Gåstol

brummemor

Gift med forumet
Er det mange som har kjøpt/tenkt til å kjøpe det? Så det var en her inne som hadde det (tefflonhjernen husker ikke hvem...) og da begynte jeg å tenke på hva hs sa om det når Celine var liten. De frarådet gåstoler og hoppehusker på det sterkeste, fordi det kunne ødelegge motorikken + barna kunne få senskader i hofte og rygg samt i senefester/ligamenter. Har glemt å spørre nå, men er det noen andre som har spurt eller hørt noe om det på hs??

Nej, men jag har sett så många i alla tider som har haft detta och tänker att de har ikke haft några fel så vi har köpt och jag såg att Sebastians mamma hade också!

Nu blir det iväg på träff!

jeg synes de sier noe forskjellig hele tiden. jeg vet at jeg satt mye i såmm huske og vippestol når jeg var liten. å det er ingenting galt med meg

jeg vurderer å kjøpe gåstol

ORIGINAL: brummemor

Er det mange som har kjøpt/tenkt til å kjøpe det? Så det var en her inne som hadde det (tefflonhjernen husker ikke hvem...) og da begynte jeg å tenke på hva hs sa om det når Celine var liten. De frarådet gåstoler og hoppehusker på det sterkeste, fordi det kunne ødelegge motorikken + barna kunne få senskader i hofte og rygg samt i senefester/ligamenter. Har glemt å spørre nå, men er det noen andre som har spurt eller hørt noe om det på hs??

Ingen gåstol eller hoppehuske her i hus, pga hs sa akkurat det samme til meg.

ORIGINAL: tonemoren

ORIGINAL: brummemor

Ingen gåstol eller hoppehuske her i hus, pga hs sa akkurat det samme til meg.

Jeg mener at det er forbud i Canada bla. mot salg av dette...

Vi kommer heller ikke til å kjøpe det, er jo kjedelig å evt. lage skader eller ødelegge/forsinke motorikken til barna! (skadene kommer jo ikke med en gang, de kan jo gjerne komme etter noen år i følge hs...)

De har så mange meninger om alt, alt er farlig. Og plutselig en dag så anbefales det. Har ikke hørt eller opplevd barn som har fått skader eller varige men av verken gåstol eller vippestol[:)] Så vi har kjøpt. Den ble kjøpt på babyshop i fjor på ski storsenter. (Tror det var babyshop)

Nei har ikke kjøpt dette og kommer ikke til å gjøre det. Ingen av mine har hatt det

ORIGINAL: Mayen82

Vi kommer ikke til å kjøpe...
Fysioterapauten sa at det eneste vi måtte være så snill å IKKE bruke var gåstolen... ellers var alt annet veldig mange formeninger om, så vi bare måtte prøve oss frem ka vi ville sjøl..

eg brukte gåstol når eg var liten, kanskje eg grunn til at eg har vært plaget med ryggen hele livet? ikke vet eg...

Hmm, noe å tenke på ja. Det mange ikke tenker på, er at skadene ikke kommer med en gang, men kan komme senere i livet. Jeg husker også fysioterapeuten på sykehuset når jeg fikk Celine, IKKE BRUK GÅSTOL ELLER HOPPEHUSKE. Det samme sa jo HS, så da har ikke det vært noe tema.

Tror nok ikke vi kommer til å kjøpe det her i huset heller.

Blir ikke noen av delene her i huset heller.. Fysioterapeuten  frarådet oss det på det sterkeste så det velger jeg å gå etter[;)]

Hehe, her var det delte meninger![:D]

Back
Topp