gåstol

nei. kommer seg mer enn nok rundt uten den. går rundt bordet, var opp å stå når hu var 6,5mnd.

Nei, ble frarådet det av kiropraktor da jeg var med størstemann pga låsninger i bekkenet og nakken hans.

Viste dere at man kan faktisk få for kort akillesene ved bruk av gåstol?
Merk dere det neste gang dere ser noen i en gåstol at mange barn ikke har bakkekontakt med beina, de går på tærne. Men dette gjelder jo de som nesten "bor" i gåstolen sin[:)]

sign
ORIGINAL: Spire1

svarer som jeg gjorde i den dårlig mamma tråden..

Jeg bryr meg eldig lite om hva andre mødre velger å bruke eller ikke.. Jeg for min del syns masse overstimulerte leker med lyder, blinking, gå stoler og hoppehusker er no tull...
Men det er nesten opp til hver enkelt mor å jeg kaller ikke mødre som gjør slikt for dårlige mødre av den grunn.. Kanskje lite bevisst på hva slags skader barnet kan få av det siden?
Jeg driter i hva folk mener og gjør.. Jeg er meg, en mor som gjør hva jeg syns er best for MITT barn!

vi har ikke tenkt å kjøpe her nei.. men har ikke den beste plassen enda før vi får huset.. og når vi er i hus så går hun mest sannsynlig[;)]

men har aldri tenkt negativt om det liksom... kan godt være det blir gåstol med neste..det får tiden vise[:D]

ORIGINAL: verteline

ORIGINAL: jk81

Ja den er kjempetøff, han elsker den, verdt hver krone [:)]

hvor mange kroner da om jeg tørr spør? :)

I butikken (Ringo) koster den 1799 [:-]
Men du får den helt ned i 1299 på nettet [:)]

nei, vi har ikke gåstol. Kommer heller ikke til å kjøpe, pga skadene som KAN oppstå. Også har vi ikke behov for det heller. Viss jeg skal lage mat og han ikke vil være alene i stuen så kryper han rundt på kjøkkenet, eller sitter i stolen og leker. hadde heller ikke til snuppa=) Men vi fikk en hoppedisse til dåpen, og er usikker på om vi skal bytte den. De er jo gøyale, men tror ikke vi kommer til å bruke den, så dumt at den bare ligger her.

Vi har ikke og har ingen planer om å kjøpe det, men jeg synes det er greit at noen bruker det med måte[:)]

ORIGINAL: Rosa termos

Vi har ikke og har ingen planer om å kjøpe det, men jeg synes det er greit at noen bruker det med måte[:)]

[:)]

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9858271

Men jeg har brukt gåstol på han elste mann men da var han vell 1år og kunne gå... ble kun brukt ett par ganger som ute på tarassen for å slippe å være redd for at han for ned trappen hele tiden... men ikke tenkt å brude det nå....[;)]
Men ser ikke ned på dei som bruker det syns heller ikke dei er en DÅRLIGERE mor for det.....

(godt vi har egne syn og meningere) og at det er låv og utalle seg uten å bli puttet i bur for det.

Jeg holdt på å kjøpe en gåstol for en stund tilbake, men hun som jobbet i butikken var så utrolig frekk og anntydet at vi var dårlige foreldre som om vi hadde tenkt til å ha snuppa oppi den hele dagen eller noe[&:] Jeg kjøpte ikke noe der for å si det sånn... og etterpå så har jeg hørt om skadene som KAN oppstå ved bruk av gåstol, så vi har bestemt oss for å la vær å kjøpe det. Pluss at jeg synes det er litt vel mye penger å bruke for en "dings" som kan bruker i ett par mnd...

En ting er at det KAN hende barna utvikler seg senere, blir tågåere eller hva de nå påstår, men å skrive i artikkelen at 11 barn har dødd pga gåstol er helt latterlig.. Bumbostolen har tatt hundrevis av liv den og, og faktisk har mange barn dødd av å dette ned trapper og høystoler - skal man unngå alt som KAN ta livet av deg om du ikke er forsiktig eller har foreldre som gidder å passe på deg så blir livet ganske vanskelig å leve.

Huff, satt bare og leste tråden på generelt, kjenner jeg blir provosert når enkelte har så lite å gjøre at de skjeller ut folk for en filleting som dette er..

Alt dette hysteriet... [8|] Lurer virkelig på hvordan vi overlevde som barn, og hvordan foreldrene våre og besteforeldrene overlevde ??

Men ja, vi har.... Bruker den sjeldent, men av og til, hu koser seg, også så blir hu lei.... Jeg overlevde en hoppestol/gåstol og ikke fått noe varige meen...

Nei, har utrolig mye rygg/hofteproblemer i familien så da tar jeg ikke sjansen, men tror som så mange andre her at om den brukes med måte så er det sikkert greit.[:)]

Valgte NEI!.. men kunne godt sagt nei med små bokstaver liksom... brukte den litt til storebror, men han begynte å gå med tåene kjemperaskt så kutta den ut.. Litt overhysterisk mamma kanskje [8|]

Back
Topp