Gammel bilstol

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Jeg har fått gratis en bilstol som jeg selvfølgelig ble veldig glad for. Har i ettertid lest om at bilstoler som er gamle ikke skal brukes, og det var vel så lite som 7-9 år som var gammelt? Fant ut idag at stolen vi fikk er produsert i 2006, så da er den jo 7 år i år.. jeg vet lite om hvordan den har stått lagret, bortsett fra det siste året da jeg har hatt den på loftet.
Hva ville dere gjort? Brukt den eller kjøpt ny? Er en acta graco 0-13kg.

Hadde kjøpt nyere stol. Babystoler har vell en frist på 5år?

Jeg ville også kjøpt ny. Jeg kjøpte i 2007 og skal kjøpe nytt. Tror det dr fem år på babystoler og åtte år på større stoler.

Sent from my HTC One V using BV Forum

Ville nokk kjøpt en ny ja :) vi hadde en acta graco fra 2009 så vi kjøpte en ny (brukt ny 8 mnd gammel)

Kjøpt ny, plastikken blir så sprø etter så mange år. 5 år har jeg hørt er grensa. Vi hadde en ny stol og en 5-6 år gammel stol som var hos mamma som reserve. Nå er stolen 4 år gammel og skal kun brukes til dette barnet. Den eldste tror jeg ikke vil bli brukt, ikke som reserve en gang..

Jeg hadde kjøpt ny stol ja. Har kjøpt ny stol denne gangen også selv om den forrige er fra 09. Men ville ha en i reserve i bil nr 2 og da, til et slags forsvar.. Hehe

Kjøp ny eller kjøp brukt hos en forhandler :)

Back
Topp