gåseler

Mammam5

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Novemberlykke2024❤️
☀️Påskeliljene 2026☀️
er det veldig fy fy å bruke slike?

mener du slik som også kan brukes til vognsele?
for kan ikke helt si at det er noe galt i

Jeg syns du er tøff som tør spørre her inne, og du vil nok snart få en kommentar ala "jeg har hunden min i bånd, ikke ungen"

[8D]

ORIGINAL: Mamman til Magnus

Jeg syns du er tøff som tør spørre her inne, og du vil nok snart få en kommentar ala "jeg har hunden min i bånd, ikke ungen"

[8D]

Haha, evt. barnemishandling!

Ser ikke noe galt i det!

Har brukt det på yngste jenten min når vi var i dyreparken.
Ser ikke noe problem i å bruke det i det hele tatt.

Jeg har hatt lyst til å bruke det, gutten min ville ikke sitte i vogn lenger fra han var 1,5 år... Men har ikke helt turt[8D][8D] FIn tråd, er interessert i å høre meninger jeg også![:)]

Jeg ville ikke brukt det hele tiden for ungene må lære å ta imot beskjeder også, men ser absolutt ikke noe galt i å bruke det innimellom. Det er ikke alltid greit å springe etter de små i alle situasjoner. Kanskje spesielt i store folkemengder som på flyplasser etc. Når de akuratt har lært å gå så springer de jo bare når de får muligheten.
Husker jeg savnet en slik sele VELDIG da jeg tok fly med lillebror alene en gang. Skulle pakke vogna, men han ville bare krabbe avgårde. Fant heldigvis en reiseseng i nærheten som muligvis var satt opp til sånne foreldre som meg [:D] Hvis ikke hadde noen måtte gjordt det for meg for han ville ikke sitte pent å se på at jeg teipen den sammen i posen....

Ser jeg ikke noe problem med. Har aldri hatt behov for det selv, men eldstemann hos meg har alltid vært veldig enkel på sånne ting. Barn er ulike og med ulike behov! Heller seler enn trafikkulykker!

godt å se at ikke alle ugleser det...

jeg har nemlig et par slike seler liggende og en av ungene krever å ha de på seg når vi går i byen og slikt (de ligger under vogna, og jeg har liksom glemt å ta de bort) men alternativet var en hylende unge som ikke fikk gå i seller, derfor ble det da disse idag, men jeg gikk å så i bakken for jeg skammet meg og tenkte bare va alle måtte tro om meg....

Egentlig så forstår jeg ikke hvorfor vi aldri har brukt det..
Har en gutt som helt siden han begynte å gå (10 måneder gammel) har prøvd å stikke av og går akkurat dit han vil.
Det er ikke alltid det er like populært å bli plassert i vognen, men innimellom er det faktisk det tryggeste. Og jeg ser ikke helt forskjellen på å tvinge et barn til å sitte i vognen, og spenne det fast der, og å ta på seler som gjør at barnet kan gå litt som det vil, men med kontroll fra oss.
Jeg har også ofte "tvunget" han til å sitte i bæretøy på ryggen min, rett og slett for at jeg er redd for sikkerheten hans..

ORIGINAL: snopeguri

Jeg har hatt lyst til å bruke det, gutten min ville ikke sitte i vogn lenger fra han var 1,5 år... Men har ikke helt turt[8D][8D] FIn tråd, er interessert i å høre meninger jeg også![:)]
Det var grunnen til at vi brukte det i sommer. Han kuttet ut vogn og bæresele samtidig med at seperasjonsangsten forsvant sporløst. Det var klin umulig å holde kontroll på ham når jeg gikk med krykker, og pappan hadde mye å bære på. Vi har brukt sele på flyplasser, sterkt traffikerte områder, og i dyrepark. Jeg bryr meg ikke så hardt om hva andre tenker, og vil heller ha en fornøyd gutt i sele enn en misfornøyd gutt i vogn.[:)]

Ser det for meg.. Bikkje i bånd i ene hånda og unge i bånd i den andre.. [8D][8D][8D][8D][8D]

ORIGINAL: Sicily

Ser det for meg.. Bikkje i bånd i ene hånda og unge i bånd i den andre.. [8D][8D][8D][8D][8D]

Bedre det vel, enn en illsint unge i vogn som hyler eller en som stikker av og blir påkjørt av en bil....

ORIGINAL: Fru H

Bedre det vel, enn en illsint unge i vogn som hyler eller en som stikker av og blir påkjørt av en bil....

Det er enkelt det der. Enten, så holder man hånda og går pent ved siden av hele tiden, eller så må man sitte i vogna. Trassing og hyling er uakseptabelt, så hvis noe sånt blir prøvd er det straka vegen hjem. Aldri hatt behov for gåseler..

Det er enkelt det der. Enten, så holder man hånda og går pent ved siden av hele tiden, eller så må man sitte i vogna. Trassing og hyling er uakseptabelt, så hvis noe sånt blir prøvd er det straka vegen hjem. Aldri hatt behov for gåseler..

hva med når ungen insisterer? ville du sett teit på meg når jeg leier rundt på poden?

ORIGINAL: veteran

hva med når ungen insisterer? ville du sett teit på meg når jeg leier rundt på poden?

En unge på 1,5 til 2 år har ikke noen anledning til å insistere. Det er foreldrene som bestemmer.

Har ikke behov for det nå, men hvis vi drar på noe ferie utpå nyåret kunne jeg absolutt gått til innkjøp av en sånn!

Noen som har link til denne "ryggsekken" som blir nevnt oppforbi her?

En unge på 1,5 til 2 år har ikke noen anledning til å insistere. Det er foreldrene som bestemmer.

vi snakker mer 3,5 år...

Personlig synes jeg det har vært kjempeflott at guttungen vil gå selv på tur, istedet for å bare sitte i vognen.
Og selvom han ikke har vært veldig flink til å gå dit vi vil, eller høre på oss når vi har prøvd å lære han å gå forsiktig og holde seg unna vegen, gå ved siden av oss når det er mye folk osv, vil ikke det si at vi ikke prøver å lære han det. Noen barn bruker litt lengre tid på å forstå hva som er farlig og ikke, gutten vår er ikke redd for noen ting..
Men nå har det endret seg litt, han forstår mer og vil mye heller gå enn at vi tar han på armen. Om han ikke hører etter så er vi nødt til å bære han, det har han lært nå og begynner mer og mer å gå slik vi sier.
Nå har vi som sagt aldri brukt sele, men jeg har vurdert det flere ganger, det har bare blitt med tanken.
Men jeg ser virkelig ikke at det er værre å tvinge han til å sitte i vognen, eller på ryggen min på tur, enn å ta på han en søt bamsesekk med en liten lenke på...

vi snakker mer 3,5 år...

På et så stort barn burde det ikke være behov for hverken seler eller vogn, men ser jo tilfeller på at ikke alle barn er like disiplinerte hver dag.

Back
Topp