Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva med gløgg, pepperkaker og troikakonfekt? Det bør være godkjent?Veldig variert føler jeg. Jeg har fått noe av noen får hvert år, men forventer ikke noe. Setter mest pris på et julekort.Hvis de ønsker å kjøpe gave, synes jeg det er bedre at de kjøper en liten ting til avdelingen, feks. en bok, liten leke, puslespill....
Leste en artikkel på facebook om tips til hva man kan gi av oppmerksomhet til barnehagepersonalet til jul. Jeg blei litt satt ut - er det vanlig å gi gaver til personalet? Minsten startet i barnehagen nå i høst, så har ingen erfaringer på dette området? Hva tenker dere?
Jeg syns det er koselig å gi dem en liten oppmerksomhet fordi jeg er veldig fornøyd med jobben de gjør. Nå har jeg lagd både julekort og konfekt selv. Tenkte å slenge med en pepperkakeboks i tillegg og kanskje noe gløgg. Ser ikke problemet med detEr så lei av dette kjøpepresset. Jeg har ikke dårlig råd, men leste nettopp en artikkel som stod i mediene om at 50 kr er faktisk veldig mye for enkelte. Dere vet sikkert hvilken artikkel jeg referer til. Det er sikkert ikke forventet fra barnehagen å kjøpe noe, men så gjør noen det likevel og det blir mer og mer vanlig og tilslutt føler man at man må. Hvorfor skal man absolutt kjøpe noe? I det hele tatt ett julekort? Enkelte sliter nokk sikkert med å kjøpe ett kort til 10 kr også i denne dyre juletiden. Holder ikke det med en god jul på veg ut døren og en klem kanskje, noen som forteller med ord at man setter pris på dem? Har aldri hørt om at noen kjøper julegaver til barnehagen, fikk nesten litt sjokk. Hva blir det neste? Julegave til helsesøster? Eller barnelegen? Kanskje kassadama på butikker der du handler hver dag også? Synes det blir litt for dumt jeg altsåen "god jul og takk for ett fint år" i form av ord holder i massevis synes jeg. Har ikke barn i barnehagen enda, men kommer ikke til å kjøpe noen julegave til ansette der eller på skolen i fremtiden, så får folk mene hva de vil om det
jeg vil ikke være med på å bidra til noe kjøpepress iallefall.
Enig med degJeg syns det er koselig å gi dem en liten oppmerksomhet fordi jeg er veldig fornøyd med jobben de gjør. Nå har jeg lagd både julekort og konfekt selv. Tenkte å slenge med en pepperkakeboks i tillegg og kanskje noe gløgg. Ser ikke problemet med detingen som tvinger noen til å gjøre det samme som meg, men jeg må få lov til å gjøre det hvis jeg ønsker det
![]()
Ingen som tvinger deg! Men jeg liker å vise at jeg setter pris på folk , om det er venner, familie eller de som tar seg av det mest dyrebare i livet mittEr så lei av dette kjøpepresset. Jeg har ikke dårlig råd, men leste nettopp en artikkel som stod i mediene om at 50 kr er faktisk veldig mye for enkelte. Dere vet sikkert hvilken artikkel jeg referer til. Det er sikkert ikke forventet fra barnehagen å kjøpe noe, men så gjør noen det likevel og det blir mer og mer vanlig og tilslutt føler man at man må. Hvorfor skal man absolutt kjøpe noe? I det hele tatt ett julekort? Enkelte sliter nokk sikkert med å kjøpe ett kort til 10 kr også i denne dyre juletiden. Holder ikke det med en god jul på veg ut døren og en klem kanskje, noen som forteller med ord at man setter pris på dem? Har aldri hørt om at noen kjøper julegaver til barnehagen, fikk nesten litt sjokk. Hva blir det neste? Julegave til helsesøster? Eller barnelegen? Kanskje kassadama på butikker der du handler hver dag også? Synes det blir litt for dumt jeg altsåen "god jul og takk for ett fint år" i form av ord holder i massevis synes jeg. Har ikke barn i barnehagen enda, men kommer ikke til å kjøpe noen julegave til ansette der eller på skolen i fremtiden, så får folk mene hva de vil om det
jeg vil ikke være med på å bidra til noe kjøpepress iallefall.
Men må man kjøpe noe for å vise en person at man setter pris på den? Det er så klart ingen som tvinger noen til noe, og jeg har ikke tatt stilling til hva vi kommer til å gjøre ennå, men er jo litt redd for at man skal føle på en forventning om å måtte gi noe.. Den personen som ikke har råd til noe setter helt sikkert like stor pris på de ansatte som andre foreldre, og det må være vondt å føle at man ikke kan gjøre som alle andre - hvis det blir standarden at folk gir noe..?Ingen som tvinger deg! Men jeg liker å vise at jeg setter pris på folk , om det er venner, familie eller de som tar seg av det mest dyrebare i livet mitt
Ikke må det koste så mye heller