Garderobehjelp!! Størrelser..

SM96

Forelsket i forumet
Septemberbarna 2019
Jeg blir så stressa og føler meg så dum når det gjelder baby-garderoben.... det ligger an til å bli en stor baby og jeg ser nå at vi har tenkt det lenge! Her går jeg over alt tøyet vi har og vi har bare én langermet body i str 50.... er det mulig å bare hoppe over str 50 og evt handle ved behov? Ellers har vi jo litt av klær som kan brettes i ermer og bein..

Er helt grønn på dette (+ veldig mye annet) :dead:
 
Mest sannsynlig hvis dere får et story barn kan mye brettes, men kommer an på lengden også... hvis du vil være helt sikker ville jeg personlig ha kjøpt inn en eller to bodyer til. Men sikkert ikke noe problem å brette
 
Jeg liker at klærne er litt romslige, jeg. Så kjøper ofte en størrelse for stort, så varer det lenger. (Prøver å leve så zero waste som mulig, og få ned forbruket)
Tror det går helt fint å brette opp, de minste størrelsene vokser de jo så fort ifra. OG det kan hende du får noen gaver også, på barsel :)
Får du plutselig en mindre baby enn antatt, så er jo butikkene åpen etter fødsel også :)
 
Her kommer jeg til å kjøpe noen bodier størrelse 50/56 fra Lindex. Og resten i ren størrelse 56.

De to bodiene jeg hadde i størrelse 50 sist ble aldri brukt :happy:

Så kan fint hoppe over størrelse 50, er min erfaring...
 
Vanskelig å vite. Hvis du vet dere får stor baby ville jeg nok ha kjøpt mestparten i str 56.
Vår datter var lita og hun svømte i str. 50 hun brukte det også lenge. Alle rådet meg til å ikke kjøpe noe i str. 50 da visstnok det vanlige er at de bruker det bare en eller 2 uker..
Og noen barn passer aldri str. 50..
 
Det går veldig fint å hoppe over 50, gjør ingenting om klærene er litt store i starten :) Storesøster var ganske normal str (3850g og 52 cm), og vi brukte ein mix av str 50 og 56 i starten :)
 
Jeg har fått tre barn over 4 kg. Alle har svømt i str 56 som nyfødt - såpass at de ikke kunne bruke det. Så har en litt annen erfaring enn flere over - jeg har vært veldig glad for noen skift i str 50. Men helt klart - de vokser fort utav det:happy:
 
Alle mine har brukt str 50 de første ukene selv om dem har vært 52 cm og mellom 3330 gr og 4300gr alle 5.
 
Jeg har ikke så mye erfaring, men jeg har veldig lite i størrelse 50. Det jeg har er brukt. De vokser veldig fort i starten og det gjør sikkert ikke noe om klærne er litt romslige. Fint med litt å vokse i tenker jeg.
 
Vi fikk en på 2,8kg og 49cm
Hun svømte i 56 og 50 var også for stort. Måtte ut og kjøpe mindre klær som ble brukt en stund, hun har altid vært liten og lett.
Nr 2 var derimot 3,2kg og 51cm, brukte 50 veldig kort tid og etter det hoppet hun størrelse ganske regelmessig.
Gå etter magefølelsen, det er altid mulig å skaffe klær i mindre/større størrelse :)
Får vi én til vil jeg nok se det litt an og evt bare kjøpe et par sett i 50 og mer i 56 :) fyller så på etter behov
 
Takk for svar, alle sammen! Jeg ser for meg at vi kjøper et eller to sett i str 50, så får vi heller handle mer om behovet er der :) Har mest i str 62, så må handle litt mer i 56 også
 
Vi hoppet også over størrelse 50 sist. Hadde kjøpt noe inn som aldri ble brukt. Størrelse 56 brukte vi en liten stund. Men de vokser så fort i den tiden at han hadde nesten vokst utav klærne sine før vi fikk brukt alt, spesielt siden vi hadde masse arvetøy. :p
 
Jeg kjøper mest i 56, enda mine har brukt å være under 50cm :) Joha synes jeg er litt små i størrelsen, så der har jeg kjøpt mye i str. 60! De vokser så fort, så skulle det være litt stort vil det passe raskt uansett :)
 
Jeg har kjøpt to sett i 50 pluss to pysjer i 50/56. Vil ikke risikere å måtte handle klær med en gang. Har foreløpig ingenting i 56, så det må kjøpes inn!
 
Takk for svar, alle sammen! Jeg ser for meg at vi kjøper et eller to sett i str 50, så får vi heller handle mer om behovet er der :) Har mest i str 62, så må handle litt mer i 56 også

Sniker :)
Bare nysgjerrig. Hvordan vet du at det vil bli et stort barn?
Jeg fikk antydet over lang tid (mange mnd) en baby godt over gjennomsnittet, men visste også at han skulle komme et par uker før termin. Han var faktisk akkurat på gjennomsnittet, så det gikk 4 uker før vi kunne bruke 56 (og han vokste fort).
Om du kjøper 4 bodyer i 50/52 tipper jeg du får brukt dem de første ukene, men butikken er jo oppe etter fødsel også.
 
Jeh har begynt å kjøpe nå men ser ut at 50 er så liten. Kanskje det er meg som husker ikke hvor liten baby egentlig er :)
 
Sniker :)
Bare nysgjerrig. Hvordan vet du at det vil bli et stort barn?
Jeg fikk antydet over lang tid (mange mnd) en baby godt over gjennomsnittet, men visste også at han skulle komme et par uker før termin. Han var faktisk akkurat på gjennomsnittet, så det gikk 4 uker før vi kunne bruke 56 (og han vokste fort).
Om du kjøper 4 bodyer i 50/52 tipper jeg du får brukt dem de første ukene, men butikken er jo oppe etter fødsel også.
Det er egentlig ut ifra meg og mannen og annen historie oppover hvordan vi var som baby! Men med hovedvekt på at termindato ble justert ut ifra størrelse på lårbeinet. Men kan selvfølgelig hende jeg tar feil! Jeg har jo ingen peiling egentlig i tillegg til at målene hos jordmor er midt på skjema :shy: Jeg er rett og slett ikke så sikker på noe som helst!
 
Jeh har begynt å kjøpe nå men ser ut at 50 er så liten. Kanskje det er meg som husker ikke hvor liten baby egentlig er :)
Nå er jo størrelsene litt forskjellige i en butikk fra en annen!
 
Det er egentlig ut ifra meg og mannen og annen historie oppover hvordan vi var som baby! Men med hovedvekt på at termindato ble justert ut ifra størrelse på lårbeinet. Men kan selvfølgelig hende jeg tar feil! Jeg har jo ingen peiling egentlig i tillegg til at målene hos jordmor er midt på skjema :shy: Jeg er rett og slett ikke så sikker på noe som helst!

Oki, blir spennende å se da :) men hvilken baby i rekken var du og mannen, babyene blir oftere større utover i søskenflokken.
Om du har 3-4 bodyer i minste størrelse får du sikkert brukt det de første ukene uansett.
 
Nå er jo størrelsene litt forskjellige i en butikk fra en annen!
Ja,ser ut at 50 og 56 i to butikker er nesten samme. Men,jeg skal kjøpe litt mer i 56 eller 62 og hvis vi trenger mer i str 50 vi kjøper det :)
 
Back
Topp