Gassovn!

Rock Mommy

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har det? Er de trygge, hvordan funker de, hvor mye koster de, hvor mye koster "gassen", hvor lenge holder varmen... OSV!!!!!!! :p

Vi vurderer å skaffe oss en sånn en, og var på jernia der de hadde en til under tusenlappen, men svigers mente at dette måtte vi IKKE finne på å kjøpe for det var så utrygt. Skulle vi skaffe en sånn måtte vi ha en skikkelig en som minst kosta 3000 kr klassen, mente nå de at det kosta... Hvor kjøper man gassovn i så fall? Er ikke noe man bare tar under armen??
 
I så fall, vi har gassovn... Som i peis

Altså, når det gjelder gass er jeg livredd, men er det lekkasje lukter du det godt. og det er mange som har det, ser ikke noe grunn til at det er mer utrygt enn andre, så lenge man tar forhåndregler..

Når det er sagt tørr jeg ikke bruke vår, men det er fordi vi har hatt lekkasje på den og vi har IKKE gassalarm så gassen er frakoblet til vi får kjøpt oss batteridrevet gassalarm. da vi ikke har stikkontakter nok..

Jeg ville nok kjøpt det til en evt. neste bolig

men den er innebygd i veggen da :P
 
Ville nok vært forsikig med å kjøpe sånt, ville hatt en anerkjent merke eller noe jeg stoler på, det er tross alt gass det er snakk om.. skumle greier...
vi hadde en sånn "bærbar" en i forje leiligheta.. Men den bruke vi aldri da vi ikke hadde gass :P
 
vi har gassovn! mamma og dem har egentlig hatt den på hytta, men så har vi fått låne den. har en 11 liter og en 5liters tank.. sånn "grillgass" hehehe.. blir delig å varmt. koster 150 for 5 kg her[;)] varer en go stund og[;)]
 
ORIGINAL: Susa87

vi har gassovn! mamma og dem har egentlig hatt den på hytta, men så har vi fått låne den. har en 11 liter og en 5liters tank.. sånn "grillgass" hehehe.. blir delig å varmt. koster 150 for 5 kg her[;)] varer en go stund og[;)]


Du føler deg trygg med den? Hvilket merke har du? :)
 
ja, men vi fyrer kun når vi er tilstede da.. drar ikke agåre på feks butikken.. eller om natta.. er jo "åpen flamme" liksom.. kan justers på 3 hakk.. litt vamre, medium, skikkelig digg varme.. hehe.. merke er fattore.. trur jeg.. skjønner ikke helt som står (løkkeskrift) hahahaha. men den er jo mamma og dem sin.. regner ikke med at di har kjøpt no dårlig drit for å si det sånn[8D][;)]
 
Vi har gasssovn.. DEn kostet 2800.. Meget høy klasse på dette merket vi har kjøpt. Vi bruker ca 1-2 11 kg flasker i mnd. Vi betaler 160 kr for bytte av flasker på en egen "gass" butikk.
 
ORIGINAL: *Idapjus*

Vi har gasssovn.. DEn kostet 2800.. Meget høy klasse på dette merket vi har kjøpt. Vi bruker ca 1-2 11 kg flasker i mnd. Vi betaler 160 kr for bytte av flasker på en egen "gass" butikk.


Merke? :) Barnesikker?  Sparer dere mye strømcash på den?
 
Jeg kjenner noen som kjøpte gassovn for ikke så lenge siden, så jeg kan undersøke det. Da får du litt mer input, ihvertfall. [:)]
 
viss du tenker som varme ovn så anbefaler jeg panle ovn[:)]

jeg ringte til enova (varme og miljø spesialistene) og forhørte meg med de og de sa at så lenge du kjøpte panel ovn så var du sikret. så jeg kjøpte heller panel ovner (har litt angst for at de andre ovnene skal begynne å brenne[&:]).

så jeg anbefaler panel ovner til alle jeg kjenner så sparer vi litt strøm, miljøet og ingen fare for brann

viss det er peis du mener så aner jeg ikke[8D]
 
Vi har kun vannbåren varme(varmekabler i alle gulv) + varmegjennvinning. (all ventilasjonsluft som blir dratt inn i huset blir filtrert for alle partikler også blir lufta varma opp t den tempen vi vil ha) og det e deilig. Lunt og godt for både 2-beinte og 4-beinte.
 
Nei, tenkte på sånn flyttbar sak med gass som stråler varme, som Susa har :)

Kuken som eier huset her sier vi har gulvvarme, og vi peisa jo på og håpa på varme... Det skjedde jo aldri så vi snakka med han, og får da vite at vi har "gulv"varme i taket!! Så de (siden de bor over oss) har gulvvarmen VÅR! Og siden varme stiger så betaler vi for at de skal ha det varmt på tærna :p  Eneste varme vi har i leil da er en liten oljeovn :p  Vi har en stor og åpen leil og har hørt at disse gassovnene varmer godt på store åpne arealer, også betaler vi ike strøm på den :D Penger spart :D
 
Vi har gasspeis hjemme, installerte den for ikke så lenge siden. Er så sykt fornøyd! Kjøpte en ganske fancy en, så kan tenne den på via en app, og den er automatisk og har alle fancy sikkerhets funksjoner. Jeg ville nok ikke valg no billig ræl, ihvertfall nå som vi har så inmarri mange stilige og sikre gasspeiser. Vi gjorde grundige undersøkelser og fant en som passet oss veldig, ren og pen, stilig og den er så fin i interiøret.Våre flasker er 11 kilo, og vi bestiller de der vi kjøpte vår gasspeis. Den er innebygget og vi har puttet inn stilige trepynt, så det ser veldig ekte ut. Ble det gasspeis på dere?
 
Back
Topp