Ga mme uten å koke flaske

funlight_

Betatt av forumet
Var i byen idag og hadde bare med en flaske. Etter første måltid ble melken stående i flasken i 3 timer. Han ble sulten igjen, så jeg skylte bare flasken og ristet i kaldt vann, før jeg ga han et nytt måltid i samme flaske! Skjønner ikke hva je tenkte på!! Vet jo at flaskene må kokes mellom hver gang! Bør jeg ringe legevakta, hva kan evt skje med han?

Var i byen idag og hadde bare med en flaske. Etter første måltid ble melken stående i flasken i 3 timer. Han ble sulten igjen, så jeg skylte bare flasken og ristet i kaldt vann, før jeg ga han et nytt måltid i samme flaske! Skjønner ikke hva je tenkte på!! Vet jo at flaskene må kokes mellom hver gang! Bør jeg ringe legevakta, hva kan evt skje med han?

Slapp av!:) det går helt sikkert fint. De er små, men de tåler litt :) neste gang tar du bare med en ekstra flaske ;) du vil nok fort merke om han blir litt dårlig i magen, men det går helt sikkert ganske fint :) jeg tar alltid med en ekstra flaske ut i tilfelle hun blir mer sulten. Men om det skjer igjen, så skyll med så varmt vann som mulig i flaska :)

Ja, jeg får satse på at vi ikke har så uflaks at han blir syk! Har alltid med 2 eller 3 flasker, men idag stresset jeg så pga jobbintervju! Helt fjern vettu!

Hva skjer hvis han får i seg de farlige bakteriene? Får han feber eller hva?

Ja, jeg får satse på at vi ikke har så uflaks at han blir syk! Har alltid med 2 eller 3 flasker, men idag stresset jeg så pga jobbintervju! Helt fjern vettu!

Hva skjer hvis han får i seg de farlige bakteriene? Får han feber eller hva?

En sånn glipp kan skje alle ;) bare følg litt ekstra med lille. Om han blir slapp eller dårlig. Ville no vært mer krise om du gav melk som hadde stått i så mange timer eller ikke skylte flaska i det hele tatt.

Du fikk nok skylt bort mye av melkerestene og eventuell bakterivekst. Så tviler på at det faktisk kommer til å skje noe som helst :) Om han får litt vondt i magen eller så, så merker du det nok fort :)

Jeg har også gjort det en gang :) skyllte bare veldig godt i varmt vann og rista med kaldt. Det gikk helt fint her :)
De tåler en del disse små :)

Back
Topp