Ga kvalmen seg over natta for noen?

FrøkenParanoid

Blir kjent med forumet
Jeg er som navnet mitt her inne beskriver; paranoid. Så derfor spør jeg om andres opplevelser innen denne kvalmen..

Har slitt med kvalme og oppkast siden begynnelsen av uke 7 og er nå i slutten av uke 11.

Kaster hver dag opp før jeg står opp om morgenen og noen ganger en gang til i løpet av dagen. Ellers har dagene vært syykt kvalme og jeg har kun orket å ligge på sofaen(jeg er sykemeldt).

Men i går var jeg bare kvalm og uvel, kastet ikke opp noe. Da kvelden kom stakk det i livmor(?)(følelsen av nåler som stakk meg).
I dag føler jeg meg ikke kvalm i det hele tatt!

Derfor er jeg redd for at det har skjedd noe nå. Og derfor lurer jeg på om kvalmen ga seg så fort hos noen andre her inne? (Jeg er klar over at kvalmen kan være tilbake igjen i morgen, men jeg er såå redd!)

I mine andre svangerskap sluttet kvalmen plutselig dagen før og dagen etter uke 12. Var veldig rart, men utrolig godt :p Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men er nok ikke farlig. Livmora vokser hele tiden, så stikking må man regne med. Men er du veldig redd/usikker, kontakt legen å hør hva de sier :)

Husker legen sa til meg at mange opplever at kvalmen forsvinner pluselig, og beskriver det som en bryter som bare slås av. Så jeg går bare å venter på det...xsmile2 Jeg har å hadd enkelte dager med stikking, men det er jo logisk at man kjenner noe av og til.. Jeg prøver å tenke at så lenge det ikke er skikkelig vondt og ikke blør, så er det vel ok?

Stakkar! Vet kjempegodt hvordan det er!! Jeg hadde hypermessig svangerskapskvalme i nesten 16 uker.. Var helt forferdelig

Det gikk nok plutselig over ja! Erstattet med annet her hos meg da.. Rart hvor fort en glemmer..

Håper du slipper videre plager og kan nyte resten av svangerskapet ! Lykke til videre :)

Jeg ble plutselig bra i uke 10 ca, ble kjempestresset pga flere MA/SA tidligere og booket en UL. Etter 2 dager i knallform holdt jeg en morgen på å besvime i dusjen og lå i fosterstilling på gulvet og spydde... Det var samme dagen som jeg skulle på UL fordi formen var så bra;-) dro selvsagt likevel og alt var bra. Spydd igjen siden det. Så alt er tydeligvis mulig :-)

Godt å lese at det har gått bra med flere i samme tilfellet! Jeg blir så paranoid og føler jeg er den eneste i verden, da det skjer noe sånt :oops:
Det roer meg litt ned, så takk for det ;)

I de forrige svangerskapene kom jeg aldri så langt som til kvalme, derfor er dette helt nytt for meg :)

Stikkingen har ikke blitt noe verre, så regner med det skal være sånn ;)

Våknet en morgen og var ikke kvalm, tok litt tid før jeg skjønte hva som var rart! Stikkingen er nok bare ligamentsmerter etter som livmoren strekker seg, de kan gjøre fryktelig vondt hvis en reiser eller snur seg fort... mn ta det opp med legen hvis du er bekymret :)

Liten oppdatering her;
Jeg har rett og slett bare blitt i bedre form :rolleyes: Endelig!
Nå har jeg bare kastet opp på morgenen et par dager, men formen føles generelt mye bedre utover hele dagen.

Takk for innspill :Heartred

Så bra! Håper det snart er min tur også. Er så lei av både oppkast og kvalme. Man får jo ikke gjort stort annet enn å bare ligge:/

Back
Topp