Garnstudio(/ Hekling)

Dråpe

Elsker forumet
Noen som har prøvd seg på noen av de nye oppskriftene der?[:)][:D]

Jeg koser meg sånn når de nye oppskriftene kommer[:)] Har ikke fått begynt på noe stort enda, men jeg har laget dette sjalet

Og prøver meg litt på denne vesken nå;
Kjempe artig mønster å hekle i den vesken, det blir liksom litt opphøyd struktur i de "viftene"[:)]

Når jeg får somlet meg til garnbutikken, har jeg tenkt til å lage meg denne jakken;
 Syns den er sååå fin[:)] Mulig det blir i en annen farge da[:)]

Har du sett på de nye Nemi? Du er jo så flink til å hekle[:)] Mange hekleoppskrifter i den nye kolleksjonen[:)]

ORIGINAL: nemi.marselia

nei ikkje ennu. har liksom ikkje rokke så langt[:D]
så d va nån fine hekleoppskrifte nu[;)]

Du får si i fra om du har tenkt til å lage noe der[:)] Er så koselig å ha noen å sammenlikne\hekle samme med[:)]

ORIGINAL: Asil

Har lyst til å hekle sjal, men et litt mindre et? Du skulle ikke ha flere oppskrifter liggende vel, Dråpe?

hmm... er flere forskjellige sjal på garnstudio.
Ellers så kan du fint lage dette sjalet mindre også, man begynner nemlig på spissen nederst og så blir det bredere og lengere for hver rad. Så om du vil ha det mindre er det bare å slutte når du syns det er langt nok. Mitt sjal er litt mindre enn det på bildet, og litt tettere, syns det var finere[:)]

Har sett et sjal/skjerf som er ganske "grunt".. ikke så spiss trekant altså.. Og ganske hullete - tror det er bare sånne staver som hekles, jeg, men klarer ikke finne noen oppskrift.. Lager folk de fritt fra hodet?? Ikke så veldig strukturert mønster liksom, bare løkker, om du skjønner? Kan ikke huske å ha sett noen sånne? [8|][8D][:D][:)]

så du på den oppskriften på linken jeg la inn? Den er laaange fastmasker, blir veldig store hull, kjempe lett å lage

ORIGINAL: Dråpe

Har sett et sjal/skjerf som er ganske "grunt".. ikke så spiss trekant altså.. Og ganske hullete - tror det er bare sånne staver som hekles, jeg, men klarer ikke finne noen oppskrift.. Lager folk de fritt fra hodet?? Ikke så veldig strukturert mønster liksom, bare løkker, om du skjønner? Kan ikke huske å ha sett noen sånne? [8|][8D][:D][:)]

så du på den oppskriften på linken jeg la inn? Den er laaange fastmasker, blir veldig store hull, kjempe lett å lage

Jo, det var veldig fint! Det er kanskje bare en mindre kant på de jeg har sett.. Har lyst på et sånt. Må kanskje legge papiret på hylla og ta fram kroken igjen! (Men det at jeg kan lage det på en kveld er jeg noe skeptisk til [;)])
Den kanten er heklet på til slutt, trenger ikke ha med den, da blir det bare sånne store hull[:)]

Til Asil; om du ser på de tre bildene jeg la ut av sjal, så er det øverste uten kanten[:)]

ORIGINAL: Dråpe

Til Asil; om du ser på de tre bildene jeg la ut av sjal, så er det øverste uten kanten[:)]

Det må bli det i midten, må prøve på det (tar sikkert en måned!)

(Er det samme sjalet alle tre, bare ulikt garn og ytterkant.) Og det kommer helt sikkert ikke til å ta en måned!![:D] Er seriøst veldig lett, ikke sånn "det-er-lett-fordi-jeg-liker-å-skryte-"lett"[;)] 
Du drar maskene så de blir lange, og fire sånne masker er en rute. Så er egentlig ikke mange maskene i hele sjalet[:)]

Nei, uff da!! Å, så et dobbelt sengeteppe da!! Det tar jo evigheter, skjønner godt at du ble lei da! Stakkars... ikke rart du mistet motet[;)] Men da kommer du til å elske å lage sjal, går mye mye raskere! Jeg har laget 5 stk av den typen(gav bort noen til jul da[:)]), syns det er så gøy, når det går så fort.

Back
Topp