Gave, når ikke invitert.

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Gir dere gave til dåp, konfirmasjon og bryllup til familie og nettverk der dere ikke er invitert?

Nei,det gjør vi ikke. Tenker det vil være litt unaturlig i mange tilfeller. Grunnen til at vi ikke inviteres er jo at vi kanskje ikke er så nære,og da blir det heller ingen gave. :-)

Nja, kommer ann på. Men egentlig ikke.

Nei, gjør ikke det med mindre det er noe spesielt. Men da hadde vi jo mest sannsynlig blitt invitert, tenker jeg. Har mange nok fra før av å kjøpe gave til. :)

Nei ikke normalt sett, men kommer nok å gi konfirmasjons gave til mine barns beste venner. Det er jo barn som har gått inn og ut av vårt hun i mange år og da føler man jo en viss tilknytning tenker jeg.

Ja det gjør jeg, ikke alltid det passer å invitere annet enn den helt nærmeste familien men det betyr ikke at jeg ikke ønsker å gi en oppmerksomhet til den/de det gjelder.

Nei, det gjør vi ikke.

I de tilfeller det er naturlig, ja.

Det er jo mange konfirmanter det er normalt å gi til selv om vi ikke inviteres. Naboer, venner, slektninger litt ut...

Nei, ikke hvis vi ikke er invitert. Nå fikk ikke datteren vår gave av ene av onklene som var invitert heller da, men akkurat det syns jeg var litt dårlig gjort.

Ja det gjør jeg, ikke alltid det passer å invitere annet enn den helt nærmeste familien men det betyr ikke at jeg ikke ønsker å gi en oppmerksomhet til den/de det gjelder.
Enig
Noen velger små bryllup med kun nærmeste familie , jrg gir likevel gave for det er naturlig for meg

Det var jeg usikker på tidligere da kusinen min skulle gifte seg :p endte med at jeg og søsteren min ga en ting sammen. Men nå lurer jeg på hvor grensen går, når det er greit å gi og ikke gi :hilarious:

Det var jeg usikker på tidligere da kusinen min skulle gifte seg :p endte med at jeg og søsteren min ga en ting sammen. Men nå lurer jeg på hvor grensen går, når det er greit å gi og ikke gi :hilarious:

Haha. Jeg tror det var mye vanligere før å gi gave selv om man ikke var invitert. Husker til min konfirmasjon fikk jeg jo av venner av foreldrene mine og venner av besteforeldre, naboer osv.
Mamma gir også gaver til mange, selv der hun ikle er invitert. Husker jeg syns det var så rart når faren til en venninne giftet seg på nytt, og vi kjørte bort med gave.. virker ikke til å være like vanlig lenger...

Ja. Her får vi gaver av venner, familie, slekt, naboer og bekjente i konfirmasjon, selv om de ikke er bedt. Og vi gir til samme rekkefølge selv om vi ikke er bedt. Det er ikke mye man får/gir, men en liten symbolsk sum. Å så får man takkekort :)

Back
Topp