gått mer opp for meg nå

bondekone

Forumet er livet
I går var vi på foreldre møtte på skolen. Fikk vite hvem klasse ho skulle gå i. Og hvem som ble lærer og hvem som skulle være fadder for ho. Da ble alt så mye mer virkelig. Og at en ikke lenger har små barn lenger. Det er ikke lenger den lille jenta lenger, plutselig så ble ho litt større. Og hvor har all tiden gått unna. Hvordan er det for dere andre? Er det så det har gått mer opp for dere nå at det er skolestartere om noen mnd ?

Merker også at ho er veldig klar for skolen, for ho begynner å synes bhg er kjedelig
 
07 gutten vår har fått innvilga utsattskolestart. han er født 30 desember, så hadde han vært født til termin noen dager seinere hadde det ikke vært noe spørsmål. tillegg ligger han litt etter språklig og finmotorisk... så føltes riktig da vi endelig fikk tatt den avgjørelsen. så her blir det bhg et år til.

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013
 
07 gutten vår har fått innvilga utsattskolestart. han er født 30 desember, så hadde han vært født til termin noen dager seinere hadde det ikke vært noe spørsmål. tillegg ligger han litt etter språklig og finmotorisk... så føltes riktig da vi endelig fikk tatt den avgjørelsen. så her blir det bhg et år til.

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013


Jeg blir så glad når jeg leser innlegget ditt her.
En mor som ser hva som faktisk vil lønne seg for barnet sitt! :)
Det er en del barn som er født sent som hadde hatt godt av å vente ett år.

Håper gutten din får ett fint sisteår i barnehagen :)
 
takk
for en hyggelig tilbakemelding.
er nok flere som tenker litt som deg... men svært få som sier no.
han blir fulgt opp av både ppt og fysioterapeut. og har 2 dager med spessial pedagog i uka + går 2dager på utegruppe.

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013
 
Her er novemberjenta SUPERklar for skulestart. Det har vore litt fram og tilbake her, eg har vore på foreldremøte på ein skule, men har no kjøpt hus litt unna og vi har bestemt oss for at ungane skal bytte skule og. Den "gamle" skulen er ca. like langt unna, men alle i nabolaget går på den "nye" skulen og eg er heller ikkje fornøgd med måten den "gamle" handterar storebror som har spesielle behov.

Lillejenta leser og skriver (begynte samtidig som storebror knakk lesekoden, han var då 6 1/2, ho var 4 1/2) og gler seg voldsomt til å begynne. Og så blir dei i alle fall fire jenter frå same avd. på barnehagen i den klassen, så det blir veldig kjekt!

Det begynner så smått å gå opp for meg og... Har akkurat kjøpt hus og bestemt flytting så no må eg søke SFO-plass og skuleskyss og sette meg inn i klokkeslett og dagsplanar. Kjenner fleire av dei som jobbar på "nyeskulen", så vi har allerede fått tatt ein sniktitt og ungane har sett klasseromma sine og leikt litt på skuleplassen utan at det var fullt av folk.

Veldig rart at desse små begynner på skulen allerede... Eg synest ho er så veldig lita! Men samtidig så er ho og nesten to år yngre enn eg var (fødd tidleg på året, så eg begynte då eg var 7 1/2), men det går vel helst bra. Ho er i alle fall klar som eit egg sjølv, og det er vel det viktigaste.
 
07 gutten vår har fått innvilga utsattskolestart. han er født 30 desember, så hadde han vært født til termin noen dager seinere hadde det ikke vært noe spørsmål. tillegg ligger han litt etter språklig og finmotorisk... så føltes riktig da vi endelig fikk tatt den avgjørelsen. så her blir det bhg et år til.

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013
Jenta her fikk også utsatt skolestart, ho skulle egentlig ha startet Ifjord. Vi hadde fått beskjed om at vi måtte belage oss på avslag, men siden jenta fikk epilepsi kort tid etter og vi sendte inn papirer på det, så fikk vi med en gang beskjed at vi fikk innvilget fordi at da var ho kansje riktig medisinert til skolestart.
En merker det at det er godt når en kan få noe slikt invilget for barne sitt del, ser bare hvor mye jenta her har modnet dette året ekstra som ho har fått i bhg.
 
Har begynt å gått opp nå ja. På mandag hadde vi møte på skolen. I går og i dag har de hatt bli kjent dager på skolen. I går var jeg med hele dagen, i dag har hun vært der for seg selv. :) Og allerede i går fikk de lekser til i dag. :)

Skal bli veldig spennende å se hvordan disse klassene blir. Det er skikkelig skeiv fordeling. Dem er 42 stk 9 jenter og 33 gutter. :)
 
I mrg skal lille store på besøksdag på skolen. Da blir det sekk og greier, som han gleder seg!! Kullet i år var ganske lite, tror de blir 37 stk fordelt på tre klasser/grupper. Spent gutt og spent mamma :))
 
Her er ho kjempe klar for å begynna på skulen :)

Frå januar av har dei, skulekammeratane, vore 1 gong i mnd nede på skulen, fått seg fadder og blitt kjent med skule/skuleområdet.
Eg var med på overføringsamtale med bhg og skule i februar. Der fekk eg komma med innspel på da ped.leiaren hadde skrive ned.
Vi var på innskrivning i mars, jenta skreiv seg inn sjøl :)

No for ei veke sida var vi på førskuleettermiddag. Då vart dei 40 skulekammeratane delt opp i 2 klasser og vi fekk veta kven som vart lærarane :) kjempe fornøyd :)
Vi var lle i klasserommet og etter ei stund gjekk alle foreldrene til lærarrommet og fekk info om skulen og alt vi treng der. Veldig greit :) Medan ungane var ijgen i klasserommet med læraren :)

No gjenstår da berre at bestefar tar skulejento med seg på skulesekk shopping :) Tradisjon han har hatt med alle barnebarna :)
 
Hun synes det er litt kjipt at alle vennene skal begynne på en annen skole, men jeg tror nok hun gleder seg litt for det om, selv om sier hun ikke gjør det. For en stund siden ,så gledet hun seg voldsomt, før det gikk opp for henne at hun ikke fikk være med vennene sine. Nå får hun blitt kjent med noen av 1.klassingene på SFO, før hun begynner. Så tror jeg hun kommer til å begynne å glede seg :)
 
Back
Topp