Går du for mye eller for fort opp i vekt, synes du?

M

Moderator Tone

Guest
23weeks980-1.jpg

Å synge for, spille musikk eller prate til babyen i magen kan være en fin måte å roe ned, samle tankene og virkelig kjenne etter på.
Og nå kan jo den lille også høre dere!
Din puls og din ro oppfattes av barnet, så nyt avslapningsstunden – den gjør dere begge godt.
Den lille kan allerede nå kjenne igjen stemmer og lyder
Kanskje kan dere allerede nå skape en tradisjon med å synge samme vuggevise for barnet?

Les om uke 23 her!

Snakker dere til den lille i magen?
 
Nei. Ikke så mye. I uke 21 og har gått opp 2 kilo. Men de synes, for å si det sånn
 
Ikke noe særlig ennå, ca 1 kg. Har gått opp omtrent 7-8 kg i alle svangerskapene mine, så tipper jeg ender rundt der denne gangen også.
 
Ganske likt som de to første. Uke 20 og 6 kg. Ender nok opp med 18-20 kg, men de blir jo borte også. Tar det helt med ro, men bør ikke spise sjokolade hver dag
 
Bikker uke 21 i morgen, og opp 4 kg. Fornøyd med det, det ser ut til å være helt i rute i forhold til hva som betegnes som "perfekt" vektoppgang.
 
Uke 20, 2 kg opp.
 
20 uker og det nærmer seg 5 kg opp - som jeg synes er for mye når jeg sammenligner med mine tidligere svangerskap. Hadde vært fornøyd med 3 kg.
 
Shit, jeg er akkurat bikket 22 uker, og har gått opp 10kg! Har ikke stresset med det så langt, men ble litt overrasket nå når jeg ser hvor lite mange avv dere andre har gått opp. Er jeg fortsatt innenfor normalen da, eller er det obs obs? Har ikke ny legetime før i slutten av november. Er normalvektig til vanlig; 170 høy og 63 kg. Nå derimot er det «magiske tallet» 73 :confused:
 
Kan ikke si det. Vet vekten. Men får fremdeles på favoritt dongeri buksa så er fornøyd. Fikk igjen knappen da jeg prøvde i dag. Men det var såvidt [emoji14]
 
Gått opp 5kg er i uke 20. Veier 63kg og er 169 høy så håper det roer seg litt nå, men er jo konstant sulten
 
Shit, jeg er akkurat bikket 22 uker, og har gått opp 10kg! Har ikke stresset med det så langt, men ble litt overrasket nå når jeg ser hvor lite mange avv dere andre har gått opp. Er jeg fortsatt innenfor normalen da, eller er det obs obs? Har ikke ny legetime før i slutten av november. Er normalvektig til vanlig; 170 høy og 63 kg. Nå derimot er det «magiske tallet» 73 :confused:
I forrige svangerskap hadde jeg gått opp 6 kg ved 22 uker, og endte på 12.5 kg opp. I første svangerskap hadde jeg bare gått opp 3 kg ved 22 uker, endte på +14. I midterste svangerskap hadde jeg gått opp 6.5 kg ved 22 uker og endte på +16. Jeg var normalvektig (litt mindre enn deg ift høyde/vekt).
 
Shit, jeg er akkurat bikket 22 uker, og har gått opp 10kg! Har ikke stresset med det så langt, men ble litt overrasket nå når jeg ser hvor lite mange avv dere andre har gått opp. Er jeg fortsatt innenfor normalen da, eller er det obs obs? Har ikke ny legetime før i slutten av november. Er normalvektig til vanlig; 170 høy og 63 kg. Nå derimot er det «magiske tallet» 73 :confused:

Altså. Jeg har litt mer enn deg å ta av i utgangspunktet, så tror ikke du skal være bekymret. En kollega av meg gikk opp typ 15 kilo før uke 25, men det var da også alt hun gikk opp i vekt. Så litt i rykk og napp går det kanskje :happy:
 
Er 20+4 i dag og gått opp 11,9 kg. :happy: trener ikke og spiser det jeg vil.. Får sette mer fokus på vekta om ca 5 måneder :happy:
 
22+1, har i ikke gått opp noe. 167 og 68kg, alltid trent mye så bmi har jeg aldri kunnet regne med
 
Back
Topp