Gallestein og alkohol??Evt Voltaren og alkohol????????????????

gulen

Forumet er livet
Sånn eventuelt alkohol altså... Om jeg klarer å komme meg på hytten, så hadde det vært kjekt med litt vin, men de tre siste nettene har jeg hatt skikkelig anfall pga gallestein.
Havnet på legevakten - tok ul der og det viser seg at jeg har forstørret galleblære, og kantene rundt. Noe som visst nok kan tyde på begynnende betennelse[&:] Vært hos legen igjen i dag, og blir sendt videre for sjekk av galleblære og lever nå etter påske[&:]
Mongodrittkropp !! Jeg var jo bare sååå godt i gang med trening og alt, så ødelegger den helvetes kroppen alt[:(]

 
Vet det er mange her inne som har/har hatt det her, og staaakkars dere altså[:o][>:][&o]
Lurer på om det faktisk føltes verre enn fødsel dette her[8|][X(]
 
 
 
Uuuunsett - alkhol ? Voltaren ? Tvilsomt sant ? Eller ? [&o]
Har ikke drukket alkohol på næremere to år, men i dag føler jeg jammen for å drukne sorger og smerte, gitt[&o]
 
Jeg tar ofte voltaren. Ikke så ofte jeg drikker heller..

MEN jeg tok 1-2 øl selv om jeg gikk på voltaren.. gikk veldig bra det [:)][8|]


Det høres veldig vondt ut.. Bra du får full sjekk..

Går det liksom over med voltaren? ? [8|] eller må du operere?
 
ORIGINAL: mollapus123

Jeg tar ofte voltaren. Ikke så ofte jeg drikker heller..

MEN jeg tok 1-2 øl selv om jeg gikk på voltaren.. gikk veldig bra det [:)][8|]


Det høres veldig vondt ut.. Bra du får full sjekk..

Går det liksom over med voltaren? ? [8|] eller må du operere?

 
 
 
Men, forsvinner virkningen av voltaren når en drikker alkohol ? [8|]
 
Voltaren er bare smertestillende, også håper vi at det skal gå over av seg selv[8|] At steinen kommer ut eller blir knust eller noe. Men, gangen den evt skal ut er på 2mm og steinen er på nesten 6mm, så vet ikke helt om jeg vil ha den ut [X(]
Blir det betennelse er det vel operasjon[X(]
 
voltaren og alkohol går greit for min del og har ikke opplevd at effekten av voltarenen minsker.
 
jeg går på voltaren pga gallestein og det er bettennelses dempende...men har hørt at man ikke skal blande de med alkohol, og alkohol forverrer gallestein problemer så jeg anbefaler ikke og drikke ALKOHOL!!

jeg skal opperere bort min galleblære nermere sommeren, pga veldig mye anfall og legevakt besøk siste tiden..

fet mat og sterk mat forverrer også men vin er absolutt det verste!!

jeg ville ikke drukket hvis du har sliti de siste dagene[8D]

mitt råd asså[:)]
 
uff høres helt forferdelig ut.

Men jeg har ikke peiling, har aldri tatt voltarol

Håper den forsvinner da og at du ikke blir mere plaget

Klem
 
Jeg trodde voltaren var betennelse dempende jeg [8|]  Jeg får det pga senebetennelser.. [:)]
 
Alkohol vil nok redusere virkningen... MEN som sagt.. jeg har tatt 1-2 øl.. Og ingen problem med det..
 
Men stor mengde alkohol ville jeg nok droppet.. [:)]
 
Voltaren er betennelsesdempende ja. Skjønner ikke hvorfor det hjelper mot smertene også, men det gjør det faktisk[8|] Selvom jeg stappet i meg 3 på en gang, for at det skulle gjøre det da[&:] Uten mat i magen, selv etter streng beskjed fra legen om at de var så harde for mage at de måtte taes med mat[&:]
Merkelig hvordan en driter i alt når en har vondt [X(]
 
ORIGINAL: thealita

Du har sannsynligvis en betennelse i galleblære, som kanskje går over i gallegangene. Det gjør at vevet er hovent og vondt. Når man får ned betennelsen så får man også ned hevelsen, ergo får man mindre vondt.

Voltaren har en kompleks virkemåte. Og jeg tror neppe det finnes et preparat med flere mulige bivirkninger.

Forøvrig er det veldig lurt å følge legen sitt råd om å spise, Voltaren er _hardt_ for magen, og det å ta de uten mat øker faren for magesår.

 
 
 
Har visst mest sannsynlig betennelse, eller begynnene betennelse i galleblæren, som er forstørret og har steiner i gangene rundt[&:] Galleblære veggen var også forstørret[&:] Iiiik... Også jeg som er sunnheten selv i slankedagene liksom.. Kan det komme av at jeg har slanket meg fort eller ?[&:]
 
 
Nå skal jeg ta å spise en skive, å ta 3 voltaren[8|][:-]
 
Spurte legen om 3 var greit og det var det, så sant det gikk 24 t mellom hver gang da [:)] Er nettene jeg trenger det,så det går fint m 24t mellom[8|]
 
ikke fått noe råd på noe. Men jeg spiser sundt. [8|]neste jeg kan koble det opp mot er lasagne på lørdag [>:][:(]
 
maks døgndose er 150 mg, de kan taes med en gang eller fordeles ut over døgnet!!

jeg fikk stikkpiller fordi jeg kasta opp de andre og stikk pillene funket myyye bedre!!

jeg sier bare auuuuuuuuuu[:'(][&:] og god bedring jeg[:)]
 
Back
Topp