Gardiner; ja eller nei?

*Labambie

Forumet er livet
Ser det er flere og flere som kutter ut gardiner og har helt bare vinduer, evt. noen persienner...
Bare jeg som synes det ser stusselig og ukoselig ut uten gardiner? Synes liksom det å ha det hjemmekoselig innebærer gardiner..

Jeg synes det kommer ann på vinduene.
Kan jo ha liftgardiner/persienner/lameller.

ORIGINAL: aimste

æ må ha gardina... lika ikke at folk kan se rett inn i stua mi [:-]

[:)]

har hvite panellengder og persienner i stua,persienne på kjøkkenet,gardiner og rullegardiner på soveromma. :)

Før vi fikk det her så tenkte jeg nei, men nå ser jeg hvor stusselig og ukoselig nabohuset ser ut, så... Gardiner må man ha - om det så bare er en panelgardin

Kommer vel ann på hvordan det ser ut der du bor, men gardiner er helt uaktuelt i mitt hus. Gardiner av den tradisjonelle typen, vel og merke. Jeg har både panel-gardiner, lamell-gardiner, rull-gardiner og liftgardiner. Og så har jeg noen vinduer uten noen form for gardin.

Samler ikke sånn tunge tøy-gardiner veldig mye støv???

Stemte både og!

Egentlig er jeg veldig for å ha skikkelige gardiner i hvert et vindu, men så laget jeg noen kjempefine liftgardiner til kjøkkenet, og jeg føler liksom ikke at vi trenger mer der[:)]

(litt vanskelig med bra bilde i motlys)

Har gardiner på de "store" vinduene, men ikke på det andre vinduet på stua. Der har jeg bare persienner.
Men ellers så har jeg på alle rom, utenom bad og gjesterommet.. Men det skal bli gardin på gjesterommet etterhvert da [8D]
Badet er det ikke vits å ha noe uansett.. Vi har vindu imot skogen, pluss at vinduet er såpass høyt opp, så ingen som klarer å se inn [8D]

Kommer helt an på stilen. Kjører man en minimalistisk stil trenger man nødvendigvis ikke gardiner. Det kan fort ødelegge hvis gardinene ikke er "stramme" nok. Liker man den romantiske stilen så MÅ man ha gardiner, hvis ikke er det noe som mangler.[;)]

ORIGINAL: ActionPaction

Kommer vel ann på hvordan det ser ut der du bor, men gardiner er helt uaktuelt i mitt hus. Gardiner av den tradisjonelle typen, vel og merke. Jeg har både panel-gardiner, lamell-gardiner, rull-gardiner og liftgardiner. Og så har jeg noen vinduer uten noen form for gardin.

Samler ikke sånn tunge tøy-gardiner veldig mye støv???

Har vaskemaskin vettu. [;)] Dessuten mente jeg ikke nødvendigvis tunge tøygardiner, men også panelgardiner eller noe. Hva som helst, bare ikke en persienne eller nakent.

ORIGINAL: TilslørtBondePike

Vi har ikke gardiner i stua vi... Har 2 store vinduer, 1 normalt vindu og dobbel dør med store vindusflater...
Men har kirsebær tre persinner som på en måte funker som gardiner da!

Mens på kjøkkenet har vi liftgardiner da, så vi har jo litt gardiner (åpen løsning kjøkken/stue)...
Og soverommene har også gardiner og rullegardiner [;)]

Fant ut at i stua vår holder det med disse persiennen, som er nokså "kraftige" så hadde blitt for mye med begge deler og jeg nektet å ha bare gardiner [:-]
Og det er ingen som har kommentert at det mangler noe i stua vår [:D]

Haha! Akkurat som om noen hadde turt å si det [8D] Har tenkt tanken mange ganger hos de som har helt nakent, men har selvsagt aldri sagt noe.

ORIGINAL: Bare Kari

Før vi fikk det her så tenkte jeg nei, men nå ser jeg hvor stusselig og ukoselig nabohuset ser ut, så... Gardiner må man ha - om det så bare er en panelgardin

Syns det virker så kaldt i hus/leiligheter som ikke har gardiner..

Back
Topp