Gårdsbryllup

monkan

Flørter med forumet
Skal gifte meg neste sommer, og har bestemt meg for å ha gårdsbryllup eller såkalt bondebryllup. Lokalet er en gammel gård. Jeg har noen ideer selv, men trenger mange fler. Vil gjerne at bryllupet skal bli noe alle husker og gjøre det litt anderledes. Har noen av dere tips? Enten dere har hatt slik bryllup selv eller har vært i et slik bryllup. Ideer tas imot med stooooor takk:)

Kan jo ha partyleker som melkespannkasting, hesteskokasting e.l.?
Oppfordre de som har bunad til å ha på seg det?

ja det har jeg ikke tenkt på engang, hestesko kasting blir det:)Takk for tips

Levende musikk og pynte med markblomster er det jeg kommer på i farten. Har aldri vært i bondebryllup. Høres koselig ut.

Må ha pent vær selvsagt.

var ikke bondebryllup vi hadde men på et gammelt ishus ved kysten [:)]

men ikke stivpynt lokalet for mye tar bort litt av kosen med at det er bondebryllup. [:)] enkel pynt, gjerne markblomster, i stede for store blomsteroppsatser og slikt. [:D]

Og forresten!! Dere må jo ha hestetransport[:D] Nå vet jeg ikke hvor langt det er fra kirken og til der dere skal feire da, men det hadde jo vært tøft å komt i hest og kjærre[:D]

Og så ser jeg for meg en enkel "luftig" brudekjole. Ikke så veldig oppstasa i alle fall, eller bunad med krone og det hele. Kanskje en fin blomsterkrans på hodet i stede for tiara og slep?
(jeg ser for meg kjolen og alt faktisk...[8D] Ja jeg er ett sykt sykt menneske)

de sm har lokalet til bryllupet har hest og kjerre,men det blir langt fra kirken. De sa de kunne møte oss litt før lokaet også kunne vi komme opp til alle i hest og kjerre.Men hva skal vi bli hentet i ved kirken da? Jeg skal pynte med melkespann med blomster i og slikt. Kjolen synes jeg er veldig vanskelig....vet jeg ikke kan ha en pen prinsesse kjole,men vil fortsatt være veldig pyntet.

et tradisjons bondebryllup varte jo tre dager til ende før i tida... mange norske tradisjoner å sette seg inn i så det er nok mange ideer å ta av

Feks.. hvordan brudeparet sitter i kirken er anderledes nå enn før, sånn små symbolske ting kan være med på å gjøre brylluppet mer særegent:)

noen som vet hvordan de satt i kirken før????? Det blir så og si et 3 dagers bryllup. Gjestene kommer på fredagen, alle skal sove i hytter hvor bryllupet skal stå. De får mat på fredag , lørdag og frokost på søndagen.

Back
Topp