gamle babyverden

Jippi

kommende tobarnsmor :)
kan noen fortelle meg hvordan gamle babyverden var?
hører stadig at babyverden var så mye bedre før... men jeg ble medlemn etter at BV ble lagt om

fru Tronrud skrev:
hører stadig at babyverden var så mye bedre før... men jeg ble medlemn etter at BV ble lagt om

Ja takk!! Er tydeligvis ikke bra nok vi ferske ;)

Mye mer aktivitet, mange flere sterke meninger. Det var lov til å krangle og lage diskusjoner uten at noen klaget på dårlig stemning.

Jeg tror nok det handler vel så mye om at vi som er veteraner her inne har blitt lei av å diskutere de samme temaene gang på gang, som at forumet ble lagt om, egentlig.

*Vileja* skrev:

fru Tronrud skrev:

Klart dere er! Mange ferske her er litt forsiktige og "redde" for å tråkke på tær og starte diskusjoner, er mitt inntrykk. Samtidig er vi "gamle" litt ferdige med å starte diskusjoner vi har hatt "hundre" ganger før. 

det var mange FLER folk her...
det var så mange problemer i omleggingsfasen så da forsvant folk - og de har ikke kommet tilbake...
derav rare konkurranser om "søteste innlegg", "tristeste innlegg", "mest aktive bruker over ørti dager..." osv osv.. Tapre forsøk på å få opp aktiviteten her inne...

Det var uten tvil mye mer aktivitet! Hvis du ikke hadde vært inne på en stund, så var det mange sider med nye tråder. På første siden nå ligger tråder som ikke har blitt besvart på over 1 time (og det er akkurat nå, på en dag jeg tør påstå har vært en "god BV-dag"). Jeg opplever ofte de samme trådene på første siden som var der i går. Og det er ikke nødvendigvis fordi det har kommet 67 svar i tråden... I tillegg var det mange flere heftige diskusjoner, som førte til laaaaange popcorn-tråder!

FancyPants skrev:

*Vileja* skrev:

fru Tronrud skrev:

Klart dere er! Mange ferske her er litt forsiktige og "redde" for å tråkke på tær og starte diskusjoner, er mitt inntrykk. Samtidig er vi "gamle" litt ferdige med å starte diskusjoner vi har hatt "hundre" ganger før. 

Jeg skjønner den, temaene går ofte igjen her!

Jeg rekker sjelden å henge med i diskusjoner da jeg er så til og fra, kan svare en gang for så å måtte legge bort pc'n i noen timer. De siste dagene har jeg vært her mye mer enn normalt fordi sambo er bortreist så jeg sitter alene om kveldene. Når han er tilbake blir det lite pc-tid. Så er det ferie...så begynner jeg å jobbe igjen... Ingen god forumbruker sånn sett! ;)

Dollface skrev:
det var så mange problemer i omleggingsfasen så da forsvant folk - og de har ikke kommet tilbake...
derav rare konkurranser om "søteste innlegg", "tristeste innlegg", "mest aktive bruker over ørti dager..." osv osv.. Tapre forsøk på å få opp aktiviteten her inne...

Jepp. Det virker på meg som om det kun var noen få av oss som ble med etter omleggingen. De fleste forsvant.. Det var sånn at hvis man postet noe, logget av og kom tilbake igjen, fant du innlegget ditt på side 7 med 25 svar. Det skjedde alltid noe! Selv midt på natta var det mye aktivitet. 

Ikke aner jeg hva som evt. må til for å få det dit det en gang var heller. Det var heftig krangling til tider, noe som gjorde forumet bare enda mer artig. 

Du kunne spørre om avføringen til lamaen din var normal og få en haug med svar...

Løsa skrev:
Du kunne spørre om avføringen til lamaen din var normal og få en haug med svar...

Haha!
Ja, folk var generelt litt mer "svarevillige" enn hva man er nå..
Jeg er nesten litt mer forsiktig selv, ettersom et hvert svar uten en stor smiley bak blir tolket personlig. Og visse dager orker jeg ikke å ta "nei jeg er ikke negativ til deg som person jeg er bare uenig i meningen din"-diskusjonen. Jeg begynner å bli gammel..

Løsa skrev:

Ja, så...hvordan står det egentlig til med avføringen til lamaen din?!

En ting til! Folk hadde mye mindre nettvett. Det var mange flere skrytetråder av barna (og seg selv) enn hva det er nå.

Det var flere sterke meninger, saftige diskusjoner og i det hele tall MYE å lese...håper at det utvikler seg til og bli like bra..selv med "ferskinger" ombord..er jo koselig her inne nå også:)

Jeg er BV bruker helt ifra 05/06, men opererte da under et annet nick, var nok mye mindre anonym dengang da, og la ut bilder og slikt...Men det vil jeg ikke nå mere, derav ny bruker med nytt nick:) Men ser at det ennå er noen "gamle" her inne som holder fortet..;)

Nåde deg om du våget å svare på et innlegg med 25 sider, uten å ha lest ALLE svarene, og ikke bare TS sitt spørsmål, for gjennom de 25 sidene kunne nemlig TS ombestemme seg skjønner du..ikke bare en gang, kanskje to og tre ganger. Og da må du for alt i verden ikke svare på det som TS faktisk spurte om, med der igjen så stod TS fult ansvarlig for å oppdatere hovedinnlegget fortløpende, og da mener jeg ..foooortløpende så ikke det skulle forekomme noen heftige misforståelser om heeeele poenget hehe. Det var tider det haha emoticon 

Kan le av det no, men den gang var det blodig alvor må du vite..hehe

Og krangletråder måtte printscreenes for at du skulle få med deg utviklingen før den ble slettet. Kunne fort rase på 5-6 sider i løpet av få minutter. Man måtte liksom være her inne ofte for å få med seg moroa!

Det skjedde utrolig mye i løpet av en kveld !! hvertfall fredager, man fikk mange svar uansett hva man spurte om .
Mange flere bildetråder, f.eks den bildetråden med unødvendige bilder fra fødselen. haha..priceless.. 

Heftige diskusjoner med påfølgende sinna pm'er ! det var tider det.. 

Mest aktiviteten...

Du kunne sitte og trykke f5 og få inn 20 nye innlegg i løpet av få minutter. Nå er det jo såvidt 5 nye svar på andres innlegg.

Lista over antall påloggede var over 10 cm høy på skjermen, MASSE folk til enhver tid. Og hvis du la deg for tidlig på kvelden så gikk du glipp av masse spennende, hver lørdag og søndag morgen så gikk det rykter om tråder som ble stengt etc. eller der var en spennende tråd på 7 sider som du ikke klarte å lese gjennom.
Fredagstrolling var også fast tradisjon, jeg husker vi satt inne på terminforumene og lurte på hvordan vi skulle kødde på generelt og så var det en som gikk inn og la ut en sinnsvak tråd og dermed var kveldens underholdning spikret. :-)

Det var så mye aktivitet at jeg faktisk ble forvirret til tider! Spesielt i starten!

Men altså, det er INGENTING galt med genereltgjengen sånn som den er nå heller :-) Det er bare mindre folk og det føles litt ut som om forumet ikke har gått seg helt til enda med tanke på takhøyde.

Åh, som jeg savner gamle BV!!
Klarer liksom ikke å komme inn i action-mode igjen!

Dollface skrev:

savner gamle BV!!

Back
Topp