gallestein...

mjauth

Elsker forumet
noen her som har hatt/plages med det???

noen råd???

Jepp, har hatt og har operert bort galleblære.

er det en omfattende operasjon??? og må man gå på medisin i etterkant???

Jeg har hatt og fikk fjernet hele galleblæren.
Merker ingenting etter opperasjonen. Dem hadde ikke trengt å si til meg at dem har fjerna dem ....hehe

Enkelt og greit inngrep. Dem bruker for det meste kikkhulls-opperasjon i dag.

Ikke vondt eller noenting etter opperasjonen. Gjerne litt luftsmerter , som man ofte får etter at kroppen har blitt "åpnet"

Signerer det Grusomme Gabriel sier ang. operasjon og etter operasjon [:)]

tusen takk for svar alle sammen!

Jeg ble lagt inn på Ahus før jul i fjor etter kraftige smerter fant ut at jeg hadde gallestein  I feb i år fjernet jeg galleblære.
Er en kikkhulloperasjon, du kommer hjem samme dag.
Jeg må være foriktig med hva jeg spiser fortsatt
Send gjeren PM så kan jeg gi deg informasjon der.

Opererte bort galleblæra for 1,5 år siden, og livet har vært helt fantastisk etterpå. Spørs jo hvor plaga du er da. Pappa har hatt gallestein i uendelig mange år og passer på hva og hvir mye han spiser,

Men jeg hadde "anfal" hver dag, og fikk til slutt operasjon på dagen.

ORIGINAL: silje a

Jeg ble lagt inn på Ahus før jul i fjor etter kraftige smerter fant ut at jeg hadde gallestein  I feb i år fjernet jeg galleblære.

hvorfor må du det???[8|]

Jeg fjernet galleblæra i 2001 , spurte om det var noe jeg sku ta hensyn til : NEI ,ikke i det hele tatt fikk jeg til svar!!!!

Har du reagert på noe du har spist i ettertid? Hvordan reagerte du da?

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

hvorfor må du det???[8|]

Jeg fjernet galleblæra i 2001 , spurte om det var noe jeg sku ta hensyn til : NEI ,ikke i det hele tatt fikk jeg til svar!!!!

Jeg tåler ikke mat med mye fett i og hvitløk, har ikke de smerte jeg hadde når jeg hadde gallesteinanfall, men kan ikke være langt unna en do[&:]

ORIGINAL: MammantilKevin

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

hvorfor må du det???[8|]

Det var vel helst før i "gammle dager" enskulle være veldig påpasselig med ka en spiste.. Nå skal en spise det en har lyst på,men begrense det [;)]

/quote]

hvorfor?????

ha jeg aldri hørt om før .

Har hørt at noen må løpe på do om dem har spist meget fet mat eller meget stekt mat og sterk/krydret mat ....

Eg trøkke no i trynet det eg vi og hvor mye jeg vil ...[8|]

Jeg har gallestein, men foreløpig vil de ikke gjøre noe med det. Så knasker paracett de gangene jeg har anfall.

ORIGINAL: Lille Rosin

Jeg har gallestein, men foreløpig vil de ikke gjøre noe med det. Så knasker paracett de gangene jeg har anfall.

Aldri i livet hadde paracet hjulpet mot gallesteinanfallene jeg hadde ....

Spør etter Ketogan du !!!  Så får du det myyyyyyye bedre!!

ORIGINAL: Lille Rosin

Grunnen til paracett er at jeg fortsatt ammer.[:)]

Jeg hadde en baby på 3 uker da jeg fikk galleanfall ...fikk det nesten hver dag i en hel gelg og litt uti uken .

Fikk Ketogan, for den kunne jeg ta selv om jeg amment.

men pga ketogan, gjorde jeg ting som jeg ikke visste om...Bla ...skiftet klær på babyen, flyttet babyen fra min seng til vogga , og visste ikkeom det før jeg vokna ette 2 timers søv. Trodde det var min man som hadde gjort det , men nei, jeg hadde gjort det i pillerus ...

Jeg forlangte at dem tok den .....og det gjorde dem .. Legene skjønte jo at sike hyppige anfall kunne jeg ikke gå å ha , med en nyfødt bby i hus.

Så dem røska ut hele greia fort og greit!!

Prøv voltaren, de hjelper veldig syns jeg[:D] 
Har operert bort galleblæren, var ikek så vondt etterpå, litt ømt bare.

Jeg fikk beskjed av legen at sårene bare var teipet, men når skorpene gikk bort så jeg små trå stumper som stakk ut og måtte til legen og delvis skjære opp sårene for å få ut tråden, de kom ikke av seg selv, dårlig info av legen[&:]

Har gallestein, men er ikke operert - enda. Har heldigvis bare hatt et stort anfall så langt i svangerskapet. Jeg må passe meg litt for mye og fet mat, da merker jeg mer til problemet. Men foreløpig går det greit.

ORIGINAL: MammantilKevin

Ingen råd eller erfering med det. Men pappaen min var plaget med det helt til de opererte bort galleblæren (hvor gallestenene er).. Og da var vondten borte[:)]

Back
Topp