Ga du barnemat på glass eller hjemmelaget? *inspirert*

Det ble mye grøt, hun ville ikke ha glass eller hjemmelaget. Eneste som gikk til nøds var de Naturnes (?) fra Nestle (med blått plastlokk). Ellers ville hun ikke ha middag. Men hun var glad i å tygge så de glassene hun spiste var med mye klumper i (fra hun var 4mnd).

Eldste ville kun ha glass, yngste ville bare ha hjemmelaget...

Grøt fra butikken.

Grøt har  de forresten fått både-og, og en mellomting. :P

Både og.

Hu eldste fikk glassmat, da hu spydde og gulpa av alt annet som ble utprøvd. Var kun kylling 6 mnds glass hu tålte og likte... Ingenting av det jeg har laga spiste hu..
Hu minste derimot har vel fått begge deler, men begynte tidlig med å gi det vi spiste. Hu spiser alt vi spiser nå :)

Nesten bare glass med noen få unntak. Likte ikke min hjemmelaga mosa mat når han var liten. Prøvde noen ganger, men jeg syntes det var veldig enkelt med glass.  Og glassene spiste han glupsk av.
I tilegg var det jo bleie/barnemat krig, så det var veldig billig å kjøpe glassene i den perioden.  :)

Nå er han altspisende.

laget for det meste hjemmelaget middag til alle tre siden ingen av dem var kjempe innteresert i middagsglass.Grøt kjøpt vi en periode men heller ikke det var noen sukse,så det ble kjapt inntrodusert brød.

Bare glass og grøt fra butikken... Prøvde å lage selv endel ganger, men han nektet konsekvent å spise noe mer enn to skjeer av den hjemmelagede. Synd egentlig, for det var koselig å lage mat selv og jeg liker å tro den er sunnere i lengden også :)

Begge deler.

Laget all fruktmos selv, og en del middager - men grøten kjøpte jeg

Litt begge deler her i huset :)

Da vi startet tilvenningen av potet var det bare brekninger å tjo og hei :p Hun elsket grøt
fra butikk.
Når poteten endeligvar godkjent, kokte jeg litt kjøttdeig og hadde sammen med poteten. Det falt veldig i smak!

Men det er jo ofte slik, det enkle er ofte det beste :p

Havregrøt fikk hun etter fylte 1år, hjemme laget. Veldig poppis :)

Han får begge deler, glass når jeg er lat. Nå for tida er det mye hjemmelaget for har klart å lage ganske stort lager i fryseren. Fisk får han på glass fordi han liker ikke de variantene jeg har laget. Når vi er flinke til å spise middag tidlig her får han det samme som oss, men vi spiser generelt middag veldig sent på ettermidagen/kvelden. Ofte får han kveldsgrøt når vi spiser middag... Av grøt får han stort sett kjøpegrøt, men en sjelden gang hjemmelaget når jeg får lyst til å ordne. Frukt spiser han selv i biter, kjøper noen Ellas-poser til å ha med på farten.

Kun hjemmelaget. Grøt likte hun ikke uansett, så jeg passet på å lage mat av råvarer med mye jern.

Grøt kjøpte jeg Holle grøtpulver og laget først med morsmelk, så med melkefri MME, rett og slett fordi det var en av de få grøttypene som ikke inneholdt kumelk siden Jr. var allergisk.

Barnemat kom stort sett på glass, ja - ga most/kvernet voksenmat innimellom, men levde omtrent på frossenpizza og Fjordland; singelmamma med kolikkunge = enkle løsninger.
(Var jo ikke singelmamma fra starten av, men kunne like gjerne vært det, og ble det etterhvert. :p)

Ga middagsglass uten melk siden vi fant ut han var allergisk rundt 8-9 mnd.
Husker ikke når jeg sluttet - var en gradvis overgang, ga typisk "voksenmat" om det var lettspist og mildt, ga glass om jeg skulle ha "voksenmiddag" senere.

gutt09jente11 skrev:
Her har ungene stort sett spist glassmat og grøt kjøpt på butikken :) Begge to hr brekt seg av hjemmelaget mat, har prøvd nesten ALT, så gadd ikke holde på mer, da alt gikk i søpla :P Så begge fikk middagsglass, diverse fruktpureer, og alt som kunne kjøpes på butikken..
Eldste spiste grøt og middagsglass til rett før han var 1 år, lillemor er 10 mndr. og spiser enda grøt og middagsglass. 

De fikk også grøt fra butikken og ikke hjemmelaget. 

Middagsglass her også av akkurat samme grunn med brekning. Nevnte i termingruppen min at jeg synes det var befrielse å slippe å lage mer mat og ble den diskusjonen om hvor fæl mamma jeg har og hvordan en synes direkte synd på ungen min... Haha!

Når de begynte med mat lagde jeg i starten, så når de rundet 10-11 mnd så spiste de det samme som oss voksne og resten av familien. Når jeg lagde, lagde jeg store porsjoner og fryste så jeg hadde to-tre uker av gangen. Kjøpte jo middags glass av og til også, ikke alltid man har tid eller ork til å styre med det.

Grøt har jeg alltid kjøpt, aner ikke hvordan man lager grøt. Til og med "nisse"grøt blir ALLTID svidd, uansett hvor mye jeg rører

Storesøster fikk endel mat fra glass, både fruktpureer og middager. Men siden hun uansett bare ville ha mat med store biter, spiste hun stort sett det samme som oss fra hun var ca 7 mnd. Fikk aldri i henne noe særlig grøt, for det var "feil" konsistens for henne, så hun spiste skiver fra hun var 5 mnd. Den grøten hun spiste var butikkjøpt.
Lillesøster har foreløpig både fått frukt og middag på glass, og frukt og middag og skive av meg når jeg spiser. Grøten er butikkjøpt denne gangen også, jeg har null samvittighetsvaler for å gi "ferdigmat" altså! Men satser på at lillesøster blir god på klumper ganske kjapt, så kan vi bare knøvle vår middag og gi henne. Enklest sånn!

Han får av middagen vår, han liker absolutt alt, storesøster fikk middagsglass for hun likte ikke maten vår.. Han får selvsagt fruktglass og smooties som jeg kjøper på butikken og middagsglass når vi spiser biff eller lignende...

I begynnelsen fikk hun stort sett glassmat når det var hennes middagstid, og så fikk hun smake på det vi hadde når vi spiste senere (hvis det var passende babymat). Når hun nærmet seg året spiste hun alltid sammen med oss. Kjøpegrøt fram til hun ikke spiste grøt som fast måltid lenger. Nå lager vi en del havregrøt til kvelds :)

Synes glassmaten var helt grei, hun likte den. Har på ingen måte fått kresen unge av det hvertfall, kommer nesten ikke på noe hun ikke liker nå :)

Grøten kjøpte jeg på butikken, men i en lang periode lagde jeg maten selv. Lagde det samme som vi hadde til middag, bare uten salt og saus. Kokte poteter og grønnsaker for seg selv, kokte kjøttet også moste jeg det. Gikk fort å lage, pluss at begge ungene spiste det. Når jeg begynte å jobbe og ungen(e) var hos dagmamma begynte jeg å kjøpe middagsglass som de hadde med dit. Også begynte jeg å kjøpe pureèr og slikt om vi skulle bort... Så var de simsalabim "store"... 'sukk*

Jeg lagde selv og har tenkt å gjøre det nå også.

Back
Topp