Garn

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Hvilket garnmerke foretrekker du?

Selv bruker jeg mye viking garn da det er rimelig og god kvalitet, ellers går det i Sandnes og Dale garn :)
 
Bruker mest Sandnes merino eller Drops Nepal. Lyst til å finne et alternativ til merino, det holder ikke formen! Dyrt er det og. Det må da finnes noe billigere som ikke klør i den størrelsen?
 
Drops baby merino
Drops big merino (nyoppdaget til lillebrorsromper!)
DSA sterk
DSA mini sterk

De over er gjengangere. Mest drops baby merinoull - billig og bra syns jeg.

Kjøpte DSA fat fearytale til en cardigan og det garnet er kjempemykt og utrolig deilig! Sandnes lanett har jeg brukt litt og vært fornøyd med. Ellers kjøper jeg inn enkelte garn til noen prosjekter; som drops air + drops brushed alpacka silk til en genser.
 
Last edited:
Gått en del i Drops Merino og Drops Merino Extra fine i det siste.
Ellers fan av Viking
 
Jeg liker veldig godt Sandnes babyull lanett - nydelig utvalg av farger og har ikke merket at det siger i vask. Jeg strikket en del i drops før, men spesielt merinoullen krever egen måte å vaskes på og jeg har begynt å få en "plast"-følelse av det. Holder meg til Sandnes, eventuelt Dale babyull når jeg har strikket mer fra garnlageret og kan bestille Dale på tilbud med god samvittighet :hilarious: Jeg har også veldig lyst å prøve Nøstebarns merinoull og skal strikke noen plagg i lamullgarn fra Rauma. Så lenge jeg er fornøyd med plaggene og de holder seg fine så vil jeg si det er verdt prisen.
 
Back
Topp