PP 10 - CD 10 Testing etter eggløsning i gang
Det snirkler seg fremover mot eggløsning. Dag tre etter Letrozol nå.
Føler det er helt åpent om eggløsning kommer til tid som andre har den på (CD 14), eller på en tiden jeg får den på, som er en uke etter. Altså fordi jeg har tatt Letrozol, det er vel håp om at eggløsningen kommer litt før av det? Jeg har tenkt litt selv i sene nattetimer, og spurt ChatGTP litt, for jeg har lurt litt på virkningen mtp min egen situasjon. For jeg tror hormonene er litt trege hos meg, har hatt samme problem med amming med årene og, med siste barnet tok det kjempe lang tid før jeg hadde melk, produksjonen dårlig osv. Så virker som ting tar veldig lang tid. Og nå har Letrozol gjort slik at østrogenet har blitt hemmet, for å trigge til at kroppen skrur opp FSH produksjonen som gjør at eggene vokser. Så MÅ man ha økning i østrogen etterpå for å trigge eggløsning, så det må jo da skje når vi stopper med Letrozol (første dag uten på lørdag for min del). Når eggene blir store nok skal eggene selv danne østrogen, det er østrogen som gir oss eggløsningsslim blant annet. Så sånn kan "vi" forstå at det nærmer seg. Det er vel grunnen til at de sier der fleste får eggløsning 5-10 dager etter siste tablett, det er vel minstetiden det tar før østrogenet klarer å komme i gang. Så trigger østrogenet LH økning, som får egget til å slippe (eller sekken til å revne) etter en stund.
Men ja, jeg er spent på hvor rask kroppen min er med denne prosessen nå da. Siden den bruker så lang tid på å få eggløsning av seg selv, og virker å ha dårlig progesteronøkning, og det å bevare progesteronet høy lenge nok osv.. Letrozol skal jo hjelpe på det og. Så vi må legge alt til rette for nok og god sex denne gang
Føler vi har en økte marginer til å få det til nå når vi korrigerer litt av det som er feil! For jeg vet jo jeg kan bli gravid, og siden mannen har laget 6 (7, hatt en MA) barn så skal det jo godt gjøres at han ikke fungerer plutselig.
Men ja, siden jeg ikke visste når eggløsningen ville komme nå på Letrozol, så begynte jeg tidlig å teste
CD 8 var jo helt sykt tidlig, og unødvendig hehe! Men så tenker jeg på disse heldige som har eggløsning på dag 12 og sånt, eller 14 for den saks skyld, om jeg skal få det blir testen "nesten positiv" 4 dager før ca. Så for å fange opp i TILFELLE jeg gikk eggløsning på dag 14, tenkte jeg det var lurt å bare starte hehe.
Her er testene så langt:
Jeg synes jo det var ganske sterke egentlig? Men så bruker jeg ikke teste så tidlig, så vet ikke hvordan det bruker å se ut på denne tiden hehe!
Temperaturen er helt tullete, og FF har allerede kommet med "warning" om temp min "fluctuate more than usual". Håper ikke det et negativt
Jeg har dog ikke har så mye leddbetennelser denne syklusen så langt, føler forrige nesten ble ødelagt av det. Hadde så mye vondt jeg ikke kunne lindre.. Og det skaper et stress på kroppen. Har vært veldig mye annet, har vært på sykehus i Oslo torsdag, fredag, lørdag og søndag.. Det er en dagstur med reising. Så løpet lørdag og søndag har jeg vært så sliten, i går var det før krise. Når jeg blir så utmattet går det på psyken til slutt (føler jeg ikke mestrer noe fordi jeg ikke klarer gjøre vanlige ting, og jeg reagerer veldig på å ikke føle mestring). Så ME'en har fått kjørt seg, og i dag har jeg ligget hele dagen..
Vel vel, nok slikt prat. Nå håper jeg sykehus er ferdig for en stund, er dette med nær familie som er alvorlig syk. Noe kan ikke planlegges heller.. Akutt skjer det noe, og da er hjelpen langt unna.
Men, jeg er usikker på om jeg har nok eggløsningstester??! Jeg har 22 tror jeg, og jeg hater å bli begrenset
Jeg håper hver gang at det er siste syklus vi prøver, så har jo ikke lyst å sitte igjen med et stort lager. Og denne gangen føler jeg jo sjansen er ENDA større for å få klaff. Så da vil det vært unødvendig å kjøpe mer nå
Og jeg har type 50 graviditetstester liggende, så det trenger jeg ikke kjøpe på lenge. Men ER 22 eggløsningstester nok? Jeg har jo ingen anelse om jeg får eggløsning snart eller ikke, og å få i posten tar tid.. Blæ!