Gått fra «bare» kvalm til å brekke meg mye

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
i hele første trimester har jeg vært utrolig kvalm og grønn i trynet konstant. Kastet opp et fåtall ganger. Så, forrige uke gikk det hele over til at jeg BREKKER meg, kjempeofte! Og som følge av det kaster jeg opp mye oftere enn før også. Kvalmen hadde jeg funnet noen kjerringråd mot, men hva i all verden hjelper mot plutselige brekninger? Æsj:/ er i andre trimester nå og alt... litt lei!

Har det slik jeg! var kvalm kjempe lenge og kunne kaste opp til tider en god stund etter uke 12 også. Nå di 2 siste ukene iallefall har jeg heller brekt meg mye mer, alt er ekkelt og må brekke meg til tårene renner, søppel, kjøleskap, oppvaskmaskin, do, matrester, om jeg vet det står en pakke i kjøleskapet som gikk ut for 2 dager siden og som jeg vet ser fin ut, så brekker jeg meg uansett for i mitt hode er det tydeligvis veldig ekkelt. Så føler jeg tåler ikke absolutt ingenting lenger :o Bare jeg går en tur på butikken eller til jobb så har jeg brekket meg fordi jeg blir andpusten. Kjempe slitsomt, men snakket med en venninne som var gravid i fjor og hun sa hun gikk sånn her hele svangerskapet :o :( Så er virkelig ikke lyst på det, men tenker man må bare komme seg igjennom det uansett. Har ikke funnet noen ting som kan hjelpe... verken kjerringråd eller andre tips.. :(

Jeg hadde det sånn fra ca uke 7 til 12. Brakk meg av all mulig lukt, tanken på lukt, når jeg gikk, var sliten, og egentlig bare av tanken på å til og med av tanken på å brekke meg. Fryktelig slitsomt og ekkelt. Men det roa seg i løpet av uke 13, og nå i uke 14 brekker jeg meg bare ved tannpuss og av og til når jeg går med søpla eller det er noe som lukter veldig vondt. Så livskvaliteten har bedra seg betraktelig! Håper der går fort over for dere begge. Har dessverre ingen råd. Spiste grønne epler mot kvalmen, og følte det fungerte, men mot brekninger fant jeg ingen "kur" [emoji17]

Er i uke 14 nå, fortsatt kvalm og brekker meg av alt. Starten av uke 12 var jeg litt bedre og håpet på at det var over.. men så kom det tilbake. Brekker meg til jeg kaster opp. Kroppen og hodet er helt ferdig. Håper det gir seg snart!

Snart 17 uker, og jeg har endelig gått fra å kaste opp til å "bare" være kvalm og brekke meg....

Har desverre ingen andre hjelpende råd enn å unngå å bli sulten, det har funket delvis her. utenom det ønsker jeg deg bare masse god bedring og håper det ordner seg fortest mulig. :Heartbigred

Har det slik jeg! var kvalm kjempe lenge og kunne kaste opp til tider en god stund etter uke 12 også. Nå di 2 siste ukene iallefall har jeg heller brekt meg mye mer, alt er ekkelt og må brekke meg til tårene renner, søppel, kjøleskap, oppvaskmaskin, do, matrester, om jeg vet det står en pakke i kjøleskapet som gikk ut for 2 dager siden og som jeg vet ser fin ut, så brekker jeg meg uansett for i mitt hode er det tydeligvis veldig ekkelt. Så føler jeg tåler ikke absolutt ingenting lenger :o Bare jeg går en tur på butikken eller til jobb så har jeg brekket meg fordi jeg blir andpusten. Kjempe slitsomt, men snakket med en venninne som var gravid i fjor og hun sa hun gikk sånn her hele svangerskapet :o :( Så er virkelig ikke lyst på det, men tenker man må bare komme seg igjennom det uansett. Har ikke funnet noen ting som kan hjelpe... verken kjerringråd eller andre tips.. :(

Uff har det akkurat likt :( slitsomt... kastet opp daglig frem til uke 14, og ca hver 3 dag etterpå og frem til nå uke 18..

Back
Topp