garn fra sparkjøp?

Ellie86

Elsker forumet
så på en tråd at noen kjøpte garn på sparkjop. hvilket garn er best å hekle f.eks disse "guriguri" figurene dere snakker om?! (vil henge meg på guriguri-bølgen jeg også! :P

Jeg syns det funker bra med ullgarn eller babyull. Mest hel ull, for det blir litt stivere og tettere (jeg hekler uansett med dobbel tråd på så stor nål), men gjerne babyull hvis det skal være til sånne bittesmåttinger, det blir kanskje litt mykere, innbiller jeg meg!

hva slags nål anbefaler du til babyull da? og hva slags nål til dobbel ull?

Jeg diskriminerer ikke på nåler, bruker de samme til alt :) Neida, str 3-5 er greie. Jeg har en forkjærlighet for 4,25 til ull og 5 til babyull, men det må du bare se hva du syns er best selv. 3 syns jeg er litt lite, da blir maskene så små. Men det er greit å ha av og ti. Feks brukte jeg den til trynet til grisen jeg laget i går :)

hahaha gjør du ikke? [8D] tok litt tid før jeg skjønte den hehehe

men da du bruker 4 eller 5 så bruker du dobbel tråd uansett hvilket garn du bruker?

Jeg ser det an, stort sett. Vanlig ullgarn er såpass tynt at det går helt fint å hekle med dobbel tråd. Med en gang du begynner med spesialgarn (hvis du vil ha fuzzygarn eller tjukkere garn etc) blir det vanskeligere. Men det ser du når du begynner. Funker det ikke, så rekker man opp og prøver på nytt på en litt annen måte! :)

takk :) fant en side med masse oppskrifter på sånne søte små amigurumi figurer. men mesteparten er på engelsk hehe
må handle litt garn i morgen tenkte jeg. :)

Lykke til, da! Det går godt selv om oppskriftene er på engelsk, vet du. Det eneste du egentlig trenger å kunne er "sc" (single chrochet) som betyr fastmaske, og "ch" (chain) som er luftmaske. Og i noen oppskrifter står det sc2tog som betyr to fastmasker sammen. Kan du de er du stort sett i havn :)

Back
Topp