Ganske artig å se...

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
at når jeg i dag var hos gyno, så var eggløsningen allerede i gang. Folikkelen var på 19 mm, og man kunne se at den var på vei ut (en grå sone i folikkelen) ...

Hele poenget mitt er bare det at jeg har ikke positive EL-tester! Altså, til min store overraskelse så kan det bety at jeg er en av de som får positiv EL test etter at EL har skjedd da? Kanskje dette kan være til hjelp for andre der ute som er på egg-jakt! -det er ikke alltid at EL test viser positiv FØR egget slipper.

Til info så sa jeg dette også til gyno (på fertilitetssenteret) "Åj, er EL i gang? Jeg hadde ikke positiv EL-test i dag tidlig" .. Og han svarte" Nei nei nei, disse testene er ikke noe vits å bruke, de er så upålitlige og stresser mer enn det du tror, SLUTT med EL-tester og tempe, kjære vakre søte deg. Den sikreste måten å finne ut av eggløsning er enten med ultralyd eller blodprøve"..... Ehhhh ok:oops: Han var veldig streng.. Men han har jo rett i testene i hvert fall:shy: Selvom jeg testet med én gang jeg kom hjem fra han:p -jeg måtte bare sjekke om den var positiv, men det var altså så negativ som det gikk an å bli... Hmmm..

Kanskje jeg skal kaste inn håndkleet, og si hade bra til eggløsningstester og måling av temperatur fra i dag? Det har jo faktisk ikke funket på disse snart 2 årene (!!!), så det skader kanskje ikke å bare prøve det gyno sa. Litt trist, fordi jeg synes faktisk det er gøy å teste etter EL, og gøy å tempe og se etter alt mulig rart og skrive her inne på BV og dele mine erfaringer. Men han har sikkert rett i at det stresser, mer enn jeg tror. Man tenker jo VELDIG mye på denne egg-jakten og dpo-dagene:)

Noen andre som har opplevd det samme?

Må bare redigere: eggløsningen hadde ikke skjedd! Se innlegg lenger frem for bilde av temp. Fikk positiv EL test 2 dager senere og tydelig skift 3 dager senere.

Last edited:
Oi, har du sett babyen din allerede?!! :D

Jeg kunne ønske jeg klarte "å slappe av", men jeg tror at jeg hadde blitt mer stresset over å ikke gjøre noe :p

Men å teste etter EL når EL er i gang er uansett for sent, LH toppen på det tidspunktet er forbi. Men hvordan har tempkurvene dine sett ut tidligere? Har du funnet EL da?

Jeg kunne ønske jeg klarte "å slappe av", men jeg tror at jeg hadde blitt mer stresset over å ikke gjøre noe :p

Men å teste etter EL når EL er i gang er uansett for sent, LH toppen på det tidspunktet er forbi. Men hvordan har tempkurvene dine sett ut tidligere? Har du funnet EL da?

Haha! Jaaaa, jeg så babyen:hilarious: !

Samme føler jeg, at jeg blir stresset av å ikke vite hva som skjer, eller har skjedd.. Tidligere så har mine 12 måneder med temperaturer vist eggløsning på Fertility Friend. Og disse tempraturskiftene (EL) har dukket opp dagen etter , eller to dager etter positiv EL-test :-/ Så jeg skjønner ikke at EL min er i gang nå, uten positiv EL-test. Jeg må bare tempe fremmover, fordi dette er for spennende/interessant til å gå glipp av:p

Haha! Jaaaa, jeg så babyen:hilarious: !

Samme føler jeg, at jeg blir stresset av å ikke vite hva som skjer, eller har skjedd.. Tidligere så har mine 12 måneder med temperaturer vist eggløsning på Fertility Friend. Og disse tempraturskiftene (EL) har dukket opp dagen etter , eller to dager etter positiv EL-test :-/ Så jeg skjønner ikke at EL min er i gang nå, uten positiv EL-test. Jeg må bare tempe fremmover, fordi dette er for spennende/interessant til å gå glipp av:p

Jeg hadde tenkt akkurat det samme!!:hilarious::hilarious::hilarious: Hold tråden oppdatert ;) :D

Ja det var interessant.
På gu sist mnd var folliklene først 11 og 13, så 18 og 19 5dager etter, men gyn sa ingenting om at el var i gang. Hadde ikke positiv test heller.
Kult at man kan se el på ul! Må spørre på mandag når jeg skal inn på neste ul.
Vi får vel bare ha sex annahver dag, hver mnd, og satse på at det klaffer snart!

Ja det var interessant.
På gu sist mnd var folliklene først 11 og 13, så 18 og 19 5dager etter, men gyn sa ingenting om at el var i gang. Hadde ikke positiv test heller.
Kult at man kan se el på ul! Må spørre på mandag når jeg skal inn på neste ul.
Vi får vel bare ha sex annahver dag, hver mnd, og satse på at det klaffer snart!

Oppdater meg på hva din gyno sier da:) Første syklus hvor jeg ikke har fått positiv EL test i hvert fall! Tester flere ganger om dagen før EL for å ikke gå glipp av LH-topp. Aner ikke om medisinene jeg tar kan ha innvirkning på det (metformim og Letrozol).

Screenshot_2016-10-07-15-11-45.png

Ultralydbildet øverst til venstre er helt lik min folikkel i dag hos gyno -altså med en grå bulk innover (Les bildene fra venstre til høyre) Og slik jeg forstod det, etter å ha lest hva som stod på denne siden, er at med en gang væske tar seg inn i folikkelen, så tar hele prosessen alt fra under 1 minutt til 20 minutter! Så det vil si at egget mitt allerede er ute av folikkelen. Jøss. Hva en lærer i disse prøve periodene!:)

The time required for ovulation from the initial fluid leakage to the complete apposition of the follicle walls varied from less than 1 minute to more than 20 minutes. Evacuation of follicular fluid during ovulation averaged approximately 10 minutes.

Last edited:

Jeg fikk positiv EL nå. Er ikke det utrolig rart? Jeg er sikker på at gynekologen surrer! Fader ass. Jeg skal egentlig begynne på progesteron støtte i morgen, men kan jo ikke det om EL er nå snart? Ahh

Hmm dette var veldig spesielt! :O
kan du ta blodprøve for å skjekke?

Hmm dette var veldig spesielt! :O
kan du ta blodprøve for å skjekke?

Jo, kan gjøre det på mandag. Skulle gjerne ikke vært helg nå kjenner jeg.. Søren. Jeg kan jo ikke starte på progesteron uten å vite om jeg er midt i EL? Er det mulig å få positive EL tester ETTER eggløsning?

Jo, kan gjøre det på mandag. Skulle gjerne ikke vært helg nå kjenner jeg.. Søren. Jeg kan jo ikke starte på progesteron uten å vite om jeg er midt i EL? Er det mulig å få positive EL tester ETTER eggløsning?
Aner ikke om det med progresteron men ja vil tro du kan få positive El tester etter eggløsningen. Mange som har positive El tester I flere dager og har hatt El første dagen etter positiv test så da får de jo positive tester etter El også :p

Aner ikke om det med progresteron men ja vil tro du kan få positive El tester etter eggløsningen. Mange som har positive El tester I flere dager og har hatt El første dagen etter positiv test så da får de jo positive tester etter El også :p

Tusen takk for svar. Ahh, kjenner jeg blir så irritert på gynekologen. De er så lite enkle å ha med å gjøre noen av dem. Skal ned dit på morningen på mandag og snakke med dem

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp