Går dere med sko inne?

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Hvorfor går amerikanere med sko inne? Aldri forstått det der.

Nei det forstår ikke jeg heller, men så har jeg lurt litt på om det bare er en tv greier eller om de faktisk gjør det i det virkelige liv.

Går ikke med sko inne til vanlig nei. Men har hendt en gang eller to at jeg har allerede reist ut av huset og glemt noe inne og gått med sko siden jeg har hatt dårlig tid eller noe.

Går heller ikke med sko inne, og skjønner meg ikke på den amerikanske greia :P

Har ikke på sko inne nei :p tenkt hvordan der hadde sett ut midt i snøsmeltinga, med masser av gjørme og sand i tillegg :confused::p

Nei, jeg gjør ikke det. Da jeg var i USA bodde vi hos en familie i Connecticut (venninna mi var au pair) og jeg så ikke dem uten sko på. I New York tok de vi var hos skoene av seg ved ytterdøra. Kanskje begge deler er vanlig?

Nei, går ikke med sko inne. Blir grisete nok av å ta de av ved ytterdøra.

Ingen sko inne her nei. Var ikke uvanlig i Irland, da jeg bodde der. Og heller ikke uvanlig med vegg til vegg teppe, så skjønte aldri den greia. Ene stedet jeg bodde ble det lagt teppe i trappa opp til leilighetene og, og ifølge huseier var det veldig viktig å være forsiktig med det, for det var dyrt... Hvor er logikken? :p

Nei det forstår ikke jeg heller, men så har jeg lurt litt på om det bare er en tv greier eller om de faktisk gjør det i det virkelige liv.

Går ikke med sko inne til vanlig nei. Men har hendt en gang eller to at jeg har allerede reist ut av huset og glemt noe inne og gått med sko siden jeg har hatt dårlig tid eller noe.
Jeg går også inn på skoene hvis jeg har glemt noe som jeg skal ha med (hvis det er tørt ute da, ikke når det er masse snø og slaps) :p

Går ikke med sko inne.
Bodde et år i USA, og der var det vanlig å bruke sko inne. I huset jeg bodde gikk vi stort sett inn via garasjen, og da kom vi inn på kjøkkenet. Brukte vi ytterdøra, kom vi rett inn i stuen.

Norge og Japan er blant de få landene der det er vanlig og forventet å ta av skoene. I de fleste vestlige land går folk med sko inne! I England er det også helt vanlig. I Spania også.

For meg er det utenkelig å gå med sko inne!

Norge og Japan er blant de få landene der det er vanlig og forventet å ta av skoene. I de fleste vestlige land går folk med sko inne! I England er det også helt vanlig. I Spania også.

For meg er det utenkelig å gå med sko inne!
Sånn i form av at de går med de samme skoene inne som ute (æsj), eller at de skifter til innesko når de kommer hjem?

Nei.

Hender vi går litt ut og inn med sko når vi holder på ute, men er ikke en vanlig løsning nei..

Sko skal av i yttergang her. Kjenner også til at det er vanlig i Irland å gå med sko inne. Jeg syns det er helt merkelig, og ble ubekvem av det.

Back
Topp