Gåstol

liki

Glad i forumet
Noen som har eller har brukt gåstol? Alle maser om at jeg må kjøpe en. Men det fra rådes jo....[8|]

jeg har gåbil jeg - ikke sånn gåstol som hun henger oppi og sparker seg frem, men en hvor hun selv må opp og stå og holde balansen, bilen er bare å holde seg fast i

Disse bakhjulene kan slås sammen så det blir et sete å sitte på og sparke seg frem med, men Johanna sklir bare av og tryner foreløpig - hun er litt for kort i bena

det er vel litt sent å begynne med gåstol. nå lærer de snart å gå uansett. helt personlig er jeg for gåbil og mot gåstol. la dem prøve seg selv og ta deg tid til å gå med barna og  holde dem i hendene i stedet. da får de bedre styrke i beina også.

Nei sent å begynne med det er det jo ikke for man skal ikke begynne tidlig med det pga de får forsinket motorikk. Å dessuten så er det jo ikke alle som lærer å gå når de er 11 mnd heller. Da kunne jo gåstol være på sin plass. Noen er senere enn andre...

Lenemor-kjempestilig bil. Kristoffer har bare en sånn helt enkel en. Men den der va jo kul..[:D]

ORIGINAL: liki

Lenemor-kjempestilig bil. Kristoffer har bare en sånn helt enkel en. Men den der va jo kul..[:D]

Bilen er helt topp - den snakker og spiller sanger når hun vrir om nøkkelen eller rattet, eller trykker på knappene på dashbordet, og når hun åpner panseret - kjempepopulær!!

oliver brukte gåstol! Og syntes det var kjempe stas!
Nå går han selv da! Ta med ungen til butikken og test ut davel!
Da ser du om han er interressert!

Tror det er gåstol som er frarådet fordi man da plasserer barnet i en posisjon det ikke selv kan komme seg i selv. De er rett og slett ikke sterke nok til å gå. Noen mener barn som bruker gåstol mye har en økt tendens til å gå på tærne (når de begynner å gå). Vet ikke om den påstanden er dokumentert.

Gåbil/ gåvogn er fint som en hjelp til å lære å gå. Dette er jo nesten det samme som å gå langs en bordkant, eller bli holdt i hendene. Jenta mi skal omsider få en gåvogn. Den er det mulig å bremse hjulene på, slik at vognen ikke kjører fra henne med en gang (Brio). Den har ikke lyd og lys som den over[;)] 

Og om det nå er tidlig eller sent er jo strengt tatt avhengig av motorikken til det aktuelle barnet[:)]

Barn som går ved 10 mnd alder er relativt tidlig motorisk. 50% av barna (i et vestlig land) går ved ca 11 mnd og to uker.

Wilma bruker gåvogn hun...
Kjempe stas! [:D]

Hadde gåstol her, men brukte den lite... Vi har pakket den bort.Raphael var tidlig på'n å stå og gå rundt ting, så den ble ikke så spennende..  Men tror det har litt med hvordan du stiller inn gåstolen og da, om de henger, eller står selv...
Han har også den røde bilen, og den har vært stas fra omtrent første dag (nåja, kjøpte den når han var 3 mnd da)[:)] Han går mye med den, men har også en sånn liten briovogn, som han går mye med, litt enklere å ta med på ferie, selv om når vi var borte lenge,måtte den røde bilen være med. (hmm.. ser at lillegutt ser veldig bortskjemt ut som har alt, men vi har en mormor som også skjemmer han bort, ikke bare oss nei[:)])

Gåstol er sikkert kjempebra for Kristoffer sånn at han kommer seg raskere etter. Han er jo uansett så gammel nå at det sikkert ikke er grunn til å fraråde det pga ryggen lenger. Nå som han er så stor kan han jo si fra selv når det er ubehagelig også. Hvis han ikke kryper eller noe enda vil det jo være godt for deg å ha armene fri for en gangs skyld.

Vi har brukt gåstol tidligere med stor suksess. Måtte kutte det ut fordi den av dem som ikke var i stolen fort ble påkjørt.
Stolen var lånt og vi ville ikke kjøpe en til fordi jeg tenkte at da kanskje det ble så vi brukte det for mye. Når vi hadde bare en så bytta vi ofte på tur.
Har nå kjøpt brios gåvogn men er ikke så populær enda.

Vi har ikke gåstol.
Fikk ikke det anbefalt fra HS.

Lenemor: Den gåbilen far skikkelig kul. Hvor fikk du tak i den?? Stilig [:D]

vi har også den gåbilen ;) den er så arti.. lukas har begynnt å sette seg på den selv å allt nå.. klemte fingren litt mye i starten i det lokket, men han lærer jo :P

har også gåstol.. brukes lite.. helst når vi skal gjøre ting.. for han vil absolutt IKKE sitte i leikegrinda si!!
så når jeg skal lage mat å sånt, er den genial! bare sette han oppi så kan han farte så mye han vil rundt, uten å nå opp til en verdens ting :P ledninger får han heller ikke tak i :P

Vi har den gåvogna fra brio, veldig populær her... (dvs nå for tiden er det vist populært å stå oppi vogna og sparke fra med en fot eller sitte i den og dytte ifra med hånda[&:][:D]) Gåstol er vel smak og behag, men siden han er så gammel vil kanskje ei gåvogn eller bil osv være lurest?

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Lenemor: Den gåbilen far skikkelig kul. Hvor fikk du tak i den?? Stilig [:D]

Tror du får den på de fleste lekebutikker jeg

ORIGINAL: lenemor

jeg har gåbil jeg - ikke sånn gåstol som hun henger oppi og sparker seg frem, men en hvor hun selv må opp og stå og holde balansen, bilen er bare å holde seg fast i

Disse bakhjulene kan slås sammen så det blir et sete å sitte på og sparke seg frem med, men Johanna sklir bare av og tryner foreløpig - hun er litt for kort i bena

vi har å dennan.......syns den e fantastisk.....(Fjerna bilde i tilfelle du ikkje ville at d sku lige ute lenemor)

Takk for svar fra dere begge. (Lenemor og ~Nathalies Mamma~)[:)] Den likte jeg veldig godt

Back
Topp