Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Susa87
det er forresten en del politi og securitas der.. på dagtid kan man veldig fort bli opptaga.. av annsatte eller di som har runde.. og på natta kan man nesten ikke bruke lommelykt.. og blitz.. for da blir man opptaga.. så må værra litt rutt[8D][;)]
ORIGINAL: ¤Woolfmother¤
ORIGINAL: Susa87
det er forresten en del politi og securitas der.. på dagtid kan man veldig fort bli opptaga.. av annsatte eller di som har runde.. og på natta kan man nesten ikke bruke lommelykt.. og blitz.. for da blir man opptaga.. så må værra litt rutt[8D][;)]
rutt?[8|]
ORIGINAL: *mylittleangel*
ORIGINAL: Qualitas
ORIGINAL: Qualitaspå fredag?? hmm??? Da skal jeg levere de små i Hokksund uansett[8D] Så da er jeg jo der[8D][8D][8D]
ORIGINAL: Cinnamon*
ORIGINAL: Dollface
Syns det er rart at alt bare har fått stå jeg.. Bygget er jo egentlig utrolig flott.. Ser liksom ut som det er forlatt i all hast.. [:-]
Neida, hadde det forlatt det i all hast så ville nok mer av utstyr blitt tatt med..
Men da Lier Sykehus ble lagt ned, ble all drift overflyttet Dikemark og Drammen gradvis.. Begge disse sykehusene var veldrevne og godt utstyrt, og det var ikke noe behov for å ta med seg mer enn pasienter og ansatte.
Da det kom til oppryddningen og hvem som skulle ta ansvaret for det, så var det rett og slett ingens om tok på seg ansvaret.
Kommunen påla heller ikke noen å rydde der oppe, og i mange år var det veldig usikkert hva som skulle skje med tanke evt videre drift..
Til slutt randt bare alt ut i sanden, og enden på visa var at alle de magiske bygningenen og "høyteknoligiske utstyret" fikk stå i fred og forfalle..
Nå har det seg sånn at Lier sykehus fremdeles er i drift. Men ikke alle byggene. Var der på besøk for ikke lenge siden. Det som er mintgrønt er det bygget jeg innbilder meg at er "spøkelseshuset". Men så var det ett til der liksom helt øverst som også kunne vært det. Det hvite store ser ut til å ha kontorer eller noe sånt. Ikke helt sikker.
Men jeg måtte jo bort å se da[8D] Og ble så og si dratt inn der (av min egen nysgjerrighet altså)
Så jeg driver å lurer på om jeg skal få med meg noen dit å titte[8D] (barnslig jah, men sånn er jeg jo. Feiger nok ut utafor gitt)
blir med lett... bor ikke langt unna[;)]
hehe ja hvorfor ikke[8D] hva skal vi gjøre der a?[8D]
Hvis du har et kamera med blits kan vi ta noen bilder i allefall? [8D]
Flere som er med eller?[:D]
Jeg vil også være med[:D]
ORIGINAL: [Hildemor]
ORIGINAL: Amy09
Huff, blir fyllt av en stor tristhet og sorg når jeg ser på disse bildene og har hører historier fra Lier Mentalsykehus. De veggene der har fått med seg mye tragedie og fryktelig behandling av mennesker... Flere psykiatriske sykehus fra tidlige tider i Norge har en mørk og dyster historie....[:(][:(][:(]
Sign. Har lest endel om Dale tidligere når jeg var yngre, og syns det var så forferdelige skjebner[&o] Men sykt sykt spennende!!
ORIGINAL: *NinaOgVesla
Altså.. Jeg hørte med noen venner av meg nå om vi skulle reist i helga, og de lurte på om ikke dørene var bolta igjenn.. Noen som vet !?
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
Det steder fascinerer meg SYKT....!!!
ORIGINAL: Frøken navnløs
ORIGINAL: Drømmeren
er det bare jeg som ser ei forskremt jente på dette bildet??
http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.com/?g=39559715
Bilde nr 16
Fysj, så det jeg også. Skvatt som fy[&o][&o]
Fy helvete! Du er ikke den eneste.. Kjente jeg fikk skreken i meg[:(]
ORIGINAL: Snikesnuppa
Fytti helvete, SKAL det være "skrikende folk" innenfor glassrutene på bildene eller???? Noe så jævlig, der var min nattesøvn ødelagt... Og mange andre steder forøvrig... ser bare mer og mer folk...