Galleblære

trolletbø

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Var på jobb ikveld og holdt på med safe-oppgjør.(jobbe i butikk)fikk plutselig noken intense og HEILT forferdelige smerter øverst i magen. Tårene trilla og berre å pusta vart vanskelig. Klarer mirakuløst nok å kjøyra sjølv til legevakta. Der blir diagnosen galleblæreanfall,som visst er ein del gravide som får. Fikk morfin og må væra forsiktig med maten framover. Stor fare for nye anfall og operasjon etter svangerskapet. Smertene var ubeskrivelig vonde. Er det fleire som har vert borti dette ??

Nei, men hadde trøbbel med nyrene, nyrebekken osv sist. Hadde også anfall som jeg er ganske sikker på var nyrestein. Ble lagt inn på legevakta over natta.

Herretter blir da små måltid og sunn mat :) for detta vilneg ikkje ha igjen :) hørtest ikkje godt ut med nyreproblemer heller ! Nei krysser fingra for att me ikkje får sånn dritt noko meir :) berre glad for att da ikkje var noko fare for spiren :)

Uff det høres ikke bra ut. Hva anbefalte de å gjøre for å unngå det?

Mat uten mykje fett. Små måltid og spisa ofta :) skal til legen på mandag. Kjenner eg er redd for å spisa mat... er redd for nye anfall !

Mat uten mykje fett. Små måltid og spisa ofta :) skal til legen på mandag. Kjenner eg er redd for å spisa mat... er redd for nye anfall !
Skjønner godt du er redd for nye anfall :/ det hørtes virkelig ikke godt ut :/ håper det ikke skjer igjen :)

Takk for da :) håper eg får litt meir informasjon frå fastlegen min på mandag :)

Søstera til mannen min var plaget med gallesteinsanfall en periode da hun var gravid. Mener å huske at hun ble mye bedre når hun bare var obs på hva hun spiste. Etter at babyen var født ble hun opr og alt har gått fint etterpå! Lykke til!!

Takk ☺ da som er positivt er att eg trengte å få eit spark i ræva ang kosthold☺ ! Er overvektig og trenger ein ny frisk i matveien . Så sånn sett er det positivt.
Så håper på å unngå anfall og få fjernet den etter svangerskapet ☺

Jeg også fikk det når jeg var gravid. To anfall på en dag, absolutt ikke noe godt :( jeg prøvde å spise helt vanlig, og det gikk fint. Har ikke hatt anfall etter graviditet :)
Håper du ikke får det igjen! :)

Back
Topp