Garanti på blomster?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg fikk masse nydelige roser om lørdagen, vi gjorde alt som man skal med roser, men allerede på søndagen hang en del av de med hode. I går var det halvparten, og enda fler i dag:( Er det garanti på blomster, kan jeg klage på de?

Nei det tror jeg ikke.. Var de ute? Var de godt pakket inn da de ble fraktet?
kaldt i huset? 

Noen butikker har 5 dagersgaranti..

Live2Learn skrev:
kaldt i huset? 

Regnet med at de pakket blomstene riktig. Men nå er det ikke kaldt her, så de kan umulig ha fryst noe særlig. Dette er roser for godt over 500 kroner. Ellers så har vi snittet de slik jeg har lært av blomsterdamene, og riktig tempratur i vannet. Synd om de skal visne allerede dagen etter:( Her er det normal tempratur i huset, ikke for varmt eller kaldt egentlig.

Fru H skrev:
Noen butikker har 5 dagersgaranti..

Vet du hvilke som har dette? Disse blomstene er fra floriss.

Jeg har klaget på blomster jeg fikk på døren. Var ikke noe problem å få nye, men måtte krangle masse for å få de til å levere de også på døren. 

Det er garranti på blomster og ja. Så det er bare å dra me dem å si at allerede dagen etter begynnte noen av rosene å takke for seg. :)

Klag! Butikken er nok VELDIG interessert i å få ordnet opp, heller enn å få rykte på seg for å ha dårlig kvalitet på blomstene Vi var aldri vanskelige på å bytte da jeg jobbet i blomsterbutikk!

Mestergrønn har iallefall 5-dagers garnati, så jeg ville tatt kontakt med floriss og gitt de en tilbakemelding hvertfall. Blomster skal jo virkelig vare mer enn en dag eller to.

Zol80 skrev:
Jeg har klaget på blomster jeg fikk på døren. Var ikke noe problem å få nye, men måtte krangle masse for å få de til å levere de også på døren. 

Det skjønner jeg, for hvorfor skulle du få de levert på døra? Det var jo ikke leveringen det var noe feil med, men blomstene...

*lykkeligst* skrev:

Zol80 skrev:

Det skjønner jeg, for hvorfor skulle du få de levert på døra? Det var jo ikke leveringen det var noe feil med, men blomstene...

Fordi hun som hadde bestilt de hadde jo betalt for at jeg skulle få friske blomster på døren. Ikke halvdaue. Skulle bare mangle at de leverte det hun hadde betalt for.

Zol80 skrev:

*lykkeligst* skrev:

Zol80 skrev:

Fordi hun som hadde bestilt de hadde jo betalt for at jeg skulle få friske blomster på døren. Ikke halvdaue. Skulle bare mangle at de leverte det hun hadde betalt for.

Skjønner poenget ditt, det blir jo en reklamasjon, men leveringen var det jo ikke noe feil med, bare blomstene...

Kjøpte fairtrade roser i dag (20stk i pk) og ho dama sa at det var 5 dagers garanti og at jeg ikke trengte kvitering. Eneste ho krevde var at jeg tok med blomstene..

Live2Learn skrev:
kaldt i huset? 

Roser trives best i kjøleskaptempereatur.

Man kan (og bør) klage på blomster. Kjøpsloven gjelder også her.

Ta med eller send kopi av kvittering hvis netthandel (hvis de krever det) og ta med blomstene til butikken hvis handlet selv.

Blomster bør fraktes fra butikken med godt med vann på stilkene (hvis man handler på matbutikken eller feks på Plantasjen bør man tenke på dette), da de ikke klarer seg så godt hvis de tørker ut i snittflaten.

Blomster tåler ikke kulde. Dvs kuldegrader (effektiv temp).

Roser (som i dette tilfelle) tåler helt fint å stå i stua, men kan med fordel dusjes lett hver dag. Det er ikke varmen som tar/forkorter livet av de, men det tørre inneklimaet.
Roser ute står jo gjerne i sterk sol.
Med løkblomster blir det andre boller. De kommer fort og gæli i stuetemperatur, og man forlenger levetiden ved å sette de kjølig om natten.

Håper du klager og får erstatning :-)

Ida82 skrev:
Kjøpte fairtrade roser i dag (20stk i pk) og ho dama sa at det var 5 dagers garanti og at jeg ikke trengte kvitering. Eneste ho krevde var at jeg tok med blomstene..

Kjøpte du fairtrade, kjøpte du de nok på Mester Grønn, og de har 5 dagers garanti. Vet ikke om Floriss har det, men de burde jo yte kundebehandling uansett selvfølgelig...
Vet faktisk ikke hva kjøpsloven sier da blomster er ekstrem ferskvare.

Jeg har nå 81 nye vakre blomster i stuen min:) Dette ordnet seg veldig fint, hyggelig og god service:) Men det var vist ikke på floriss, men mester grønn!! Hun mente kanskje at vi ikke hadde snittet de godt nok, så nå snittet hun de nye for oss også!! Flott service!!! :)

Det var bra service, det! :-) 

Kjøp deg en liten men god tapetkniv til neste gang, og husk å la de trekke i noen cm hett vann i noen minutter før du fyller opp med noen cm til :-)

Back
Topp