gallesteinsanfall!! se her

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
noen som har hatt det?? hvordan kjennes det ut og har du det ofte??

for meg var det noe av det vondeste jeg har opplevd noensinne... fødsel og rier var ingenting i forhold. sterke smerter i magen spess under høyre ribbein som strålte ut til ryggen. kunne komme i kramper eller ikke. noen ganger spydde jeg pga smerter andre ganger ikke. kom alltid etter at jeg hadde spist med det kunne være alt fra laks til knekkebrød. hadde annfall ca 1 gang i uken. du er støl og øm i magen noen dager etter et stort annfall.

jeg fjernet min galleblære så galleannfall har jeg ikke lenger...

Hadde mange gallesteinsanfall i 4 år, så fjernet jeg galleblæra (kan få anfall etter fjerning også). Smertene sitter under høyre ribbensbue og stråler ofte bakover til ryggen. Ofte får man bevegelsestrang. Voltaren stikkpiller fungerte best for meg. Mange får smerter av å spise fet mat, men jeg kunne likeså godt få det av salat som noe fett. Grønne epler var nok værst for meg.

Jeg hadde sinnsykt vondt under ribbeina på høyre side, ddet strammet som et belte på en måte rundt ryggen og helt øverst i magen.
Som Kleo fungerte også voltaren stikkpille best her også, klarte ikke leve uten en periode. Jeg klarte ikke ligge stille, stå stille eller sitte stille, men bevegelse hjalp fint lite det også[:@] Etter en del annfall var det ikke noe tvil om at galleblæra måtte ut, så nå sitter jeg igjen med en "liten" suverni på glass her, en stein på størrelse med en stor drue[:D] Eneste problemet jeg har i ettertid er at jeg får veldig akutt dotrang noen ganger(total tømming[:-]), det kan være fryktelig upraktisk, men jeg slipper å ha dritvondt i lange tider!

har hatt det 1 gang og ble innlagt på sykehus. begynte med kvalme og smerter under ribbeinsbuen høyre side, med veldig karakteristisk stråling bak til skulderbladet. ble så intense smerter at jeg bare spydde.
fikk ketorax og oxynorm rett i blodet på sykehuset. det hjalp bra med litt morfin! gikk over etter noen dager og har ikke hatt det siden.

Back
Topp