Gåstol

Mammago

Flørter med forumet
Bare lurte på hva dere andre tenker om dette med Gåstol, hoppe slynge osv. Vet at fysioterapeuter på hs ikke anbefaler det, men ser jo mange bruker det og ser jo litt gøy ut for barna:) Hva tenker dere?

Bare lurte på hva dere andre tenker om dette med Gåstol, hoppe slynge osv. Vet at fysioterapeuter på hs ikke anbefaler det, men ser jo mange bruker det og ser jo litt gøy ut for barna:) Hva tenker dere?
Jeg holder med fysioterapeutene der. Mi kommer ikke til å bruke det iallefall. Ser gøy ut, men tenker de kan heller ha det gøy på andre måter tils de lærer å gå selv :)

Har hørt mye dårlig om gåstol, men at det ikke er det samme med hoppeslynge? Jeg tenker ikke la han bruke gåstol i hvert fall :)

Har hørt mye dårlig om gåstol, men at det ikke er det samme med hoppeslynge? Jeg tenker ikke la han bruke gåstol i hvert fall :)

Jeg har hørt at hoppeslynge er verre enn gåstol, men har ikke sjekket det opp altså

Ok så det er såpass dårlig med disse altså! Da går jeg ikke for det, tenkte å ha en hos mormoren hans, men om det tar så mye skade ser jeg bort i fra det :) takk for svar!

Jeg har kjempelyst til å kjøpe begge deler! Ser jo så utrolig gøy ut for dem, men kommer også til å høre på rådene! Tipper han kommer til å drive med idrett av noe slag, så da er det ikke noe særlig ift. skader.. Mormor har en gåstol stående hjemme jos seg så da skal jeg la han få prøve den ene helgen i måneden vi er der!

Hva slags skader kan de få av det? Så lenge de brukes med måte.. Trodde det var mest for at man frarøver de motivasjonen til å gå på egenhånd..

Hva slags skader kan de få av det? Så lenge de brukes med måte.. Trodde det var mest for at man frarøver de motivasjonen til å gå på egenhånd..

Det er vel noe med at de ikke tråkker riktig på foten sin, legger ikke vekten riktig og da blir det feil for ryggen..

Ingen gåstol eller hoppedisse her! Men vi har sånn Brio gåvogn da :) Jeg leste nettopp at helsemyndighetene (eller hvem det nå var) i USA fraråder gåstoler, ikke på grunn av hofteproblemer osv, men fordi det har vært så mange ulykker med dem. Barna får ikke et "normalt" forhold til farene med å bevege seg rundt, og det har vært mange fatale ulykker hvor barna har gått utfor trapper osv med gåstolene..

Vi kommer ikke til å bruke gåstol, disse har jeg ikke tenkt på.

Vi har også gåvogn fra brio.

Begge deler er uaktuelt hos meg, ikke ser jeg noe behov for det hos oss uansett :)

Back
Topp