitt problem :) jeg skal vel ikke ha dårlig samvittighet for det ;)

Back
Topp