Gaustadtoppen med 14 månding

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Han skal jo sitte i meis store deler av turen, men de gangene han skal ut å bevege seg litt rundt, hva skal man velge av skotøy da. Har jo ikke kjøpt vintersko til han enda liksom. Han har joggesko, 1 gangssko og sandaler( som er utelukket he he).
Ser ut til at det er 6-7 grader på morgenen der den dagen vi skal gå og kommer opp i rundt 11 grader utpå formiddagen.
 
Han skal jo sitte i meis store deler av turen, men de gangene han skal ut å bevege seg litt rundt, hva skal man velge av skotøy da. Har jo ikke kjøpt vintersko til han enda liksom. Han har joggesko, 1 gangssko og sandaler( som er utelukket he he).
Ser ut til at det er 6-7 grader på morgenen der den dagen vi skal gå og kommer opp i rundt 11 grader utpå formiddagen.

ville sjekket ut vindforhold i tillegg til luft temperatur. Kan blåse ganske surt der og ikke mye vindskjerming i meis. Ellers ville jeg valgt Goretex overgangssko med ullsokker
 
Han skal jo sitte i meis store deler av turen, men de gangene han skal ut å bevege seg litt rundt, hva skal man velge av skotøy da. Har jo ikke kjøpt vintersko til han enda liksom. Han har joggesko, 1 gangssko og sandaler( som er utelukket he he).
Ser ut til at det er 6-7 grader på morgenen der den dagen vi skal gå og kommer opp i rundt 11 grader utpå formiddagen.
Joggesko er fint :)
 
Hvis han ikke skal gå så mye likevel ville jeg brukt joggeskoene. Kommer jo an på hva slags type det er da, noen er jo veldig myke og andre gir støtte.

Men til skogturer i ulendt terreng for å svare på det, så bruker vi helst halvhøye sko til vår på 2,5 år. Det er en overgangssko fra Viking, som er litt høyere enn en joggesko. Det blir vel litt samme høyde på skaftet som når vi bruker fjellsko, og han går bedre i steinete terreng med disse.
Men tenker en på 14 mnd som ikke går masse fra før sikkert kommer til å krabbe en del også, så det blir kanskje ikke nødvendig med nye sko for denne ene turen. Saaaamtdig ser jeg nå at du sier at det skal være forholdsvis kjølig, så da ville jeg kanskje vurdert en overgangssko med ullsokk. De er gjerne litt varmere enn joggeskoene, men igjen avhengig av hvilken joggesko du har. En overgangssko kan du få bruk for utover høsten, så det er nok ikke bortkasta om du kjøper med 1 cm voksetillegg.
 
Back
Topp