Gårdsbarnehage

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Er det noen som har/har hatt barna i gårdsbarnehage og kan si noe om det? :)

Jeg har ikke hatt selv , men kjenner noen som har hatt det.
Hva lurer du på?

Mest hva barna synes om det? I den der vi vurderer å søke slakter de blant annet selv. Hvordan barna reagerer på det feks. Hvor mye utbytte en 1 åring egentlig får av en slik barnehage osv?

Vi går i det. Og både store og små elsker det. Kun Dd eldste, og de som vil, ser på slakting. Ingen blir tvunget til noe de ikke vil eller tør:)
Siden vi selv bor på gård syns VI det er viktig at de lærer hvor mat kommer fra.
Alle henter sine egg når de skal ha lunsj:)
De er med på melking.
De rir en dag i uken.
De har STOR grønnsaks åker.
De er MASSE ute!

Vi går i det. Og både store og små elsker det. Kun Dd eldste, og de som vil, ser på slakting. Ingen blir tvunget til noe de ikke vil eller tør:)
Siden vi selv bor på gård syns VI det er viktig at de lærer hvor mat kommer fra.
Alle henter sine egg når de skal ha lunsj:)
De er med på melking.
De rir en dag i uken.
De har STOR grønnsaks åker.
De er MASSE ute!

Så bra at de liker det. Jeg synes det høres ut som en fantastisk god barnehage, men må tenke nøye over det før vi bestemmer oss da den ligger et stykke fra der vi bor og vi blir avhengig av å alltid ha bil tilgjengelig.

Synes det er viktig at de får være mye ute og utforske både dyr og natur. I denne barnehagen har de bl.a egen båt som de bruker mye.

Men ble så usikker på slaktingen da jeg selv har store problemer med det, men da er det kanskje enda viktigere at hun tidlig lærer at det er livets gang. :)

Kunne mine barn fått gått i gårdsbarnehage hadde jeg ikke vært i tvil... Ang slakting så tror jeg det er mindre skummelt for barn om de blir vant med det er livets gang, og de voksne vil jo ikke skremme barna bort heller,,,

Å herre, fins dette? Prøvde å Google, men ingen i Porsgrunn :( for et bra konsept!

Her fikk de eldste komme hjem til oss i elgjakta også og se når de slakta elg. Så fikk de med seg karbonadedeig og spiste hamburgere dagen etter av den elgen de hadde sett tidligere.
Stor stas!

De harcen liten en i Langangen :)

Jeg fant den :joyful: og sa til mannen at vi måtte dra å se, var bare en kort kjøretur og så var vi der, mens vi tokk en titt rundt selve barnehage kom eieren, så vi fikk omvisning på låven og kose med dyra der og hilse på :smug: utrolig morro! Der skal knerten gå ja ;)

Jeg fant den :joyful: og sa til mannen at vi måtte dra å se, var bare en kort kjøretur og så var vi der, mens vi tokk en titt rundt selve barnehage kom eieren, så vi fikk omvisning på låven og kose med dyra der og hilse på :smug: utrolig morro! Der skal knerten gå ja ;)
Vi ville ha eldste der, men vi flytta til skien så blei så langt :/ ja er superkoselig der!!

Mest hva barna synes om det? I den der vi vurderer å søke slakter de blant annet selv. Hvordan barna reagerer på det feks. Hvor mye utbytte en 1 åring egentlig får av en slik barnehage osv?
Super erfaring! Jobbet i en selv :)

Den som er er har ikke hatt slakting da, mange som er fornøyde vet jeg. Så lengeman ikkehar barn somer allergisk så må det være fint ågå der.

Back
Topp