Gave i babyshower

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Jeg skal i babyshower til min svigerinne og lurer på hva som er vanlig å gi i gave? Tenkte kanskje lage en kurv med litt diverse til mor og babyen, men hva da? Noe dere satte stor pris på å få i gave i starten? :)

Den første tiden hjemme var det egentlig ytterst lite vi trengte annet enn bleier og klær. Etter hvert oppdaget jeg at man aldri kan få for mange siklesmekker og kluter. Til meg selv vet jeg ikke helt, egentlig. Kanskje noe sjokolade og slikt.

Jeg lagde en bleie kake med: tynt teppe i ull, smokk, stelle produkter, kluter, smekker, bamse og div godsaker til mor. Hun satte veldig pris på den. Selv ville jeg blitt veldig glad for en kurv med "behovsting" som stelle produkter og slikt til den lille og evt noen produkter og noe godsaker til meg :)

Kurv med forskjellige småting er lurt. Servietter, smikker, strømper, lue, neglesaks til baby, babyolje, babysåpe og slike ting.. Til mor kan en jo feks gi fuktighetskrem, snacks å spise feks :)

Fint med praktiske ting til babyen. Typisk at alle gir klær.
- leker
- smekker
-pledd
- sokker
- smokker
- ramme
-produkter til stell
-neglsaks
-termometer

Til mor
-ammeinnlegg
- spa produkter

Enig i noe annet enn klær. Var i babyshower til ei venninne hvor alle, unntatt meg, ga klær.
- smekker
- leker
- stelleprodukter
- smokker
- tepper

Til mor:
- ei bok/et blad
- kremer/såper
- ansiktsmaske
- en god juice
- te

Jeg fikk bl.a. en fin kurv fylt opp med stelleprodukter, klær, flasker osv. Syns det var en kjempe fin kurv å få. Fikk også en bleiekake med diverse hengt på.
Andre ting jeg syns er veldig koselig, er f.eks. tallerken og kopp fra Torbjørn Egner sine eventyr. De syns jeg er så fine :)

Jeg fikk en fin kurv fylt opp med stelleprodukter til meg og min kommende baby, klær, flasker osv. Syns det var en kjempe fin kurv å få. Fikk også gavekort fra babyshop.

Enig i å ikke gi klær.

- baby safe feeder.
- gulpekluter
- babynegleklipper/saks og fil
- uro
- rangle
- stellekrem
- babyolje

- fødselsforberedende olje
- strekkmerkeolje
- gavekort på fotpleie
- ammete
- ullinnlegg
- energibarer

Sånn korg lagde eg til ei venninne. Hadde da bodylotion og dusjsåpe som eg viste var favoritten hennar. Blad type Kamille, Foreldre og barn osv. Sjokolade og smågodt som eg viste ho likte. Purelan salve, ammeinnlegg i bambus.
Til babyen hadde eg kjøpt ein søt kjole, babysko, trekantsmekker, og nokon andre småting på ebay:)

Ho vart så glad at ho begynte å grine, så det slo veldig godt an:)

Obs obs, ville kanskje hørt litt med hva de andre har kjøpt. Kjedelig å få 3 neglsakser osv :p

Tips: bok om babymat (oppskrifter), frysebrett, feeder (her likte vi best den i silikon), produkter til mor :)

Back
Topp