Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er bra )Har ikke gått ned men bare gått opp 2kg (uke21). Var sånn sist sv.skap også, enda jeg spiser som en hest. Som de sier over her så tar ungen det den skal
Tusen takk for svar <3Så lenge man er normalvektig eller mer, er det neppe noen grunn til å bekymre seg. I de aller fleste tilfeller tar barnet den næringen det trenger, det er viktigere å spise sunt enn å spise mye. Er du bekymret for vitaminer og slikt kan du evt ta et vitamintilskudd.
Jeg gikk ned 5 kilo før jeg begynte å gå opp igjen i forrige svangerskap, gikk da opp 10 kg til jeg var 5 over start rett før fødselen. Etter fødselen gikk jeg ned 10 kg på sykehuset og 5 til etterpå når alt vannet gikk ut av kroppen. Så endte på minus 10 kilo sammenlignet med før-gravid-vekten.
Begynte å gå opp igjen rundt uke 17 da, og rundt uke 26-28 passerte jeg startvekten.
Går du ned så mye at BMI bikker under 20 ville jeg nok tatt en prat med legen, eller om SF-målene ikke går som normalt. Legen kan også være god å snakke med om eventuelle bekymringer siden h*n vet hvilke medisinske forutsetninger du har, og evt kan bestille blodprøver dersom h*n bekymrer seg for at du mangler noe på ernæringsfronten.