gamle lier sykehus

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
er det dèt grønne?

Skal du dit?

Ikke i dag. Men kanskje en annen gang[8D] Nysgjerrig vettu....

Må ærlig innrømme at jeg har glemt fargen,men det er det som ligger på venstre side.ser gammelt ut,en del vinduer står åpne og diverse...

Det steder fascinerer meg SYKT....!!!

ORIGINAL: BUtterfly86

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

ORIGINAL: Hjertejenta

noen som har laga side...
http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.com/?g=1&cr=5

For en plass!! :O Skulle vært inne der en tur å kikka [:)] Legg merke til hvor mye orber det er på noen av bildene inne på denne sia..

Helt enig..
Men hadde aldri turt !
Huffa meg,hadde vert så utrolig redd.
Da sitterjeg heller bak skjermen å ser altså..
Hehhe..

Ååh dit har jeg også lyst til.. Men du vet at det ikke er lov, og du kan få en syk bot om du går inn bak gjerdet ? :p

ORIGINAL: BUtterfly86

Jeg bor altfor langt unna, så kommer nok ikke til å skje. [:)] Men er jo et veldig facinerende sted da. Hadde ikke sakt nei takk om noen hadde ordna tillatelse til å gå inn. [:)]
Det er det vel ingen som får omtrent tror jeg,det er så falleferdg.Før så kunne man finne journaler og masse stash der,det meste er jo plukket vekk av folk nå,men snakk om creepy!

Nei det er ikke lov å gå inn der,så de som gjør det gjør jo noe ulovlig,for ikke å snakke om farlig...

Jeg tror jo ikke på ånder og spøkelser og sånn, men jeg tror jeg hadde vært skremt ut av mitt gode skinn der inne på nattestid, uansett!!
Ekkelt!

De er ikke så veldig slemme om de tar deg der inne altså..
Er ikke ofte "spøkelsesturistene" får bot, er heller de narkomane som faktisk bor der de kan være litt strenge med..

Syns det er rart at alt bare har fått stå jeg.. Bygget er jo egentlig utrolig flott.. Ser liksom ut som det er forlatt i all hast.. [:-]

Bodde like ved da jeg gikk på barneskolen. Min far jobbet på en av avdelingene som fortsatt var i drift.
Surra ofte rundt der når vi var små, elsket å skremme hverandre..
Har gått helt fint med oss[;)] Men det er mye spesielle historier derfra..

ORIGINAL: Dollface

Syns det er rart at alt bare har fått stå jeg.. Bygget er jo egentlig utrolig flott.. Ser liksom ut som det er forlatt i all hast.. [:-]

Neida, hadde det forlatt det i all hast så ville nok mer av utstyr blitt tatt med..

Men da Lier Sykehus ble lagt ned, ble all drift overflyttet Dikemark og Drammen gradvis.. Begge disse sykehusene var veldrevne og godt utstyrt, og det var ikke noe behov for å ta med seg mer enn pasienter og ansatte.
Da det kom til oppryddningen og hvem som skulle ta ansvaret for det, så var det rett og slett ingens om tok på seg ansvaret.
Kommunen påla heller ikke noen å rydde der oppe, og i mange år var det veldig usikkert hva som skulle skje med tanke evt videre drift..

Til slutt randt bare alt ut i sanden, og enden på visa var at alle de magiske bygningenen og "høyteknoligiske utstyret" fikk stå i fred og forfalle..

ORIGINAL: Cinnamon*

ORIGINAL: Dollface

Neida, hadde det forlatt det i all hast så ville nok mer av utstyr blitt tatt med..

Men da Lier Sykehus ble lagt ned, ble all drift overflyttet Dikemark og Drammen gradvis.. Begge disse sykehusene var veldrevne og godt utstyrt, og det var ikke noe behov for å ta med seg mer enn pasienter og ansatte.
Da det kom til oppryddningen og hvem som skulle ta ansvaret for det, så var det rett og slett ingens om tok på seg ansvaret.
Kommunen påla heller ikke noen å rydde der oppe, og i mange år var det veldig usikkert hva som skulle skje med tanke evt videre drift..

Til slutt randt bare alt ut i sanden, og enden på visa var at alle de magiske bygningenen og "høyteknoligiske utstyret" fikk stå i fred og forfalle..

Synd egentlig, som sagt - bygget er jo flott.. [:)]

Er det fortsatt ting igjenn der ?

Back
Topp