Gamle leker

• Trådstarter Trådstarter Gamle leker
  • Opprettet Opprettet
G

Gamle leker

Guest
Hei!

Hva ville dere ha gjort angående gamle leker? Type fra jeg selv var liten, leker produsert på 80 tallet. Det advares jo i forhold til at det ikke var like mye regulering i forhold til giftstoffer i leker på den tiden så gamle leker kan jo være en risiko. Tenker f. Eks gammel Lego, ville dere tatt ned den gamle fra loftet eller kjøpt ny?

Hei!

Hva ville dere ha gjort angående gamle leker? Type fra jeg selv var liten, leker produsert på 80 tallet. Det advares jo i forhold til at det ikke var like mye regulering i forhold til giftstoffer i leker på den tiden så gamle leker kan jo være en risiko. Tenker f. Eks gammel Lego, ville dere tatt ned den gamle fra loftet eller kjøpt ny?
Lego er lego, det hadde jeg aldri i mitt liv funnet på å kaste :p risikoen for å bli blakk er nesten størst der altså!

Ville brukt så lenge det ser ok ut :) (maling ikke flasser av og lignende) Lego ville jeg aldri i livet kastet :)

Jeg tenker at det er viktig å ikke bli hysteriske. Har du lekt med disse lekene selv når du var liten, så burde det ikke børe noe problem for ditt barn å leke med det. :)
Vask/desinfiser lekene, så regner jeg ikke med at det skal være noe problem :)

Det har jeg aldri tenkt over. Vi har bare vasket gamle leker og gitt dem til barna :)

Med giftstoffer har vel det meste dunsta av allerede så vi bruker de...

Det ville jeg ikke bekymret meg for, her lekes det med lego fra 80 tallet :)

Har ikke tenkt så mye på dette, er fortsat gravid da - men skal få lego fra da min far var barn, så er fra 60-70 tallet, elsker lego, kommer ikke til at takke nei til det :happy:

Bruker flere av min gamle leker. Har ikke bekymret meg et sekund en gang. Tvert imot tenker jeg at det er mye rart i dag med all den plasten, fargestoffer etc. Gamle leker er oftere av tre og mye er hjemmelagd. Lego er lego (gammel som ny tror jeg).

Back
Topp