Gallesåpe

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Tar gallesåpe også gamle flekker/skjolder? Fikk med ett ekstratrekk på en brukt stokke babystol som har skjolder som ikke går av i vask. Kan sikkert kjøpe nytt ekstratrekk altså, men når en får det med så kan jeg jo prøve å få det vekk. Orginaktrekkeg var fint etter en vask. Desverre ikke alle som gidder å gjøre rent ting før de sender det....
 
Tar gallesåpe også gamle flekker/skjolder? Fikk med ett ekstratrekk på en brukt stokke babystol som har skjolder som ikke går av i vask. Kan sikkert kjøpe nytt ekstratrekk altså, men når en får det med så kan jeg jo prøve å få det vekk. Orginaktrekkeg var fint etter en vask. Desverre ikke alle som gidder å gjøre rent ting før de sender det....

Ja. Men kan ofte kreve flere runder med vask (med gallesåpe i hver vask). Jeg har noen flekker som har krevd mange vask. Gallesåpe kan man også la virke på flekken lenge før vask. Kan og være lurt med en "gnikke-vask" med gallesåpe-stykke. Og tørk i solskinn, soltørking er også gull for fjerning av flekker. :)
 
Takk! Da skal jeg prøve det før jeg evt kjøper nytt! Det originale trekket ble helt rent igjen.
 
Hvilken sol? Hehe... vært tåke og grått her nesten så lenge jeg kan huske... Men hvis jeg ser den gule kula skal jeg prøve!

Om det er hvite skyer så kan solen bleke gjennom likevel. Bare få lagt plagget til tørk i lyset. :) Solen er råeste flekkfjerneren! Og om plagget er tørt og det er litt mer flekk og mer sol så er det bare å dyppe plagget i vann og legge til ny tørking.
 
Back
Topp