Jeg ble operert for ganske nøyaktig fire år siden. Hadde mitt første anfall tre år før dette, og før operasjonen hadde jeg anfall så fort jeg spiste noe som helst. Ble lagt inn nesten umiddebart etter jeg besøkte fastllegen og det var i grevens tid. Galleblæra mi var full av betennelse og det var ikke langt fra at betennelsen hadde spredd seg til andre mer livsnødvendige organ. Ta å shave deg nedentil om du ikke allerede har gjort det. Det måtte jeg gjre og angra på at jeg hadde slurva med det i tiden med hyppige anfall for barbermaskinen jeg fikk på sykehuset lugga [8D]
Å bli lagt i narkose gikk fint. Hadde allerede beroligende og sovemedisin innabords siden jeg opprinnelig skulle tidlig inn og måtte vente p operasjon en stund. På oppvåkningen gikk det fint. Hadde en hel del luftsmerter og mååtte få antibiotika intravenøst siden galleblære hadde vært så betnt. Reiste hjem etter to dager, måtte spise en skive først noe som var heeelt grusomt.
Vel hjemme igjen fikk jeg plutselig skitvondt i magen med stråling bak til skulderbladet... Mamma ringte til legen og han kom med en gang. Han undersøkte meg, jeg fikk en digg smertestillende og mamma kjørte meg til sykehuset. Etter UL viste det seg at jeg hadde stener i gallegangen. Hadde store smerter som førte til at jeg fikk morfin og kvalmestilende rett i boldet to ganger daglig. I tillegg til væske intravenøst siden jeg ikke karte å spise/drikke på grunn av smertene som det førte med seg. Etter å ha ventet i tre dager hadde de endelig muligheter for å foreta en ERCP av meg, en undersøkelse med slange hvor de knuser steinene. De misslyktes og jeg ble etter to dager med venting overført til et annet sykehus. Der lykkes de, og enedelig kunne jeg spise igjen uten smerter! Mitt første måltid var kylling i susøt saus, som var helt fantastisk. Med gele som dessert. Min histore var vist ganske uvanelig
Etter operasjonen og slangesvegingene har jeg hatt lite plager. Sårene grodde fint. Litt ubehageligheter noen måneder etter måltid, og løs mage i noen uker. Var særdeles forsiktig i kosten i starten, men det gikk heldigvis fint!
Mye lykke til på operasjonen i morgen.. Kan tenke meg du ser til å kunne spise normalt igjen [:)]