gallesteinsoperasjon etter

stinesin

Glad i forumet
keisersnitt.. er det noen som vet eller kan noe om hvor lang tid det må gå? er så utrooolig vondt med de anfallene, men har hatt keisersnitt for 8 uker siden så tror de prøver å drøye med å operere meg igjen en stund.. håper bare det ikke drøyer så veldig lenge..

Min mor ble operert i slutten av jan...og da klarte sykehuset og skade ene nyren...så hun må inn igjen og operere enda en gang....hun fikk beskjed om at det ihvertfall måtte ta 8 uker fra forrige operasjon før de tok neste....kan no ringe og høre med sykehuset da!![;)]

Uff stakkars.. Hadde en del kraftige gallestein anfall under svanger skapet! Syntes virkelig synd på deg. Håper du får operasjonen veldig snart!

ORIGINAL: stinesin

keisersnitt.. er det noen som vet eller kan noe om hvor lang tid det må gå? er så utrooolig vondt med de anfallene, men har hatt keisersnitt for 8 uker siden så tror de prøver å drøye med å operere meg igjen en stund.. håper bare det ikke drøyer så veldig lenge..

du kan begrense anfallene en del, ved hjelp av kostholdet.
tenk over hva du har spist dagen før du får anfall.
begrens inntak av fet mat (fløte er noe av det værste, for meg iallefall)
begrens sterk mat, og begrens inntak av veldig sure ting (appelsinjuice etc..)

jeg måtte kutte ut brownies (fett + sjokolade = AU), nesten alle melkeprodukter.. og biff, MÅ være gjennomstekt..
Vaffler er noe av det som gir meg verst annfall..
og inatt fant jeg ut at jeg ikke kan spise smørbukk karameller heller (fett)..
Men med disse grepene har jeg mye sjeldnere anfall, og har bare hatt et anfall som ikke kunne kobles til inntak av mat.

-og i etterkant av fjerning av galleblæren, kan mange matvarer resultere i diare..

lykke til =)

quote:

du kan begrense anfallene en del, ved hjelp av kostholdet.
tenk over hva du har spist dagen før du får anfall.
begrens inntak av fet mat (fløte er noe av det værste, for meg iallefall)
begrens sterk mat, og begrens inntak av veldig sure ting (appelsinjuice etc..)

jeg måtte kutte ut brownies (fett + sjokolade = AU), nesten alle melkeprodukter.. og biff, MÅ være gjennomstekt..
Vaffler er noe av det som gir meg verst annfall..
og inatt fant jeg ut at jeg ikke kan spise smørbukk karameller heller (fett)..
Men med disse grepene har jeg mye sjeldnere anfall, og har bare hatt et anfall som ikke kunne kobles til inntak av mat.

-og i etterkant av fjerning av galleblæren, kan mange matvarer resultere i diare..

ja jeg vet dette med fet mat og slikt[:)] vafler er au au for meg også, og pannekaer.. man bør jo unngå kolesterolholdige ting. men er dette med operasjon jeg lurer på for man har vel fritt sykehusvalg og på voss skal man visst komme til innen 2 måneder ca.
ble innlagt etter et anfall som varte i nestern 12 timer hin dagen men de ville ikke operere siden jeg fødte for 8 uker siden og tok keisersnitt. men håper på at de er villig til det om ikke så lenge

ja jeg vet dette med fet mat og slikt[:)] vafler er au au for meg også, og pannekaer.. man bør jo unngå kolesterolholdige ting. men er dette med operasjon jeg lurer på for man har vel fritt sykehusvalg og på voss skal man visst komme til innen 2 måneder ca.
ble innlagt etter et anfall som varte i nestern 12 timer hin dagen men de ville ikke operere siden jeg fødte for 8 uker siden og tok keisersnitt. men håper på at de er villig til det om ikke så lenge

pass på å kontakt legevakta HVER gang det står på, sånn at de ser at du er ofte plaget.
Det sies at det tar 3 mnd for at et keisersnitt skal gro helt ferdig, og at alt vevet er på plass igjen...
Så da må du nok iallefall vente 1 mnd til..

Back
Topp