Gastroskopi

Jeg ba om narkose og fikk det, angrer ikke på det. Jeg hadde ikke kunne gjennomført det da en behandling hos tannlege er mer enn nok for meg
Da er kanskje det en mulighet HVIS det går helt skeis på mandag :) for steinen måtte de få vekk uansett, før de kunne operere :)

Jeg ba om narkose og fikk det, angrer ikke på det. Jeg hadde ikke kunne gjennomført det da en behandling hos tannlege er mer enn nok for meg
Fikk du det? De ville gjennomføre det på meg pga halsbrann, men sa jeg ikke takler å få ting inn i munnen og langt mindre ned i halsen... og de sa at de ikke gjør sånt i narkose.
Så her sitter jeg snart 6 år etter og knasker på tabletter for halsbrann.
De tror lukkemuskelen er for svak og kanskje må fikses på. Så hvis de kunne gjort det i narkose ville det vært fantastisk.
Jeg blir sterkt dopa ned hos tannlegen liksom. Og får lystgass,

Det er vel bedre å vite hva man går ril og heller bli positivt overrasket? Jeg vil hvertfall heller at folk skal være ærlige når jeg spør om ting jeg gruer meg til så jeg kan være litt forberedt og heller gå en positiv overraskelse om det faktisk ikke blir så ille, men det er meg da:)

Jada, jeg skjønner det.

Jeg må spørre, det verste jeg vet er å ikke vite noenting om det jeg går til :p kan ikke fordra å ikke være forberedt :hilarious:

Hehe, skjønner det. Men med så mange forskjellige opplevelser er det måte på hvor forberedende det er da :P

Hehe, skjønner det. Men med så mange forskjellige opplevelser er det måte på hvor forberedende det er da :p
Joda, men forbereder meg som regel alltid på det verste for så å evnt bli positivt overrasket :hilarious: ikke evig optimist her, nei :p

Fikk du det? De ville gjennomføre det på meg pga halsbrann, men sa jeg ikke takler å få ting inn i munnen og langt mindre ned i halsen... og de sa at de ikke gjør sånt i narkose.
Så her sitter jeg snart 6 år etter og knasker på tabletter for halsbrann.
De tror lukkemuskelen er for svak og kanskje må fikses på. Så hvis de kunne gjort det i narkose ville det vært fantastisk.
Jeg blir sterkt dopa ned hos tannlegen liksom. Og får lystgass,
Legen min skrev det først i henvisningen, de overså det og kalte meg da inn, jeg møtte opp men hadde da spist og nektet. Var litt trass om du kan si det slik, men fikk time en uke senere med narkose. Det jeg merket med narkose et st jeg ble sår for de da presser slangen ned du svelger ikke. Men verdt det mener jeg.

Legen min skrev det først i henvisningen, de overså det og kalte meg da inn, jeg møtte opp men hadde da spist og nektet. Var litt trass om du kan si det slik, men fikk time en uke senere med narkose. Det jeg merket med narkose et st jeg ble sår for de da presser slangen ned du svelger ikke. Men verdt det mener jeg.
Vel jeg hadde sår hals etter hasteoperasjon i sommer så tror det blir slik allikevel. Får ta det med neste fastlege evt.

Jeg har gjort deg, de tilbyr først kun sånn spray som skal bedøve brekningsrefleks, men i det jeg la meg på bordet of begynte å riste i panikk fikk jeg noe rett i blodet i armen, husker ingenting derfra og lenge etter st jeg kom hjem (ble kjørt heldigvis) så bare be om å få den med en gang! Du får oppkvikkende i blodet etterpå

Da er den gjennomført, og det gikk relativt greit. Litt småpanikk en liten periode da jeg fikk opp masse slim, men fant en metode som funket.

De fikk fjernet steinen og nå må jeg være på sykehuset i hvertfall et døgn til observasjon :( håper på å komme hjem til å kunne feire jul med mine :shy:

Fikk så bedøvelsesspray i halsen. Ingen behagelig opplevelse. Men gikk da på ett vis ☺️

Da er den gjennomført, og det gikk relativt greit. Litt småpanikk en liten periode da jeg fikk opp masse slim, men fant en metode som funket.

De fikk fjernet steinen og nå må jeg være på sykehuset i hvertfall et døgn til observasjon :( håper på å komme hjem til å kunne feire jul med mine :shy:

Godt de fikk fjernet i det minste :) Håper du blir bedre! Jeg har fått sendt henvisning, håper på time fort..

Jeg har tatt det og har også en ekstrem brekningsrefleks så ja, jeg brakk meg konstant! Fordelen er at det tar ikkje veeldig lang tid. Selv om det føles lenge nok ;)

Back
Topp