gamle lier sykehus

ORIGINAL: Drømmeren

er det bare jeg som ser ei forskremt jente på dette bildet??
http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.com/?g=39559715

Bilde nr 16

ÆHHHH takk då [:(][:(][:(] Er alene hjemme og nyskjerrigheten tok overhånd og EG såg det [:(][:(] HJELP

ORIGINAL: Susa87

det er forresten en del politi og securitas der.. på dagtid kan man veldig fort bli opptaga.. av annsatte eller di som har runde.. og på natta kan man nesten ikke bruke lommelykt.. og blitz.. for da blir man opptaga.. så må værra litt rutt[8D][;)]

rutt?[8|]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

ORIGINAL: Susa87

det er forresten en del politi og securitas der.. på dagtid kan man veldig fort bli opptaga.. av annsatte eller di som har runde.. og på natta kan man nesten ikke bruke lommelykt.. og blitz.. for da blir man opptaga.. så må værra litt rutt[8D][;)]

rutt?[8|]

rutinert[8D][8D][8D] dra med noen som har vært der før..[;)]

ORIGINAL: *mylittleangel*

ORIGINAL: Qualitas

ORIGINAL: Qualitas

ORIGINAL: Cinnamon*

ORIGINAL: Dollface

Syns det er rart at alt bare har fått stå jeg.. Bygget er jo egentlig utrolig flott.. Ser liksom ut som det er forlatt i all hast.. [:-]

Neida, hadde det forlatt det i all hast så ville nok mer av utstyr blitt tatt med..

Men da Lier Sykehus ble lagt ned, ble all drift overflyttet Dikemark og Drammen gradvis.. Begge disse sykehusene var veldrevne og godt utstyrt, og det var ikke noe behov for å ta med seg mer enn pasienter og ansatte.
Da det kom til oppryddningen og hvem som skulle ta ansvaret for det, så var det rett og slett ingens om tok på seg ansvaret.
Kommunen påla heller ikke noen å rydde der oppe, og i mange år var det veldig usikkert hva som skulle skje med tanke evt videre drift..

Til slutt randt bare alt ut i sanden, og enden på visa var at alle de magiske bygningenen og "høyteknoligiske utstyret" fikk stå i fred og forfalle..

Nå har det seg sånn at Lier sykehus fremdeles er i drift. Men ikke alle byggene. Var der på besøk for ikke lenge siden. Det som er mintgrønt er det bygget jeg innbilder meg at er "spøkelseshuset". Men så var det ett til der liksom helt øverst som også kunne vært det. Det hvite store ser ut til å ha kontorer eller noe sånt. Ikke helt sikker.

Men jeg måtte jo bort å se da[8D] Og ble så og si dratt inn der (av min egen nysgjerrighet altså)
Så jeg driver å lurer på om jeg skal få med meg noen dit å titte[8D] (barnslig jah, men sånn er jeg jo. Feiger nok ut utafor gitt)

blir med lett... bor ikke langt unna[;)]
på fredag?? hmm??? Da skal jeg levere de små i Hokksund uansett[8D] Så da er jeg jo der[8D][8D][8D]

hehe ja hvorfor ikke[8D] hva skal vi gjøre der a?[8D]

Hvis du har et kamera med blits kan vi ta noen bilder i allefall? [8D]
Flere som er med eller?[:D]

Jeg vil også være med[:D]

speilreflex jeg[;)]

ORIGINAL: [Hildemor]

ORIGINAL: Amy09

Huff, blir fyllt av en stor tristhet og sorg når jeg ser på disse bildene og har hører historier fra Lier Mentalsykehus. De veggene der har fått med seg mye tragedie og fryktelig behandling av mennesker... Flere psykiatriske sykehus fra tidlige tider i Norge har en mørk og dyster historie....[:(][:(][:(]

Sign. Har lest endel om Dale tidligere når jeg var yngre, og syns det var så forferdelige skjebner[&o] Men sykt sykt spennende!!

Er det noen bøker om den plassen eller?[:)]

Noen som har sett dokumentaren om Lierne Psykiatriske sykehus "Bak lukkede dører"? Den er ganske ny....

Lurer på om jeg ikke så den på NRK for en liten stund siden.....

ORIGINAL: *Liny*

Kan noen ta bilde nr 16 og ringe rundt hvor dette ansiktet er??
Jeg ser det ikke!

Vet ikke hvordan jeg gjør det.. men er ett stooort ansikt og det er bak første delen av gitteret til venstre...

Altså.. Jeg hørte med noen venner av meg nå om vi skulle reist i helga, og de lurte på om ikke dørene var bolta igjenn.. Noen som vet !?

ORIGINAL: *NinaOgVesla

Altså.. Jeg hørte med noen venner av meg nå om vi skulle reist i helga, og de lurte på om ikke dørene var bolta igjenn.. Noen som vet !?

stemmer det.. er jo forbudt å gå inn der.. men veit det er høl i gjerdet flere steder.. og at man kan komme inn kjellern.. der er det driiit mørkt og skummelt!!!

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Det steder fascinerer meg SYKT....!!!

På nr 13 kan jeg se 2-3 forskjellige ansikter i taket......[&o]
Skvetter som fy, men mååå liksom bare se allikevel.... [>:]

ORIGINAL: Snikesnuppa

Fytti helvete, SKAL det være "skrikende folk" innenfor glassrutene på bildene eller???? Noe så jævlig, der var min nattesøvn ødelagt... Og mange andre steder forøvrig... ser bare mer og mer folk...

er ikke akkurat noen koselige bilder nei.. enda værre å værra der "live".. skal aldri dit igjen for å si det sånn..

Ser et ansikt i taket på nr 13..

Back
Topp